خبرگزاری کار ایران

جام‌جهانی تکواندو - مکزیک؛

مکزیکی‌ها نگذاشتند فینالیست‌شویم / عنوان سومی ملی‌پوشان‌تکواندو در جام‌جهانی

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۴۹۲

درحالیکه ایران با نتیجه یک بر صفر از میزبان پیش بود و توسط مسعود حجی‌زواره نیز ۳ امتیاز مسلم کسب کرده بود، تیم میزبان با بهانه بروز مشکل در سیستم امتیازدهی مبارزات را قطع کردند.

تیم ملی تکواندوی مردان ایران با پذیرش شکست مقابل میزبان جام‌جهانی ۲۰۱۴ به مدال برنز این رقابت‌ها بسنده کرد.

به گزارش ایلنا، هجدهمین دوره مسابقات جام جهانی از روز شنبه با حضور ۸ تیم برتر جهان در مکزیک آغاز شد. در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها یکشنبه‌شب، تیم ملی تکواندوی ایران به مصاف مکزیک قهرمان دوره گذشته رفت و ۴۳ بر ۳۹ شکست خورد تا به مدال برنز دست یابد.

مکزیکی‌ها که مسابقات را با یک‌ساعت تاخیر آغاز کردند تا سالن مسابقات را مملو از جمعیت کنند! در حالی‌که ایران با نتیجه یک بر صفر از میزبان پیش بود و توسط مسعود حجی‌زواره نیز ۳ امتیاز مسلم را دریافت کرده بود به یک‌باره مبارزه را متوقف و اعلام کردند اشکال در سیستم امتیازدهی وجود دارد و ورزشکاران باید از ابتدا مسابقات را آغاز کنند!

پس از دقایقی طولانی هوگوپوشان وارد شیاپ‌چانگ شدند که مسابقات باز هم تعطیل شد و این بار با اعلام مسئولین برگزاری، رقابت‌ها بدون سیستم الکترونیکی و با هوگوی معمولى پیگیری شد!

به هر صورت در ادامه پس از چندین بار توقف در انجام مبارزات هوگوپوشان؛ مسابقات با ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه تاخیر آغاز شد، که تیم ایران با ترکیب فرزان عاشورزاده، علیرضا نصرآزادانی، مسعود حجی زواره، فرزاد عبدالهی، مهدی خدابخشی و محمد باقری معتمد(ذخیره) بر روی شیاپ چانگ رفت.

دلیرمردان کشورمان با وجود تمام کارشکنی‌های کشور میزبان و خستگی ناشی از اتفاقات به وجود آمده در این رقابت، بازهم مردانه جنگیدند، اما در ثانیه‌های پایانی برابر مکزیک(قهرمان دوره قبل این رقابت‌ها) نتیجه را ۴۳ بر ۳۹ واگذار و بر سکوی‌سوم هجدهمین دوره مسابقات جام جهانی ایستادند.

تکواندوکاران کشورمان با کسب این مدال ارزشمند، هر کدام ۷.۲۰ امتیاز را به سبد اندوخته‌های رنکینگ المپیکی خود اضافه کردند.

هدایت این تیم در این رقابت‌ها بر عهده بیژن مقانلو(سرمربی)، مهدی بی‌باک و مهرداد یوسفی(مربی) بود و غلامحسن ذوالقدری نیز به‌عنوان سرپرست در کنار تیم حضور داشت.

تیم ملی تکواندوی کشورمان در روز نخست این مسابقات با ۳ پیروزی برابر ساحل‌عاج(۱۷-۱۴)، کره‌جنوبی(۲۱ - ۱۹) و آلمان(۲۳-۸) و کسب ۹ امتیاز، به‌عنوان تیم صدرنشین گروه یک به مرحله نیمه نهایی صعود کرده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز