خبرگزاری کار ایران

کمیته‌داوران به قدیمی‌ها بیشتر توجه کند؛

مردانی: ملی‌پوشان‌کاراته مشکلی داوری در اینچئون نخواهند داشت

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۸۹۶

در بازی‌های آسیایی اینچئون، هیچ مشکلی از ناحیه داوری برای ملی‌پوشان کشورمان ایجاد نخواهد شد.

عضو شورای داوران کاراته آسیا گفت: در بازی‌های آسیایی اینچئون، هیچ مشکلی از ناحیه داوری برای ملی پوشان کشورمان ایجاد نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رقابت‌های کاراته هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون در حالی از روز ۱۰ مهرماه جاری آغاز می‌شود که در هفته‌های اخیر، یکی از دغدغه‌های مسئولان فدراسیون و کادر فنی تیم ملی، مسائل داوری بوده، اما محمدعلی مردانی خیال ملی‌پوشان کشورمان را بابت ناداوری راحت کرد.

مردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اینکه احتمال دارد ناداوری سد راه مدال‌آوری کاراته‌کاهای ایران شود، اظهار داشت: امکان ندارد داوری‌ها برعلیه تیم ایران باشد. الان شرایط قضاوت در مسابقات کاراته به گونه‌ای است که ۴ داور، کار قضاوت را انجام می‌دهند و به همین جهت، خطا و اشتباه در رقابت‌های کاراته به شدت پایین آمده است. قبلا مسابقات توسط داور وسط اداره می‌شد و او بود که حرف اول و آخر را در تاتامی می‌زد، اما در حال حاضر، ۴ داور به ضربات امتیاز می‌دهند.

عضو هیات ژوری رقابت‌های کاراته بازی‌های آسیایی اینچئون، در عین حال مشکلات داوری را هم جزئی از کاراته دانست و تصریح کرد: ممکن است مشکلاتی در زمینه داوری پیش بیاید که به هر حال امری طبیعی است، اما اینکه داوران بخواهند بر ضد یک ورزشکار یا یک تیم ناداوری کنند، اصلا چنین چیزی نیست.

مردانی با بیان اینکه ملی‌پوشان کشورمان باید تنها به فکر کسب مدال باشند، ادامه داد: با طرح مسائلی مثل احتمال حق‌خوری بر علیه اعضای تیم ملی، نباید روحیه و زحمات چندین ماهه آنها را زیر سوال برد و به ملی‌پوشان چنین القا کرد که باید با داوران هم مقابله کنند.

عضو شورای داوران اتحادیه کاراته آسیا در پاسخ به این سوال که در صورت ناداوری برعلیه ملی‌پوشان ایران در بازی‌های آسیایی، آیا از حق آنها دفاع خواهید کرد، گفت: در صورت بروز هرگونه مشکل، صد در صد از حق بچه‌ها دفاع می‌کنم. الان در مسابقات کاراته ۲ دوربین در ۲ زاویه مخالف قرار دارند که به محض اعتراض مربیان یا ورزشکاران، فیلم رقابت‌ها بازنگری می‌شود. درست مثل کاری که در والیبال با " ویدئو چک " انجام می‌دهند.

مردانی در پایان در مورد عملکرد کمیته داوران فدراسیون کاراته یادآور شد: بنده نظر خاصی در این باره ندارم. فقط امیدوارم مسئولان این کمیته به داوران قدیمی و پیشکسوتان احترام بگذارند و اجازه ندهند درجه داوران کشورمان باطل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز