خبرگزاری کار ایران

کادر فنی تجربه زیادی نداشت؛

پیروزخواه: نباید از افتخارات ورزشکاران انتقاد کرد / نرفتن به بازی های آسیایی ضربه سنگینی بود

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۵۸۵

واترپلو ایران خیلی سرتر از واترپلوی کویت است. به خاطر بی تجربگی و مشکل در تعویض ها نتوانستیم مقابل کویت نتیجه لازم را بگیریم. خود کویتی ها باور نمی کردند که تیم واترپلوی ایران را شکست دادند.

بازیکن تیم ملی واترپلو ایران در بازی های آسیایی ساحلی گفت: واترپلو در کمتر از یک ماه دو نتیجه خوب گرفت، این دو مدال را می توان خیلی خوب نشان داد نه اینکه از افتخارات ورزشکاران انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، علی پیروز خواه بازیکن تیم ملی واترپلو ایران در بازی های آسیایی ساحلی بعد از نایب قهرمانی در این بازی ها اظهار کرد: از اینکه با اولین حضورمان در این بازی ها توانستیم نایب قهرمان شویم و نگاه همه را به واترپلو جلب کنیم، خوشحال هستم. اگر چه می توانستیم با قهرمانی جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نگذاریم. خدا را شکر با سربلندی به ایران برگشتیم.

وی ادامه داد: واترپلوی ساحلی با واترپلو معمولی خیلی تفاوت دارد. ما تجربه لازم را نداشتیم. کویتی ها دو دوره تجربه حضور در بازی های ساحلی را داشتند و با تجربه تر عمل کردند. ولی واترپلو ایران خیلی سرتر از واترپلوی کویت است. به خاطر بی تجربگی و مشکل در تعویض ها نتوانستیم مقابل کویت نتیجه لازم را بگیریم. خود کویتی ها باور نمی کردند که تیم واترپلو ایران را شکست دادند. حتی قزاقستانی ها در دیدار با ما استرس داشتند. در بازی با قزاق ها تجربه ای که مقابل کویت کسب کرده بودیم، بازی بسیار خوبی را انجام دادیم و پیروز شدیم. قزاقستان با شاخص ترین بازیکنان خود در بازی ها شرکت کرده بود. دروازه بان، شوت زن و سانتر قزاق ها جزوه بهترین های آسیا در واترپلو هستند. ما قزاقستانی را شکست دادیم که با اختلاف خیلی زیاد کویت را شکست داده بود.

پیروزخواه درباره عملکرد کادر فنی عنوان کرد: من به علی امیریان ارادت خاصی دارم. کادر فنی اگرچه تجربه زیادی نداشتند ولی از نظر فنی خیلی به بازیکنان کمک کردند. فدراسیون به کادر فنی جوان اعتماد کرد و نتیجه اعتماد خود را گرفت.

علی پیروز خواه درباره شرایط تیم ملی واترپلو قبل از اعزام به بازی های آسیایی ساحلی بیان کرد: ما برای این بازی ها یک ماه در اردوی تمرینی بودیم. در این اردوها بیشتر قوانین واترپلو ساحلی را یاد گرفتیم چون از نظر تمرینی بازیکنان ملی پوش شش ماه برای بازی های اینچئون تمرین کرده بودند، که متاسفانه اعزام نشدند. علاوه براین بازیکنان در لیگ برتر واترپلو هم بازی می کردند به همین خاطر آمادگی لازم را داشتند.

وی ادامه داد: ما اگر یک دوره تجربه حضوردر بازی های ساحلی آسیایی را داشتیم، در این دوره با اقتدار قهرمان می شدیم. تنها مشکل ما نداشتن تجربه بازی در ساحل بود. واترپلوئیست ها با غیرت بازی کردند و باغیرت هم قزاقستان را شکست دادند. ما در کمتر از یک ماه دو نتیجه خوب گرفتیم. این دو مدال را می توان خیلی خوب نشان داد نه اینکه از افتخارات ورزشکاران انتقاد کرد.

ملی پوش ایران در بازی های آسیایی ساحلی گفت: دو دوره است که واترپلو به بازی های آسیایی نمی رود. نرفتن به بازی های آسیایی شوک و ضربه سنگینی هم به واترپلوئیست ها و هم به مسئولین فدراسیون وارد کرد. اگرچه واترپلوی ساحلی با واترپلوی عادی یک مقدار تفاوت دارد ولی ما توانستیم به وزارت ورزش و جامعه ثابت کنیم که واترپلو حرفی برای گفتن دارد. خوشبختانه واترپلو ایران در حال حاضر نسل جوان و خوبی دارد. ما واترپلوئیست های نوجوان، جوان و بزرگسال خوبی داریم. امیدوارم واترپلوئیست ها در هر مسابقه ای که شرکت می کنند نتیجه خوبی بگیرند. واترپلو جایگاهی بالاتر از الان در ورزش کشور دارد.

پیروزه خواه خاطرنشان کرد: وقتی موفقیت های ورزشکاران واترپلو را در هر رده سنی می بینیم، خیلی افتخار می کنم. امیدوارم این دو نایب قهرمانی و نتایج خوب در جام باشگاه های آسیا شروعی برای توجه بیشتر وزارت ورزش به واترپلو باشد تا در مسابقات و تورنومنت های بین مللی دیگر با امکانات و توانمندی بیشتر شرکت کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که خیلی از مسئولین برگزاری مسابقات واترپلو ساحلی تیم ایران را قوی تر از دیگر تیم ها می دانستند، گفت: تیم ها از بازی کردن با ایران می ترسیدند چه برسد به اینکه بخواهند ما را شکست دهند. متاسفانه با بدشانسی مقابل کویت شکت خوردیم. ما قهرمان بازی های آسیایی و پرافتخارترین تیم واترپلوی آسیا را شکست دادیم. این کار خیلی بزرگی است. طه سلیمان وقتی مدال نقره را به تیم ایران داد، خودش گفت که می دانم حق شما قهرمانی بود.

وی ادامه داد: رسیدن به المپیک کار خیلی سختی است و نیاز به برنامه ریزی منسجم دارد. ما سه رده سنی خیلی خوب در واترپلو داریم. با برنامه ریزی چهار ساله و لیگ پویایی که خواهیم داشت، می توانیم رقیب جدی برای تیم های قزاقستان، چین و ژاپن باشیم. در کنار همه این ها به حمایت وزارت نیاز داریم.

علی پیروز در پایان گفت: من دانشجوی تربیت بدنی دانشگاه تهران بودم. اکثر مسئولین وزارت ورزش استادان من بودند، من از آن ها می خواهم همان طوری که در دانشگاه همه دانشجویان را به یک چشم نگاه می کردند، همه رشته های ورزشی را هم با یک دید نگاه کنند و لطف آن ها شامل حال واترپلو هم شود. ما شش ماه از زندگی خودمان گذشتیم تا به بازی های آسیایی برویم ولی اعزام نشدیم. افرادی مثل من و سجاد عبدی ۱۰ سال است که بازیکن تیم ملی هستیم ولی به بازی های آسیایی نرفتیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز