خبرگزاری کار ایران

به بازیکنان واترپلو توجه شود؛

خانبانان: واترپلو تا ۴ سال‌آینده قهرمان آسیا می‌شود / حق داشتیم به اینچئون اعزام شویم

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۹۵۷

اگر با برنامه ریزی مدون جلو برویم تا قهرمانی آسیا فاصله زیادی نداریم. ولی برای المپیک و مسابقات جهانی نیاز به برنامه ریزی طولانی مدت نیاز داریم.

بازیکن تیم ملی واترپلو در بازی های آسیایی ساحلی بعد از نایب قهرمانی گفت: بازی مقابل قزاقستان نشان داد که واترپلو ایران استعداد و پتانسیل قهرمانی در آسیا را دارد و دو مدال در یک ماه نشان دهنده پیشرفت واترپلوست.

به گزارش ایلنا، حامد ملک خانبانان بازیکن تیم ملی واترپلو در بازی های آسیایی ساحلی بعد از نایب قهرمانی اظهار کرد: ما با کم تجربگی طلا را با نقره عوض کردیم. ما برای قهرمانی به این بازی ها رفته بودیم. در بازی مقابل کویت با کم تجربگی بازی را باختیم. اگر طلا می گرفتیم خیلی خوشحال تر می شدیم. بعد از باخت مقابل کویت همه بازیکنان هم قسم شدیم که قزاقستان را شکست دهیم. ما به همه نشان دادیم که در این رشته در ایران استعداد و پتانسیل مقام های بالاتر را هم دارد. توانستیم قزاقستانی را شکست دهیم که با اختلاف زیاد همه تیم ها را شکست داده بود.

بازیکن تیم ملی واترپلو ایران عنوان کرد: اولین بار بود که در این بازی ها حضور داشتیم. به نظرم با توجه به زمان محدود مسابقه بازی واترپلو ساحلی نسبت به واترپلو عادی سخت تر بود. اگر هر تیمی گلی را دریافت می کرد، جبران کردن آن سخت تر بود چون زمان بازی خیلی کم بود.

حامد ملک خانبانان تصریح کرد: اگر برای واترپلو بزرگسالان برنامه ریزی و مربی مشخصی داشته باشیم، واترپلو می تواند چهار سال آینده قهرمان آسیا باشد. چون استعداد و پتانسیل قهرمانی و قرار گرفتن در صدر آسیا را داریم. با برنامه ریزی مشخص و اردوها و بازی های تدارکاتی حریفان ما نمی توانند مقابل تیم ملی واترپلو ایران حرفی برای گفتن داشته باشند.

او درباره عملکرد مربیان تیم ملی واترپلو ساحلی ایران گفت: هم کادر فنی از بازیکنان شناخت کافی داشتند و هم بازیکنان مربیان را به خوبی می شناختند و با آن ها آشنایی کامل داشتند. ارتباط خوبی بین بازیکنان و کادر فنی برقرار بود. کادر فنی خیلی به تیم کمک کرد.

وی خاطر نشان کرد: وقتی به بازی های آسیایی نرفتیم، خیلی از تیم ملی واترپلو انتقاد کردند. باید این را در نظر گرفت خیلی از تیم ها و ورزشکارانی که به بازی های آسیایی رفتند، مدالی نگرفتند ولی به آن ها انتقادی نشد. نمی گویم که واترپلو حتما در بازی های آسیایی مدال می گرفت ولی تیم ملی واترپلو حق داشت که به بازی ها برود. متاسفانه با نظر و صلاحدید کارشناسان کمیته ملی المپیک واترپلو به بازی های آسیایی نرفت که از نظر انگیزشی خیلی روی بازیکنان تاثیر گذاشت. خوشبختانه به بازی های ساحلی رفتیم و نتیجه قابل قبولی هم گرفتیم.

ملک خانبانان بیان کرد: این نایب قهرمان دومین افتخار واترپلوئیست ها در یک ماه اخیر است. این نشان دهنده پیشرفت واترپلو در کشور است در صورتی به واترپلو بها داده شود شاهد افتخارات بیشتری هم خواهیم بود. اگر با حمایت های مسئولین واترپلو دیده شود خیلی این رشته در ایران طرفدار پیدا خواهد کرد.

او ادامه داد: هفت بازیکن از بهترین های ایران برای این بازی ها انتخاب شده بودند. بازیکنان ایران در همه پست ها بهترین بودند.

ملی پوش واترپلو ایران در بازی های آسیایی ساحلی تاکید کرد: اگر با برنامه ریزی مدون جلو برویم تا قهرمانی آسیا فاصله زیادی نداریم. ولی برای المپیک و مسابقات جهانی نیاز به برنامه ریزی طولانی مدت نیاز داریم. در کنار این باید مربی خوب و امکانات خوب هم نیاز داریم چون برای رسیدن به سطح جهانی به برنامه ها و تکنیک های جدید نیاز داریم. کنار همه این ها به حمایت های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هم نیاز داریم.

وی عنوان کرد: باید امکانات خوبی در اختیار تیم ملی واترپلو گذاشت، حتی از نظر مالی هم به بازیکنان توجه کرد، با توجه بیشتر به بازیکنان کرد تا برای بازی کردن انگیزه داشته باشند، باید هر چند وقت مثل بسیاری از تیم های ورزشی دیگر برای واترپلو بازی و اردوی تدارکاتی در نظر گرفت که موقع شرکت در بازی های بین المللی با نهایت آمادگی حاضر شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز