خبرگزاری کار ایران

برای سکوی‌سوم دورخیز کرده‌ایم؛

علیمرادی: با ۳۰۰ ورزشکار به بازی‌های آسیایی می‌رویم / بودجه ۶۰ میلیونی توهین به ورزش‌ناشنوایان است

کد خبر : ۲۰۷۰۲۹

دوره قبل رقابت‌ها که در کره‌جنوبی برگزار شد، کاروان ورزش ما بر روی سکوی پنجم ایستاد که نتیجه‌ای تاریخی بود، اما سال‌آینده برای حضور بر روی رتبه سوم دورخیز کرده‌ایم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان گفت: با کاروانی ۳۰۰ نفره در بازی‌های آسیایی ناشنوایان شرکت خواهیم کرد.

کرم‌الله علیمرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص قهرمانی تیم ایران در مسابقات فوتسال‌آسیا – اقیانوسیه تصریح کرد: تیم کشورمان با ۳۹ گل زده و تنها ۵ گل‌خورده با اقتدار قهرمان شد، ضمن اینکه میزبانی مطلوب ما، رضایت دیوید پیترز رئیس استرالیایی کنفدراسیون ناشنوایان آسیا را نیز به دنبال داشت.

وی به برنامه‌های آینده فدراسیون ناشنوایان اشاره کرد و افزود: تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان کشورمان، روز ۱۰ مهرماه راهی مسابقات‌جهانی ارمنستان می‌شوند. همچنین ۱۰ آبان‌ماه آینده نیز رقابت‌های آسیایی چین‌تایپه را در پیش داریم و بعد از آن از روز ۲۸ آبان، میزبان مسابقات فوتبال آسیا – اقیانوسیه هستیم که به میزبانی جزیره کیش برگزار خواهد شد.

علیمرادی در مورد برنامه‌های فدراسیون ناشنوایان برای حضور پرقدرت در بازی‌های آسیایی ناشنوایان، اظهار داشت: علیرغم اینکه حدود یکسال تا بازی‌های آسیایی چین‌تایپه زمان داریم، از حالا اردوهای‌مان را برای حضور قدرتمندانه در این رقابت‌ها آغاز کرده‌ایم.

وی با بیان این که تنها در ۲ رشته بیس‌بال و نقشه‌خوانی در مسابقات آسیایی حضور نخواهیم داشت، ادامه داد: در رقابت‌های آسیایی چین‌تایپه، با ۳۰۰ ورزشکار زن و مرد شرکت خواهیم کرد که نمایندگان کشورمان در ۱۵ رشته به مصاف حریفان خود می‌روند. آقایان در ۱۵ رشته و خانم‌ها در ۸ رشته با رقبای خود روبرو خواهند داشت.

رئیس فدراسیون ناشنوایان با اشاره به اینکه احتمال حذف برخی رشته‌ها در رقابت‌های آسیایی چین تایپه وجود دارد، گفت: اگر تعداد شرکت‌کنندگان در برخی رشته‌ها به حد نصاب نرسد، احتمال دارد برخی از رشته‌های حاضر در بازی‌های آسیایی حذف شوند. حتی شنیده‌ایم کشتی نیز در خطر حذف از این مسابقات قرار دارد.

علیمرادی درخصوص نتایج احتمالی کاروان ایران در دوره بعدی بازی‌های آسیایی ناشنوایان، خاطرنشان کرد: دوره قبل رقابت‌ها که در کره‌جنوبی برگزار شد، کاروان ورزش ما بر روی سکوی پنجم ایستاد که نتیجه‌ای تاریخی بود، اما سال‌آینده برای حضور بر روی رتبه سوم دورخیز کرده‌ایم.

وی در ادامه به کمبود منابع مالی فدراسیون ناشنوایان اشاره کرد و یادآور شد: قرار بود وزارت‌ورزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون به ما بودجه بدهد که تاکنون تنها ۳۵۰ میلیون‌تومان به فدراسیون اختصاص داده شده، این در حالی است که ما تقاضای ۳ میلیارد تومان را داده بودیم.

رئیس‌فدراسیون‌ناشنوایان در پایان افزود: کمیته ملی المپیک نیز وعده ۴۴۰ میلیون تومانی داده بود که فقط ۶۰ میلیون به ما پرداخت شده است. این اعتبارات برای فدراسیونی که بیشترین تعداد رشته‌های ورزشی را تحت‌پوشش دارد، بسیار ناچیز و حتی توهین به خانواده بزرگ ناشنوایان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز