خبرگزاری کار ایران

باید به مسئولان فدراسیون فرصت داد؛

رضوی: انتظارمان از جودو ۲ مدال برنز بود / در پروسه قهرمان پروری کار کپسولی نتیجه نمی دهد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۹۵۷

فدراسیون و تیم ملی تازه در آغاز راه هستند و به همین دلیل باید به آنها فرصت داد. البته باید دید کادر مدیریتی فدراسیون برای اصلاح مشکلات ساختاری جودوی کشور چه برنامه هایی دارد.

رئیس اسبق فدراسیون جودو گفت: باید به کادر مدیریتی فدراسیون فرصت داد تا برنامه های خود به خصوص در زمینه پشتوانه سازی را اجرا کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست بررسی مسائل و مشکلات فدراسیون جودو، با حضور اهالی این رشته در محل فدراسیون برگزار شد که یکی از حاضرین در این جلسه، سید عبدالجلیل رضوی رئیس پیشین فدراسیون جودو بود.

رضوی به عملکرد ملی پوشان جودوی کشورمان در بازی های آسیایی اینچئون اشاره کرد و افزود: نتایج تیم ملی در بازی های آسیایی، قابل قبول نبود. چرا که انتظار جامعه جودو این بود که حداقل ۲ مدال برنز کسب شود.

وی در ادامه، در مورد نشست بررسی مسائل و مشکلات جودو تصریح کرد: در این نشست، علل و عوامل ناکامی جودوکاران در بازی های آسیایی، بررسی شد که در نهایت به این نتیجه رسیدیم که فدراسیون باید در بحثپشتوانه سازی بهتر و بیشتر حرکت کند که البته تاکنون این کار را نیز انجام داده است.

عضو هیات رئیسه فدراسیون جودو ادامه داد: در این میان باید به یک نکته مهم توجه داشت و آن این که نباید تیم ملی کنونی را با تیم ملی سال های گذشته مقایسه کنیم. در آن تیم، جودوکاران بزرگی نظیر میراسماعیلی، میران، آخوندزاده، مرحوم ساریخانی و رودکی حضور داشتند که از تجربیات فراوان جهانی و المپیکی برخوردار بودند. آنها در هر تورنمنتی که شرکت می کردند، با مدال و با دست پر به کشور بازمی گشتند.

رضوی یادآور شد: بعد از بازنشستگی این ملی پوشان، تیم ملی و اساسا جودوی ما از ستاره ها خالی شد. ضمن این که برای جایگزینی آنها نیز کار خاصی انجام نشد. از سوی دیگر، بین آن جودوکاران و نفرات دوم، فاصله زیادی بود و در نتیجه تیم ملی کشورمان بابت پشتوانه سازی با مشکلات زیادی روبرو شد.

وی با بیان این که فدراسیون کنونی به ویژه در بحثپشتوانه سازی اقدامات خوبی را آغاز کرده، اظهار داشت: باید به فدراسیون فرصت بدهیم تا به اهداف خود به خصوص در مورد پرورش قهرمانان و ساختن پشتوانه، دست پیدا کند. بنده به شخصه معتقدم فدراسیون برنامه دارد و این را در این مدت دیده ام.

رئیس پیشین فدراسیون جودو در پاسخ به این سئوال که پشتوانه سازی پروسه ای زمان بر است، اما ورزش ما نتیجه گراست. آیا مسئولان کنونی فدراسیون می توانند در مدت ریاست شان به اهداف خود دست یابند، خاطرنشان کرد: این که مردم و جامعه ورزش از ملی پوشان جودو انتظار کسب نتایج قابل قبول را داشته باشند، این حق طبیعی آنهاست. اما در این میان باید دید چه امکانات و توانمندی هایی در اختیار فدراسیون و تیم ملی جودو گذاشته ایم؟

رضوی افزود: جودوکاران کشوری مثل مغولستان در ۲ سال اخیر و برای حضور پرقدرت در بازی های آسیایی اینچئون، ۳۶۰ روز نفر در اردوهای مختلف حضور داشته اند، اما بچه های ما تنها در اردوهای داخلی و برخی تورنمنت های بین المللی شرکت کرده اند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون جودو با بیان این که تغییر در مدیریت فدراسیون به صلاح جودوی کشور نیست، گفت: تا قبل از المپیک ۲۰۱۲ لندن، بیشتر نفرات تیم ملی را جودوکارانی تشکیل می دادند که سال ها در تیم ملی حضور داشتند. برخی از آنها نظیر میراسماعیلی و آخوندزاده بعد از پایان دوران قهرمانی شان، وارد مسئولیت های مدیرتی و فنی شدند که در حال حاضر در مسئولیت های خود باتجربه شده اند که این نویدبخش روزهای خوب برای جودوی کشور است.

وی ادامه داد: بعد از المپیک لندن، یک برنامه ریزی وسیع بر روی جودوکاران آغاز شده و به همین جهت، باید به مسئولان فدراسیون فرصت داد. چرا که کار کپسولی در پروسه قهرمان پروری و پشتوانه سازی، جواب نمی دهد.

رئیس پیشین فدراسیون جودو با اشاره به این که نباید از تیم ملی انتظار داشت یک شبه ترمیم و اصلاح شود، تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات جودوی ما این است که با دانش روز دنیا حرکت نکرده ایم. آن زمان که جودو بر پایه کشتی و چوخه بود، نفراتی همچون میراسماعیلی، آخوندزاده و مرحوم ساریخانی، موفق به کسب مدال های آسیایی و جهانی شدند. این شیوه در جودوی ایران حتی به یک فرهنگ تبدیل شده بود. اما الان جودوی دنیا کاملا متحول شده و به همین جهت ما با یک بحران فنی روبرو شده ایم.

رضوی در پایان یادآور شد: فدراسیون و تیم ملی تازه در آغاز راه هستند و به همین دلیل باید به آنها فرصت داد. البته در این میان باید دید کادر مدیریتی فدراسیون برای اصلاح مشکلات ساختاری جودوی کشور چه برنامه هایی دارد. اما آن چه که بنده در این مدت دیده ام، این بوده که تلاش مسئولان فدراسیون در جهت اصلاح روند غلط گذشته در جودوی ایران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز