خبرگزاری کار ایران

با آبرو و آرزوهای جوانان بازی شد؛

نیکوخصلت: اعزام نشدن کاتای تیمی خودکشی فنی بود / خانم ها از حیثیت کاراته ایران دفاع کردند

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۰۷۱

بچه ها شکوائیه ای را در ۸ بند تنظیم کرده بودند که قرار بود آن را به وزارت ورزش ارائه دهند که البته من سعی کردم آنها را کنترل کنم. اما این بدان معنا نیست که ما از حق خود خواهیم گذشت.

مربی تیم ملی کاتای تیمی ایران گفت: باید در فدراسیون کاراته کمیته ای تشکیل و بررسی شود به چه دلیل کاتای تیمی به مسابقات جهانی اعزام نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیست و دومین دوره رقابت های کاراته قهرمانی جهان، در حالی روز یکشنبه در شهر برمن آلمان به کار خود پایان داد که تیم کاتای تیمی کشورمان به دلیل صادر نشدن ویزا از سوی کشور لهستان، موفق به حضور در این پیکارها نشد. بعد از این اتفاق، تعدادی از اعضای این تیم، فدراسیون کاراته را مقصر اصلی اعزام نشدن خود به مسابقات جهانی دانستند.

سعید نیکوخصلت در گفتگو با خبرنگار ایلنا، ابتدا در مورد کسب مدال برنز کاتای تیمی بانوان ایران در رقابت های جهانی آلمان، اظهار داشت: این بهترین نتیجه ای بود که می توانست رقم بخورد. بانوان ما در اولین حضورشان در مسابقات جهانی و علی رغم کمبودهایی که داشتند، با تلاش خود و لطف خدا توانستند از حیثیت فنی کاراته ایران دفاع کنند.

وی در ادامه، در مورد اعزام نشدن تیم کاتای تیمی مردان ایران به مسابقات جهانی آلمان و مصاحبه های تند اعضای این تیم، تصریح کرد: من شخصا علاقه ای ندارم کار به وزارت ورزش کشیده شود. از این رو، با بچه ها صحبت کرده و آنها را به آرامش دعوت کردم. چرا که به نظرم این مشکل قابل حل است. از سوی دیگر، اتفاقی است که افتاده و دیگر نمی توان کاری کرد.

مربی تیم ملی کاتای تیمی مردان کشورمان، در واکنش به این که ملی پوشان این تیم تقصیرها را بر گردن دبیر فدراسیون انداخته اند، یادآور شد: بچه ها شکوائیه ای را در ۸ بند تنظیم کرده بودند که قرار بود آن را به وزارت ورزش ارائه دهند که البته من سعی کردم آنها را کنترل کنم. اما این بدان معنا نیست که ما از حق خود خواهیم گذشت.

وی ادامه داد: باید کمیته ای تشکیل شده و در این باره آسیب شناسی شود تا دیگر شاهد تکرار این حوادثدر سال های بعد نباشیم. چون با آبرو و آرزوهای جوانان بازی شد. خیلی سخت است که یک ورزشکار، جوانی اش را بگذارد و ماهها در اردو باشد، اما به خاطر یک سری مسائل، از رسیدن به آرزویش باز بماند.


نیکوخصلت در پاسخ به این سئوال که در صورت اعزام به مسابقات جهانی آلمان چه نتیجه ای را کسب می کردید، گفت: ما تاکنون در لیگ جهانی ۵ بار فینالیست شده ایم. ضمن این که عنوان قهرمانی آسیا را هم به دست آورده ایم. تا حالا ۴ بار مالزی را برده ایم، مصر و اسپانیا را در لیگ جهانی شکست داده ایم، فرانسه را هم ۲ مرتبه مغلوب کرده ایم. بنابر این، با شرایطی که داشتیم مطمئنا روی سکو می رفتیم.


وی با بیان این که با این اتفاق یک خودکشی فنی در کاراته ایران به وقوع پیوست، افزود: اگر به آلمان اعزام می شدیم، به احتمال بسیار زیاد طلا می گرفتیم که این مسئله باعثمی شد یک ارتقاء ۲۰ ساله در کاراته کشور به وجود بیاید.

مربی تیم ملی کاتای تیمی مردان ایران از برخی کارشکنی ها از درون فدراسیون کاراته خبر داد و خاطر نشان کرد: از حدود ۴۰ روز پیش، اخباری از درون فدراسیون شنیدیم که حاکی از آن بود که نمی خواستند کاتای تیمی به جهانی آلمان اعزام شود. اما ما گوش مان را کر کردیم و فقط به کار خودمان ادامه دادیم. بچه ها تا ۱۱ شب تمرین می کردند. چون می دانستیم حتی می توانیم فراتر از انتظارات ظاهر شویم.

نیکوخصلت در پایان یادآور شد: باید بچه ها را از نظر روحی ترمیم کنیم. چرا که در یک لحظه به حبابی برخوردند که ترکید و آرزوهای شان را بر باد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز