خبرگزاری کار ایران

بدون‌مدال سهمیه کارشناسی‌ارشد گرفتند؛

بهنام‌فر: حتی اسم تکنیک‌های‌کاراته را نمی‌دانند / بازیکن‌سالاری در دوره آقایان مرسوم شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۸۸۷

مدیری که به " آشی‌بارای " می‌گوید زیرپایی و یا به " اوراماواشی " می‌گوید یک پا دو پا، آیا این شخص فنی است؟

مربی سابق تیم ملی کاراته گفت: عزل و نصب‌ها در فدراسیون و تیم‌ملی‌کاراته، تنها به کاراته کشور ضرر می‌رساند.

مهران بهنام‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص مسائل و مشکلات کنونی کاراته‌ایران به ویژه تغییر و تحولات فراوان در هفته‌های اخیر و همچنین اظهارنظرهای اخیر مسعود رهنما سرمربی مستعفی تیم ملی، نکاتی را یادآور شد که ماحصل این مصاحبه را در زیر می‌خوانید:

ادبیات رئیس فدراسیون باعثتاسف است

رئیس فدراسیون در جایی مصاحبه کرده و گفته: " علی فداکار مریض است و به همین دلیل نمی‌تواند در ترکیب تیم ملی قرار بگیرد ". بسیار متاسفم رئیس یک‌فدراسیون از چنین ادبیاتی استفاده می‌کند، آن هم برای یک ورزشکار مظلوم که تنها به دنبال‌حقش است. مطمئنم اگر در یک تیم حتی یک نفر هم ناراضی باشد، آن تیم نتیجه نمی‌گیرد. البته امیدوارم فریاد عدالت‌خواهی فداکار و بچه‌هایی مثل او، دامن‌گیر تیم ملی نشود و ملی‌پوشان کشورمان بتوانند در مسابقات جهانی نتیجه بگیرند، چون برای همه ما، تیم ملی و کاراته کشور اهمیت دارد.

چرا رئیس فدراسیون باید مدیر تیم‌های ملی هم بشود؟

اخیرا رئیس فدراسیون خودش را به سمت مدیر تیم‌های ملی منصوب کرده، آیا کاراته این‌قدر از آدم‌های کاردان خالی شده که رئیس فدراسیون، مدیر تیم‌های ملی هم می‌شود؟ اصلا مگر او چقدر با کاراته آشنایی دارد که همه مسئولیت‌ها را در اختیار خودش قرار می‌دهد؟ شاید بعضی‌ها به من خرده بگیرند و بگویند سمندر از خانواده‌کاراته است، اما باید بگویم او حتی اسم تکنیک‌های کاراته را هم بلد نیست. مدیری که به " آشی‌بارای " می‌گوید زیرپایی و یا به " اوراماواشی " می‌گوید یک پا دو پا، آیا این شخص فنی است؟

به خانواده بزرگ کاراته توهین کردند

به نظرم حضور سمندر در پست مدیریت تیم‌های ملی، توهین به جامعه‌بزرگ و شریف کاراته است. رشته‌ای که در طول ۵۰ سال حضورش در ایران قهرمانان، مربیان، پیشکسوتان و بزرگان زیادی را به خود دیده، آیا اینقدر به قحط الرجال رسیده که نمی‌تواند یک مدیر تیم‌های ملی داشته باشد؟ در هفته‌های اخیر، انتقادات زیادی برعلیه فدراسیون و اقدامات مسئولان آن به راه افتاده که البته پاسخگویی ناشیانه و فرار رو به جلوی آقایان را به دنبال داشته است.

بازیکن‌سالاری در دوره مربیان کنونی به وجود آمد

اخیرا مصاحبه‌ای از مسعود رهنما دیدم که مدعی‌شده می‌خواهد با بازیکن‌سالاری در تیم‌ملی مبارزه کند. مگر در دوره‌های گذشته در تیم ملی، بازیکن‌سالاری بوده؟ این قضیه از آسمان که نیامده. به نظرم شما و دوستان‌تان در بازیکن‌سالاری نقش داشته‌اید.

پاداش قهرمانی‌جهان ما سیم‌کارت بود

در حالی از مقابله با بازیکن‌سالاری دم می‌زنند که در زمان حضور من و سایر قهرمانان بزرگ‌کاراته در تیم ملی، پاداش قهرمانی ما در جهان، فقط یک سیم‌کارت بود، اما الان برای اینکه ۱۵۰ سکه بگیرند، فقط یک دوره برای آسیایی در تیم ملی حضور دارند و بعد هم خداحافظی می‌کنند.

بدون مدال‌سهمیه کارشناسی‌ارشد گرفته‌اند

رهنما در گفت‌وگوی اخیرش، از نداشتن کارنامه برخی مربیان در سال‌های گذشته انتقاد کرده؛ کسی می‌تواند این حرف را بزند که خودش رزومه مشخصی داشته باشد. هستند کسانی که بدون یک‌مدال و بدون کمترین سابقه حضور در تیم ملی، سهمیه کارشناسی‌ارشد گرفته‌اند.

به عنوان همراه به روسیه رفتند، اما با مدال قهرمانی جهان آمدند!

شخصی مدعی است که در مسابقات‌جهانی‌روسیه، قهرمان شده، در حالی‌که سال‌هاست کشور روسیه، میزبان رقابت‌های کاراته‌جهان نبوده است. این آقا در قالب یکی از اعزام‌های‌سبکی به روسیه و به عنوان همراه حضور داشته که بعدا با ارائه حکم قهرمانی جهان، تقاضای یک قطعه زمین را هم کرده است. مدارک و مستندات این ادعا موجود و قابل‌ارائه است.

رهنما بدون اجازه فدراسیونی‌ها آب نمی‌خورد، چه برسد به استعفا

رهنما که بدون اجازه مسئولان‌فدراسیون آب هم نمی‌خورد، نمی تواند بدون هماهنگی آنها استعفا بدهد. فکر می‌کنم پشت این استعفا، داستانی نهفته باشد. این استعفا اگر هم واقعیت داشته باشد، دلایل خاص و شرایط خاص دارد.

در کاراته‌وان اندونزی کار به بیمارستان کشید

وظیفه هدایت تیم ملی در جهانی آلمان را به کسی سپرده‌اند که در مسابقات کاراته‌وان اندونزی، از استرس زیاد حال‌شان بد شد و کارشان به بیمارستان کشید. می‌خواهم به این‌آقا بگویم رقابت‌های‌جهانی جایی نیست که بتوانی با یکی - دو بسته قرص هم خوب شوی!

شاگرد مربیان دیگر را به خود منتسب می‌کنند

سرمربی تیم ملی در جایی گفته من و برخی قهرمانان، رزومه‌ای در مربیگری نداریم و هیچ شاگردی به تیم ملی معرفی نکرده‌ایم. خدمت وی باید عرض کنم که من یک دهه است تدریس کاراته می‌کنم. حداقل افتخارم این است که یکی از شاگردانم به نام " ژاوه وجدانی " از کمربند سفید کارش را پیش من آغاز کرد و به تیم ملی رسید. من مثل آنها نیستم که شاگردهای مربیان‌زحمتکش را محصول مربیگری خود بدانم.

به همان دلایلی که خواهرزاده‌اش از تیم ملی رفت، خودش هم استعفا داد

رهنما به همان دلایلی که خواهرزاده‌اش را مجبور به خداحافظی کرد، خودش هم به همان دلایل، از تیم ملی استعفا داد، چون به خوبی می‌داند سطح مسابقات جهانی بسیار بالاست و او نمی‌تواند از پس تیم ملی بربیاید.

چرا حالا از مخالفت وزارت‌ورزش صحبت می‌کند؟!

سرمربی تیم ملی گفته وزارت‌ورزش با حضور او در تیم ملی مخالفت کرده، چرا زمانی که به قول خود او یک‌ماه بر سر تمرینات تیم ملی حضور داشت و می‌دانست سرمربی تیم ملی در مسابقات جهانی آلمان است، این صحبت‌ها را مطرح نکرد؟

چرا نمی‌گویند ۵ طلای بازی‌های کشورهای اسلامی را به یک طلا کاهش دادند؟

دوستان با فرافکنی، آمار و ارقام غلط می‌دهند و متاسفانه برخی که مطلع نیستند، حرف‌های آنها را باور می‌کنند. چرا نتایج مسابقات‌آسیایی امارات را منتسب به خودشان می‌کنند؟ چرا نمی‌گویند در رقابت‌های زیر ۲۱ سال قهرمانی‌جهان در اسپانیا، هر ۳ نماینده کشورمان حذف شدند؟ چرا نمی‌گویند ۵ طلای کاراته ایران که در اولین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی در عربستان به دست آمد، در دومین دوره این مسابقات که سال قبل در اندونزی برگزار شد، به یک طلا کاهش یافت؟

در کاراته ‌وان‌ ۵ تیم خوب شرکت می‌کند

تا می‌توانند نتایج کاراته وان‌ها را در بوق و کرنا می‌کنند، در حالیکه در این مسابقات، نهایتا ۵ تیم خوب شرکت می‌کنند. آنها با این کارها می‌خواهند بر ضعف‌هایشان سرپوش بگذارند.

این ۳ طلای‌جهان محصول مدیریت‌قبلی فدراسیون بود

آقایان مدعی شده‌اند در طول ۱۵ سال ریاست ناظریان بر فدراسیون کاراته، تنها یک طلای جهان به دست آمده، اما در دوره سمندر که بعد از ناظریان رئیس‌فدراسیون شد، ۳ طلا گرفته‌ایم. دوستان حتما یادشان رفته که تیم رویایی ۲۰۰۶ فنلاند که ۲ طلا و ۲ برنز جهان را کسب کرد، محصول مدیریت و ریاست ناظریان بود، چون سمندر تنها چند ماه بود که به عنوان جانشین ناظریان به فدراسیون آمده بود.

عزل و نصب های سریالی به دلیل پایان کارشان است

چون می‌دانند عمرشان در فدراسیون به پایان رسیده، این همه عزل و نصب‌های سریالی انجام می‌دهند و تصمیماتی می‌گیرند که ضرر آن فقط متوجه کاراته‌‌ایران است.

تیمی رویایی داریم که در ۲۰ سال‌گذشته بی‌سابقه بوده

آرزویم این است که کاراته‌ایران در مسابقات‌جهانی‌آلمان بتواند از حیثیت‌کاراته‌کشورمان دفاع کند چون ما الان یکی از تیم‌های رویایی تمامی ادوار کاراته ایران را داریم که نمونه آن را در ۲۰ سال‌اخیر شاهد نبودیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز