خبرگزاری کار ایران

تکواندوی جام جهانی ۲۰۱۴ - مکزیک؛

حریفان تکواندوکاران ایران مشخص شدند / همگروهی با کره، آلمان و ساحل عاج

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۷۳۸

هجدهمین دوره مسابقات جام جهانی با حضور ۸ تیم برتر جهان از عصر امروز(شنبه) به مدت دو روز به میزبانی کوئرتارو مکزیک برگزار می‌شود.

تیم تکواندوی ایران در هجدهمین دوره رقابت های جام‌جهانی با تیم‎های کره‌جنوبی، آلمان و ساحل عاج همگروه شد.

به گزارش ایلنا، هجدهمین دوره مسابقات جام جهانی با حضور ۸ تیم برتر جهان از عصر امروز(شنبه) به مدت دو روز به میزبانی کوئرتارو مکزیک برگزار می‌شود.

پس از برگزاری مراسم قرعه کشی ۸ تیم این رقابت ها به دو گروه چهار تیمی تقسیم شدند که در گروه اول تیم‌‎های کره جنوبی، آلمان، ایران و ساحل عاج قرار دارند و در گروه دوم مکزیک، فرانسه، آمریکا و روسیه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

در مرحله گروهی؛ براساس سیستم نوبت دهی، هر تیم باید با ۳ تیم همگروه خود مسابقه دهد که در این مرحله هر تیم به ازای هر برد، ۳ امتیاز و هر تساوی یک امتیاز را به دست می‎آورد و در پایان دو تیم برتر در هر گروه مشخص شده و به مرحله نیمه نهایی و نهایی صعود می‌کند.

در مرحله نیمه نهایی و نهایی؛ قرعه بر اساس نتیجه تیم‌هایی که به این مرحله راه یافته‌اند، تعیین می‌شود و تیم اول گروه یک با تیم دوم گروه دو و تیم دوم گروه یک با تیم اول گروه دو برای رسیدن به مرحله فینال مسابقه می‌دهند.

برنامه مسابقات مرحله‌ای گروه اول به شرح زیر است:
کره‌جنوبی - آلمان
ایران - ساحل عاج
کره‌جنوبی - ایران
آلمان - ساحل عاج
آلمان - ایران
کره‌جنوبی - ساحل عاج

مسابقات مقدماتی و همین طور مراسم افتتاحیه این رقابت ها عصر امروز(شنبه) و مسابقات مرحله نیمه نهایی و نهایی نیز عصر فردا(یکشنبه) برگزار می‌شود.

اما روش برگزاری این مسابقات به صورت سنتی تیمی و تک تیم است و هر تیم متشکل از پنج ورزشکار اصلی و دو ورزشکار ذخیره در این رقابت ها حضور دارد. مسابقات مقدماتی این رویداد در سه راند انجام می‎شود که راند اول پنج دقیقه و راند دوم و سوم به مدت سه دقیقه برگزار می‌شود، مسابقات نیمه نهایی و نهایی نیز در ۳ راند ۵ دقیقه‌ای برگزار خواهد شد.

راند اول این رقابت ها بر اساس مسابقات سنتی تیمی برگزار می شود؛ به طوری که ورزشکارانِ هر تیم، با حریفان هم وزن خود مبارزه می کنند اما راند دوم و سوم این مسابقات بر اساس مدل تگ تیم انجام می‌شود و با صلاحدید مربی، تکواندوکاران بدون در نظر گرفتن ترتیب وزن به رقابت خواهند پرداخت که تعداد جایگزینی‌ها حداکثر ۵ بار در راند ۳ دقیقه‌ای و ۱۲ بار در راند ۵ دقیقه‌ای خواهد بود. در نهایت نیز تیمی که در مجموع راند یک، ۲ و ۳ بیشترین امتیاز را کسب کرده باشد، به عنوان تیم برنده معرفی می‌شود.

محدودیت مجموع وزن ورزشکاران یک کشور نیز به شرح زیر است:
وزن کلی ۷ ورزشکار باید ۵۰۹ کیلوگرم یا کمتر باشد.
وزن کلی ۶ ورزشکار باید ۴۳۷ کیلوگرم یا کمتر باشد.
وزن کلی ۵ ورزشکار باید ۳۶۵ کیلوگرم یا کمتر باشد.

در پایان این رقابت ها تکواندوکاران تیم نخست ۲۰ امتیاز، تیم دوم ۱۲ امتیاز و تیم سوم ۷.۲۰ امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ به اندوخته‌های رنکینگ خود اضافه خواهند کرد.

فرزان عاشورزاده، هادی مستعان، محمد باقری‎معتمد، مسعود حجی زواره، علیرضا نصرآزادانی، فرزاد عبدالهی و مهدی خدابخشی هوگوپوشانی هستند که در ترکیب تیم ملی ایران بوده و در این رقابت ها به مصاف حریفانشان خواهند رفت.

بیژن مقانلو(سرمربی)، مهدی بی باک و مهرداد یوسفیی(مربی) هدایت تیم ایران را دراین رقابت ها برعهده دارند و غلامحسن ذوالقدری رئیس سازمان تیم های ملی به عنوان سرپرست در کنار تیم حضور دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز