خبرگزاری کار ایران

کاراته قهرمانی جهان - آلمان؛

طلای ناب کومیته تیمی برای کاراته ایران / دور افتخار مردان کاراته در برمن

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۵۶۰

کاروان کاراته ایران با کسب یک مدال طلا(کومیته تیمی)، ۲ نقره(حمیده عباسعلی و ذبیح الله پورشیب) و ۲ برنز(مهسا افسانه و کاتاتی تیمی بانوان) به کار خود در رقابت های کاراته قهرمانی جهان پایان داد.

کومیته تیمی مردان ایران با غلبه بر میزبان به مدال طلای با ارزش مسابقات جهانی کاراته در آلمان دست یافت.

به گزارش ایلنا، بیست و دومین دوره رقابت های کاراته قهرمانی بزرگسالان جهان که از چهارشنبه هفته گذشته با حضور نمایندگان ۱۱۶ کشور در شهر برمن آلمان آغاز شده بود، یکشنبه شب با برگزاری رقابت های کومیته تیمی مردان به پایان رسید.

در دیدار نهایی کومیته تیمی مردان ایران با ترکیب سعید احمدی، بهمن عسگری، ایمان سنچولی، سجاد گنج زاده و ذبیح الله پورشیب و هدایت مسعود رهنما به مصاف آلمان میزبان مسابقات رفت.

در نخستین مبارزه، سجاد گنج زاده که در کومیته انفرادی به مدال نقره رسیده بود مقابل حریف میزبان به برتری قاطع ۹ بر ۳ دست یافت تا ایران یک بر صفر پیش باشد.

در ادامه ایمان سنچولی وارد تاتامی شد و با ارائه مبارزه ای ناامید کننده ۸ بر صفر شکست خود تا کار به تساوی یک بر یک برسد.

سومین نماینده تیم ملی کاراته ایران در این دیدار حساس بهمن عسگری بود که به برتری ۸ بر ۴ رسید تا تیم ایران در آستانه پیروزی قرار بگیرد.

ذبیح الله پورشیب به عنوان چهارمین نماینده کشورمان به میدان رفت و با نتیجه عجیب ۱۰ بر ۲ شکست خورد تا کار به تساوی ۲ بر ۲ رسیده اما تفاضل آلمان بیشتر باشد و تیم ملی ایران برای رسیدن به مدال طلا نیاز به پیروزی داشت و میزبان تنها یک تساوی نیاز داشت تا به مدال طلا دست یابد.

سعید احمدی نایب قهرمان سال ۲۰۱۲ که امسال نتوانست در انفرادی موفق باشد آخرین مهره کادر فنی تیم ملی ایران بود.

احمدی در این دیدار با نمایشی خیره کننده به برتری ۶ بر ۲ رسید تا تیم ایران را در مجموع به برتری ۳ بر ۲ رسانده و نشان ارزشمند طلا به کومیته تیمی ایران برسد.

در این بخش تیم های ملی ترکیه و ژاپن با غلبه بر مصر و بلاروس به مدال برنز مشترک دست یافتند.

کومیته تیمی ایران برای نخستین بار موفق شد مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان را به دست آورد. این تیم سال ۲۰۱۲ در فرانسه و ۲۰۰۲ در اسپانیا به نشان برنز دست یافته بود.

براین اساس، کاروان کاراته ایران با کسب یک مدال طلا(کومیته تیمی)، ۲ نقره(حمیده عباسعلی و سجاد گنج زاده) و ۲ برنز(مهسا افسانه و کاتاتی تیمی بانوان) به کار خود در بیست و دومین دوره رقابت های کاراته قهرمانی جهان پایان داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز