خبرگزاری کار ایران

وزنه برداری قهرمانی جهان - قزاقستان؛

۱۵ تیم با ترکیب کامل آمده‌اند / رقابت ۵۰۰ وزنه بردار برای مدال و سهمیه المپیک

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۶۶۶

رقابت‌های جهانی قزاقستان بعد از رقابت‌های جهانی آتن ۱۹۹۹، چیانگ مای ۲۰۰۷ و گوانگجو ۱۹۹۵، شلوغ‌ترین دوره تاریخ ۱۲۳ ساله رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان به شمار می‌رود.

هشتاد و یکمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی مردان جهان، درحالی از امروز در آلماتی قزاقستان آغاز می‌شود که ۱۵ تیم از مجموع ۶۳ کشور شرکت کننده در بخش مردان با ترکیب کامل و هشت نفره در این رقابت‌ها حضور دارند.

به گزارش ایلنا، رقابت‌های جهانی قزاقستان به این خاطر که نخستین مرحله کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو محسوب می‌شود، از اهمیت بالایی نزد کشورها برخوردار است و به همین خاطر هم بیش از ۵۰۰ وزنه‌بردار در دو بخش زنان و مردان برای شرکت در آن اعلام آمادگی کرده‌اند.

حضور ۱۵ کشور با ترکیب کامل در رقابت‌های جهانی امسال در حالی است که سال گذشته و در رقابت‌های جهانی لهستان تنها ۸ کشور با ترکیب کامل در مسابقات شرکت کرده بودند.

ایران، آمریکا، تایلند، روسیه، مولداوی، عربستان، قزاقستان، ژاپن، آلمان، اسپانیا، مصر، کلمبیا، چین، بلاروس و ارمنستان ۱۵ کشوری هستند که در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۴ با ترکیب کامل حضور پیدا کرده‌اند. در بخش کسب سهمیه المپیک هم ۳۲ کشور با ۶ وزنه‌بردار یا بیشتر در رقابت‌های جهانی حضور دارند تا رقابت برای قرار گرفتن در جمع ۶ تیم برتر برای همه تیم‌ها دشوار باشد.

در رده‌بندی کسب سهمیه المپیک، امتیاز ۶ وزنه‌برداری که در هر تیم بهترین نتایج را کسب کرده باشند برای آن تیم محاسبه می‌شود.

۸۵ کیلوگرم؛ پرترافیک‌ترین دسته مسابقات / رقابت رستمی و تقیان با ۴۵ حریف جهانی
دسته ۸۵ کیلوگرم، جایی که کیانوش رستمی و رسول تقیان در آن حضور دارند، شلوغ‌ترین دسته مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۴ است.

بر اساس استارت لیست نهایی رقابت‌های جهانی قزاقستان، در دسته ۸۵ کیلوگرم مجموعا ۴۷ وزنه‌بردار با یکدیگر رقابت می‌کنند تا این دسته شلوغ‌ترین دسته رقابت‌های جهانی باشد. بعد از رقابت‌های ۸۵ کیلوگرم، اوزان ۶۹ و ۱۰۵ کیلوگرم هر کدام با ۴۲ شرکت‌کننده شلوغ‌ترین اوزان رقابت‌های جهانی قزاقستان هستند. این در حالی است که در رقابت‌های دسته ۵۶ کیلوگرم نیز به عنوان خلوت‌ترین دسته رقابت‌ها ۳۱ وزنه‌بردار حضور دارند که تعداد کمی نیست.

تعداد شرکت‌کننده‌ها در اوزان هشت‌گانه رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی مردان جهان در ادامه آمده است:

دسته ۵۶ کیلوگرم: ۳۱ وزنه بردار در سه گروه

دسته ۶۲ کیلوگرم: ۳۹ وزنه بردار در چهار گروه

دسته ۶۹ کیلوگرم: ۴۲ وزنه بردار در چهار گروه

دسته ۷۷ کیلوگرم: ۴۰ وزنه بردار در چهار گروه

دسته ۸۵ کیلوگرم: ۴۷ وزنه بردار در چهار گروه

دسته ۹۴ کیلوگرم: ۳۹ وزنه بردار در چهار گروه

دسته ۱۰۵ کیلوگرم: ۴۲ وزنه بردار در چهار گروه

دسته + ۱۰۵ کیلوگرم: ۳۵ وزنه بردار در سه گروه

آلماتی ۲۰۱۴، چهارمین دوره شلوغ تاریخ رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری

مسابقات امسال وزنه برداری قهرمانی جهان در دو بخش زنان و مردان با حضور ۵۳۸ وزنه برداران از ۷۲ کشور دنیا در آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.

طبق اعلام سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در بخش مردان ۳۱۵ وزنه‌بردار از ۶۳ کشور و در بخش زنان ۲۲۳ وزنه‌بردار از ۵۲ کشور دنیا حضور دارند.

به این ترتیب رقابت‌های جهانی قزاقستان بعد از رقابت‌های جهانی آتن ۱۹۹۹، چیانگ مای ۲۰۰۷ و گوانگجو ۱۹۹۵، شلوغ‌ترین دوره تاریخ ۱۲۳ ساله رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان به شمار می‌رود.

آنچه در ادامه می‌آید مقایسه تعداد وزنه‌برداران حاضر در رقابت‌های بخش مردان وزنه‌برداری قهرمانی جهان در ۲۰ سال گذشته است:

۱۹۹۴ استانبول: ۲۴۲ وزنه بردار

۱۹۹۵ گوانگژو: ۳۴۵ وزنه بردار

۱۹۹۷ چیانگ مای: ۱۸۹ وزنه بردار

۱۹۹۸ لاتی: ۲۱۰ وزنه بردار

۱۹۹۹ آتن: ۳۹۵ وزنه بردار

۲۰۰۱ آنتالیا: ۱۵۳ وزنه بردار

۲۰۰۲ ورشو: ۱۷۰ وزنه بردار

۲۰۰۳ ونکوور: ۲۹۷ وزنه بردار

۲۰۰۵ دوحه: ۱۶۹ وزنه بردار

۲۰۰۶ سانتو دومینگو: ۲۹۸ وزنه بردار

۲۰۰۷ چیانگ مای: ۳۵۵ وزنه بردار

۲۰۰۹ گویانگ: ۱۹۶ وزنه بردار

۲۰۱۰ آنتالیا: ۳۱۲ وزنه بردار

۲۰۱۱ پاریس: ۳۰۷ وزنه بردار

۲۰۱۳ وروکلاو: ۱۶۸ وزنه بردار

۲۰۱۴ آلماتی: ۳۱۵ وزنه بردار

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز