خبرگزاری کار ایران

مجمع‌انتخاباتی‌شطرنج غیرقانونی بود؛

صمدی: معاون‌‌ وزیر مرتکب تخلف‌‌ آشکار شد / قانون‌آزمایشی نداریم / شطرنج با این‌مدیریت به جایی نمی‌رسد

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۱۹۸

حدود ۲۰۰ نامه به وزارت‌ورزش و حراست و بازرسی این وزارتخانه ارسال و تخلفات رئیس فدراسیون را به آنها گوشزد کردیم / امیدوار بودیم، معاون‌وزیر جلوی بی‌قانونی‌ها را بگیرد، اما…

سرپرست سابق‌هیات شطرنج‌تهران با غیرقانونی عنوان‌کردن برگزاری مجمع اخیر فدراسیون شطرنج مدعی شد که این مجمع تخطی از قانون بود و معاون وزیر یک تخلف‌آشکار دولتی را مرتکب شد.

حسین صمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: طبق آیین‌نامه انتخابات فدراسیون‌ها و ماده ۲۱ تبصره ۱۸ آیین‌نامه در صورتی‌که به هر دلیلی بیش از ۴ ماه از زمان ثبت‌نام از نامزدها سپری شده باشد، باید مجددا از کاندیداها ثبت‌نام صورت بگیرد و از آنجا که ثبت‌نام نامزدهای انتخابات فدراسیون‌شطرنج در اردیبهشت انجام شده بود و مجمع در آذرماه برگزار شد، بنابر این مجمع نمی‌تواند قانونی باشد.

وی با بیان اینکه آقای معاون با آزمایشی عنوان‌کردن قانون ۴ماهه ثبت‌نام، واقعیت را نمی‌گوید و از زیربار مسئولیت فرار می‌کند، گفت: در هیچ جای آیین‌نامه کلمه‌ای به عنوان آزمایشی‌بودن وجود ندارد و اینکه معاون وزیر چنین بی‌قانونی را مرتکب می‌شود یک تخلف آشکار دولتی است.

صمدی تاکید کرد: اینکه معاون‌وزیر خودش بعد از مجمع می‌آید و توضیح می‌دهد که قانون‌آزمایشی بوده نشان می‌دهد آقایان مرتکب‌تخلف شده اند و می‌خواهند آن را توجیه کنند.

سرپرست سابق هیات‌شطرنج هیات‌تهران در بخش‌دیگری از سخنان‌خود گفت: حدود ۲۰۰ نامه به وزارت‌ورزش و حراست و بازرسی این وزارتخانه ارسال و تخلفات رئیس فدراسیون را به آنها گوشزد کردیم، اما هیچ‌گونه ترتیب اثری از سوی وزارتخانه به این اعتراض ها داده نشد.

وی با اشاره به انتخابات اخیر فدراسیون شطرنج ادامه داد: بسیاری از افرادی که شایسته‌مدیریت در فدراسیون شطرنج بودند به خاطر حضور رییس کنونی فدراسیون در مجمع ثبت نام نکردند چراکه می‌دانستند با وجود چنین مدیری احتمالا فضای‌سالمی برای رقابت وجود نخواهد داشت و متاسفانه وزارت‌ورزش علیرغم شعارهایی که درباره وجود فضای رقابتی برابر می‌دهد، حرکتی برای حضور افراد شایسته و توانمند در رأس فدراسیون‌ها ندارد.

صمدی ادامه داد: امیدوار بودیم در دوره جدید وزارت‌ورزش، معاون‌وزیر جلوی برخی بی‌قانونی‌ها و بی‌مدیریتی‌های حاکم بر شطرنج را بگیرد، اما باز هم شاهدیم که اوضاع شطرنج بر همان روال گذشته می‌چرخد.

این پیشکسوت شطرنج در مورد عملکرد مدیریت فدراسیون شطرنج اظهار داشت: در دوره مدیریت آقایان شطرنج‌ ایران از رده ۲۹ جهان به رده ۶۱ تنزل پیدا کرده و جالب اینکه تیم شطرنج نابینایان‌، ۷ رده از تیم‌ملی ما بالاتر است.

صمدی با انتقاد از کنار گذاشتن برخی افراد موجه در فدراسیون گفت: امیر باقری استاد بزرگ شطرنج با سال‌ها تجربه در این رشته که مدیریت تیم‌های ملی را بر عهده داشت و در زمان مدیریت او ایران در جایگاه ۲۹ جهان قرار گرفت به راحتی کنار گذاشته می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خواسته ما از وزارت‌ورزش این است که به اوضاع این فدراسیون رسیدگی کند، هر چند می‌دانیم صدای‌ما به جایی نمی‌رسد، همانگونه که تا به حال به جایی نرسیده است.

صمدی از دست‌رفتن استعدادهای این رشته را به نوعی اسراف و سرمایه‌سوزی توصیف کرد و افزود: بچه‌های شطرنج دوره مدیریت آقایان برای رسیدن به نرم‌های بین‌المللی از جانب‌فدراسیون حمایت نشدند و اغلب عناوین به دست آمده توسط خانواده بچه‌ها و والدین آنها صورت گرفته در حالیکه فدراسیون باید از شطرنج‌بازان حمایت کند و زمینه‌ساز ارتقای جایگاه بین‌المللی آنها باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز