خبرگزاری کار ایران

بعید می‌دانم رضازاده رأی بیاورد؛

مرادی: تمکین‌نکردن از قانون به صلاح وزنه‌برداری نیست / در حق من کم لطفی کردند

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۴۲۴

دو شغله بودن آقایان نشان از عدم پایبندی افراد به قوانین جاری کشور حکایت دارد و همانطور که مجلس اعلام کرده فعالیت مسئولان دو شغله خلاف قانون است.

رئیس اسبق فدراسیون وزنه‌برداری با بیان اینکه همه باید در چارچوب قانون عمل کنند و بی‌قانونی به ورزش آسیب می‌زند، گفت: امیدوارم رئیس‌فعلی فدراسیون وزنه‌برداری بین شورای‌شهر و مدیریت ورزش یکی را انتخاب کند و از قانون تمکین نماید.

علی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: من معتقدم افراد باید در چارچوب قانون حرکت کنند و به صلاح رشته وزنه‌برداری نیست افرادی که می‌خواهند مسئولیتی را در فدراسیون قبول کنند از قانون تمکین نکنند.

وی با بیان اینکه همین حالا هم حضور و تصمیمات رئیس فعلی وزنه‌برداری در ۲ مسئولیت ریاست‌فدراسیون و عضویت در شورای‌شهر غیر قانونی است، گفت: دو شغله بودن آقایان نشان از عدم پایبندی افراد به قوانین جاری کشور دارد و همانطور که مجلس اعلام کرده فعالیت مسئولان دو شغله خلاف قانون است.

مرادی در پاسخ به این سوال که آیا وی نامزد ریاست فدراسیون وزنه‌برداری خواهد شد یا خیر، متذکر شد: هنوز در این باره به طور قطعی تصمیم نگرفتم و اعتقاد دارم افراد واجد صلاحیت بسیاری در وزنه‌برداری حضور دارند، ولی در نهایت پس از ثبت‌نام نامزدها و بررسی شرایط در این باره تصمیم خواهم گرفت.

دبیرکل کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا درباره حمایت‌نکردن رضازاده از کاندیداتوری وی در انتخابات این کنفدراسیون گفت: وی با عدم معرفی‌بنده به عنوان نماینده‌ایران حمایت خودشان را قبلا انجام داده‌اند. بنده نیازی به اینگونه حمایت‌ها ندارم و همانطور که از حق بین المللی‌ام برای نامزدی در کنفدراسیون استفاده کردم و امیدوارم برای چهارمین دوره بتوانم به عنوان دبیرکل کنفدراسیون وزنه‌برداری‌آسیا انتخاب شوم. اینکه بنده از سوی کشور خودم به عنوان نماینده این رشته به آسیا معرفی نمی‌شوم اتفاق نامبارکی است که امیدوارم مسئولان فدراسیون این موضوع را درک کرده باشند که از دست رفتن دبیرکلی چه تاوان سنگینی می تواند برای کشور داشته باشد.

مرادی اضافه کرد: خوشبختانه مسئولان وزارت‌ورزش و کمیته‌ملی المپیک خودشان از جنس‌ورزش هستند و کاملا شرایط و اهمیت پست‌های بین‌المللی را درک می‌کنند و از حمایت این عزیزان برای کاندیداتوری دوباره برخوردار هستم.

وی با بیان اینکه این دوره رقابت برای دبیرکلی بسیار دشوارخواهد بود، گفت: هر چند به واسطه کم‌لطفی آقایان و معرفی نشدن من از سوی فدراسیون قطعا تعداد قابل توجهی از آراء را از دست خواهم داد، اما امیدوارم با سوابقی که دارم مجمع کنفدراسیون بار دیگر به من رأی اعتماد بدهد و بتوانم به عنوان یک‌سرباز نظام نماینده کشورم در وزنه‌برداری آسیا باشم.

مرادی با یادآوری اینکه وی تنها دبیرکل ایرانی کنفدراسیون آسیا است، گفت: بنده با سابقه ۱۲ ساله‌ای که در آسیا دارم و اعلام حمایت ۳۰ درصدی اعضای کنفدراسیون بار دیگر به عنوان نامزد دبیرکلی معرفی شدم و ای‌کاش فدراسیون نفرات دیگری را هم برای انتخابات معرفی می‌کرد که متاسفانه این اتفاق با کم‌لطفی و برخی تنگ‌نظری‌ها رخ نداد. تنها حکمت‌پور برای کمیته تحقیقات و پژوهش معرفی شدند که اسم وی ۳ هفته بعد از پایان مهلت‌قانونی به کنفدراسیون ارسال شد.

وی با بیان اینکه رضازاده نیز یکی از نامزدهای نائب‌رئیسی و هیات‌اجرایی کنفدراسیون آسیا است، گفت: بنده به عنوان یک ایرانی امیدوارم وی برای یکی از این ۲ پست رأی بیاورد، ولی با توجه به لابی‌هایی که در انتخابات‌کنفدراسیون وجود دارد شانس وی را بسیار اندک می‌بینم چراکه انتخابات پیچیدگی‌های‌خاص خودش را دارد و تصور نمی‌کنم وی توانسته باشد لابی‌های قوی را با اعضای کنفدراسیون انجام دهد.

دبیرکل کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا با بیان اینکه افسوس می‌خورم چرا نفرات بیشتری از ایران برای حضور در کمیته‌های مختلف کنفدراسیون معرفی نشده‌اند، گفت: ما در بخش کمیته‌فنی بهترین‌های دنیا را داریم؛ در کمیته پزشکی آقای پورکاظمی ریاست کمیته پزشکی وزنه‌برداری آسیا را داشتند و همینطور باقری دبیر کمیته پزشکی بودند ولی این عزیزان برای انتخابات جاری معرفی نشدند و من فکر نمی‌کنم اتفاق خوبی برای ورزش ایران در سطح قاره آسیا باشد.

لازم به ذکر است، انتخابات کنفدراسیون وزنه‌برداری‌آسیا در حاشیه رقابت‌های وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان آسیا در پنجم و ششم ژانویه در دوحه قطر برگزار خواهد شد. کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا ۴۴ عضو دارد که ۳۲ نفر برای عضوهای مختلف نامزد هستند در این انتخابات رئیس، دبیرکل، نائب رئیس‌اول، نواب‌رئیس(۵ نفر) و هیات‌اجرایی(۵ نفر) انتخاب خواهند شد. علی مرادی برای پست دبیرکلی و حسین رضازاده برای پست‌های نائب‌رئیسی و هیات‌اجرایی کاندیدا هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز