خبرگزاری کار ایران

اخباردروغ نباید مبنای تحلیل قرار گیرد؛

گودرزی: رسانه‌ها باید از من‌حمایت می‌کردند / افشای پشت‌پرده‌ها باعثهرج و مرج می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۸۵۶

برای رئیس‌شدن هیچ فردی تلاش نکردم / تمام حق‌پخش متعلق به فوتبال نیست / مقابل رسانه‌ها قرار نمی‌گیرم / خزانه‌دار یکی از فدراسیون‌ها رقم‌های آنچنانی دریافت کرده! / از شکایت رسانه‌ها گذشت کردم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هرگز در تقابل بارسانه ها قرار نخواهم گرفت، گفت: اخبار دروغ نباید مبنای تحلیل ها قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا، محمود گودرزی در پایان نشست هم اندیشی با سردبیران رسانه‌های گروهی گفت: نباید مبنای تحلیل‌ها براساس اخبار دروغ گذاشته شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال خیلی‌ها از طریق همین رسانه‌ها گفتند مجمع و نتیجه انتخابات را ما تعیین می‌کنیم که دروغ بود ما هم اعلام کردیم اما هیچ رسانه‌ای روی تکذیبیه ما تمرکز نکرد و همان تحلیل‌های نادرست منتشر شد. من هرگز برای توفیق کسی برای ریاست فدراسیون‌ها یا انتخابات کمیته ملی المپیک تلاش نکردم که اگر می‌کردم آن فرد قطعا رای می آورد.

وی با بیان اینکه حق فدراسیون‌فوتبال نباید بیشتر از بقیه فدراسیون‌ها باشد درباره حق‌پخش تلویزیونی گفت: معتقدم این پول به تنهایی حق آنها نبود، فدراسیون‌فوتبال ما با فدراسیون فوتبال‌انگلیس فرق دارد، چراکه فدراسیون ما از دولت ارتزاق می‌کند آیا این فدراسیون بابت حضور خود در ساختمان‌آزادی وجهی پرداخت می‌کند؟ آیا حق واقعی بازی در زمین‌های ورزشی را پرداخت کرده؟

گودرزی با مهم خواندن مساله نظارت برعملکرد زیر مجموعه‌های ورزشی کشور گفت: باید بابت آنچه را می‌دهیم مطالبه هم بکنیم، نظارت یعنی چه؟ معتقدم نظارت و مراقبت بر فعالیت‌ها بدون قدرت و اختیار به فساد می‌انجامد. نفی تصدی‌گری، نفی همه اصول مدیریتی است، بنده به عنوان قوه ناظر، باید اختیار داشته باشم.

وزیر ورزش و جوانان درادامه ضمن قدردانی از رسانه‌ها به دلیل دلسوزی در حوزه ورزش افزود: امیدوارم دوستان‌مان تلاش کنند تا در برخی از روش‌ها به وحدت نظر برسیم. ما تقریبا رویکردهای مشترکی داریم، اما شیوه‌های کاری ما متفاوت است.

او با تاکید بر این موضوع که به هیچ عنوان در برابر رسانه‌ها قرار نمی‌گیرم، اضافه کرد: ممکن است گاها از برخی مطالب مکدر شوم اما در تقابل قرار نخواهم گرفت از طرفی هم می گویم که رسانه نباید ابزار دست مسئولان باشد.

گودرزی تلاش در جهت برگزاری مجامع انتخاباتی سالم را واقعیتی انکار ناپذیر در دوره خود دانست و اظهار داشت: البته باید وجوه ضعیف در انتخابات نیز مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال نامزدی قول می دهد که پس از انتخابات از شغل قبلی خود استعفا دهد و اگر نداد حکم وی را تنفیذ نمی کنیم.

وزیر ورزش در خصوص قانون دو شغله ها گفت: نظر برخی نهادهای تصمیم گیر در خصوص فعالیت دوشغله ها متفاوت است و تکلیف ما هم بالطبع روشن نیست.

گودرزی در مورد اینکه گفته است نگرانی از استیضاح ندارد، افزود: شما، رسانه ها باید از من پشتیبانی می کردید که شخص وزیر، برای اعمال قانون، پا به میدان گذاشته و از استیضاح نمی هراسد.

وزیر ورزش و جوانان دربخش دیگری از صحبت های خود گفت: ما نمی دانیم خصوصی شدن دو تیم بزرگ پایتخت باعثمنتفع شدن آنها خواهد شد یا اینکه به ضررشان خواهد انجامید. هم اکنون وزیر اقتصاد و دارایی مسئول خصوصی سازی دو تیم است و باید از آنها توضیح بخواهیم.

گودرزی درباره رابطه مدیریتی وزارت و فدراسیون‌ها یادآور شد: فدراسیون‌ها در کلان و کلیت از منابع دولتی استفاده می‌کنند، اما می‌گویند فقط بر آنها نظارت کنیم. وقتی نظارت هم می‌کنیم می‌گویند استقلال نداریم. بنده در صدور حکم به افراد ناصالح به شدت مقاومت می‌کنم و این به معنی قهر کردن یا قطع ارتباط با فدراسیونی نیست.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تاکنون برای بررسی دارایی و داشته‌های فدراسیون‌ها استانداردی وجود نداشته، اظهار داشت: به عنوان مثال خزانه دار یکی از فدراسیون‌ها که از سیستم دولتی تغذیه می‌کند ضمن سفرهای خارجی متعدد، حق ماموریت‌های آنچنانی، رقم قابل توجهی را به عنوان حقوق و مزایا از فدراسیون دریافت می‌کرده است. هزینه‌ها، حقوق و مزایای چند میلیونی بعضی از مدیران غیر قابل دفاع است و من اجازه نخواهم داد چنین اتفاقی رخ بدهد.

گودرزی یکی از راهکارهای جلوگیری از فساد در ورزش را تغییر اساسنامه دانست و گفت: سازمان‌هایی که زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان هستند باید از مجموعه قواعد وزارت ورزش و جوانان، تمکین کنند.

او درخصوص ارتباطش بارسانه‌های گروهی گفت: من می‌توانم از صبح تا شب خیلی از پشت پرده‌های ورزش را به رسانه‌ها رونوشت کنم، اما این موضوع منجر به هرج مرج خواهد شد. من معتقد به تعامل مسئولان این وزارتخانه با رسانه‌ها هستم اما باید این فضا بازسازی و پاکسازی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه همه ما یک هدف مشترک داریم، افزود: با نشست‌های پی در پی می‌توانیم به وحدت نظر برسیم.

گودرزی در پاسخ به درخواست مازیار ناظمی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش برای رد شکایات این وزارتخانه از برخی رسانه‌ها افزود: تاکنون ۴ مورد شکایت داشته‌ایم که یک مورد آن را بخشیدم و ۳ مورد بعدی را هم خواهیم گذشت. به هرحال همه ما در برابر آنچه در ورزش اتفاق می افتد چه در وزارتخانه و چه شما هم در رسانه‌ها هم مسئولیم.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر نقد منصفانه گفت: جامعه‌ای که در درونش آزادی رسانه‌ای وجود نداشته باشد دچار مرگ اجتماعی می‌شود. رسانه‌ها چشم و گوش جامعه و منتقل‌کننده خواسته‌های مردم به دولت‌مردان هستند و جامعه بدون نقد و آزادی جامعه‌ای ایستا است.

وزیر ورزش وجوانان اضافه کرد: این موضوع با توجه به حوزه‌ها و اولویت‌ها عرصه‌ای بسیار متفاوت است و در بسیاری از موارد وقتی نمی‌توانیم خیلی از اولویت‌های اصلی را نقد کنیم، اولویت‌های فرعی چنان مورد بررسی و نقد قرار می‌گیرند که اهداف اصلی در محاق می رود. به عنوان مثال حوزه‌های مهمی مثل سیاست و اقتصاد این اولویت‌ها هستند، ولی ورزش که بخشی از فرهنگ است ما به قدری به این موضوع پرداخته‌ایم که از نکات اصلی غافل مانده ایم.

وزیر ورزش موضوع رسانه را موضوعی ظریف، سهل، ممتنع و چند وجهی توصیف کرد که حرف‌زدن در آن راحت، اما پرداختن به موضوعات آن بسیار سخت است و رسانه در این میان می‌تواند در جای خود سازنده و گاهی مخرب باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز