خبرگزاری کار ایران

در عمرم این قدر تحت فشار نبودم؛

محمدسیفی: مسئولان را فقط موقع مدال‌آوری می‌بینیم / نه شغلی دارم، نه آینده‌ای!

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۲۳۲

مسئولان هر وقت که مدال می گیریم، خودشان را نشان می دهند. در تاریخ ورزش استان زنجان هیچ کس به اندازه من مدال جهانی و آسیایی نگرفته، ولی از کمترین توجه و حمایت برخوردار نیستم.

قهرمان ووشوی بازی های آسیایی اینچئون گفت: مسئولان هر وقت ما مدال می گیریم خودشان را نشان می دهند، اما بعد از آن دیگر خبری از آنها نمی شود.

محسن محمد سیفی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد سطح رقابت های ووشوی بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی تصریح کرد: همه کشورهای آسیا به دنبال خوش رنگ ترین مدال ها بودند و به همین جهت سطح مسابقات ووشو نیز چه به لحاظ کمی و چه از نظر کیفی به مراتب بالاتر از بازی های آسیایی گوانگژو بود.

وی افزود: ووشو دیگر مختص به یکی دو کشور نیست و هر روز یک مدعی به جمع مدعیان اضافه می شود. در همین مسابقات اینچئون کشورهایی نظیر فیلیپین و لائوس مدال گرفتند که این نشانگر سرمایه گذاری کشورهای آسیایی در ووشو است.

قهرمان ووشوی بازی های آسیایی در مورد کسب مجدد مدال طلا در اینچئون یادآور شد: همه از ساندا و البته از من انتظار کسب مدال طلا داشتند و این کار مرا سخت کرده بود. از این رو برای این که بتوانم پاسخگوی این اعتماد باشم، باید تلاشم را دو چندان می کردم. باور کنید در عمر ورزشی ام این قدر تحت فشار نبودم.

محمد سیفی ادامه داد: علاوه بر روزی ۲ نوبت تمرین که برای ملی پوشان در نظر گرفته شده بود، یک جلسه هم به صورت انفرادی تمرین می کردم، یعنی حدود ۷ ساعت تمرین. این برنامه طاقت فرسا را به جان می خریدم تا انتظارات را برآورده کنم.

قهرمان ساندای جهان در مورد مسابقه حساس خود با حریف چینی اش در بازی های اینچئون اظهار داشت: برای نخستین بار بود که این حریف چینی را می دیدم. چینی ها برای اینکه دستشان را به خصوص برای ما رو نکنند، در اوزان ۵۶ و ۶۵ کیلوگرم، نفرات جدیدی را به اینچئون آورده بودند. حریف من سانداکار خوب و قلدری بود و فقط حمله می کرد. من ۲ مبارزه اولیه او را که دیدم، فهمیدم وی چه نقاط ضعف و قوتی دارد تا این که در نیمه نهایی موفق به شکست وی شدم.

وی در ادامه در خصوص این که چرا نتایج دوره قبل در گوانگژو امسال در اینچئون تکرار نشد، گفت: اولا اینکه در ۲ وزن بانوان، چینی ها حضور داشتند که موفق شدند خواهران منصوریان را شکست دهند. این در حالی است که در گوانگژو، خدیجه آزادپور در غیاب نماینده چین در وزن خود به مدال طلا رسید. از سوی دیگر، ما می توانستیم طلاهای بیشتری بگیریم. مثلا حمیدرضا لادور توانایی بردن حریف کره ای را داشت و حتی راند اول را به سود خود به پایان برد، اما نمی دانم چه اتفاقی افتاد که مدال مسلم طلا را از دست داد.

محمد سیفی به برنامه های آینده خود اشاره کرد و افزود: سال آینده مسابقات جهانی اندونزی را در پیش داریم. برای موفقیت در این رقابت از همین امروز استارت تمرینات خود را زده ام.

قهرمان ووشوی بازی های آسیایی اینچئون در پایان با انتقاد از عدم حمایت مسئولان ورزش از قهرمانان خاطر نشان کرد: من هم مثل خیلی از قهرمانان، شغلی ندارم. مسئولان هر وقت که مدال می گیریم، خودشان را نشان می دهند. در تاریخ ورزش استان زنجان هیچ کس به اندازه من مدال جهانی و آسیایی نگرفته، ولی از کمترین توجه و حمایت برخوردار نیستم. واقعا نمی دانم بعد از دنیای قهرمانی چه کار باید کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز