خبرگزاری کار ایران

رئیس فدراسیون شنا چند هزار لیتر آب استخر خورده!

گایینی: مشکل شنا سخت افزار و مسائل مالی است / برای هرمدال باید ۱۰۰ میلیارد هزینه کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۲۰۱

در شنا به سخت افزار و نرم افزار نیاز داریم. سخت افزارها را باید دولت و شهرداری تامین کند. باید در تهران هر بچه در فاصله ۵۰۰ متری دسترسی به استخر داشته باشد. ورزش شنا کار فرهنگی است.

استاد دانشگاه تهران در جلسه هیات رئیسه فدراسیون شنا بر لزوم توسعه فرهنگی این ورزش تاکید کرد و گفت: مشکل اساسی توسعه و پیشرفت شنا در سخت افزار و تامین هزینه هاست.

به گزارش ایلنا، عباسعلی گایینی در جلسه هیات ریسه فدراسیون شنا اظهار کرد: ورزش و موفقیت های ورزشی برای بالا بردن روحیه مردم از لحاظ روانی بسیار مهم است. همه افرادی که کار روانشناسی می کنند می دانند که این موضوع بسیار ارزشمند است. زن و مرد و پیر و جوان از موفقیت تیم های ورزشی خوشحال می شوند. در میدان ورزش کار آسان نیست. نمی توان خارج از گود نشست و تصمیم گرفت. محسن رضوانی چند هزار لیترآب استخر را خورده تا به اینجا رسیده است. این موضوع خیلی مهم است و باید آن را درک کنیم.

وی افزود: شاید سه روزنامه تخصصی برای اقتصاد نداشته باشیم اما ۲۲ روزنامه ورزشی در کشور چاپ می شود. همه این رسانه ها هم حرف خود را می زنند. در صدا و سیما هم شبکه اختصاصی رادیو و تلویزیون برای ورزش داریم. صدا و سیما انتظار را از مقوله ورزش بالا می برد. کارشناس در این بخش کم است. از نظر رسانه ای فشار زیادی روی مدیران ورزشی است. در شنا به سخت افزار و نرم افزار نیاز داریم. سخت افزارها را باید دولت و شهرداری تامین کند. باید در تهران هر بچه در فاصله ۵۰۰ متری دسترسی به استخر داشته باشد. ورزش شنا کار فرهنگی است. در هیچ کجا توصیه رسول اکرم را نداریم اما در شنا این توصیه را داریم.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: رشد چاقی در تهران و در مناطق مختلف به یک نسبت پیش می رود. باید ورزش شنا به عنوان یک کار فرهنگی توسعه یابد. باید این ورزش در حوزه همگانی توزیع شود. از سوی دیگر اگر برای سال ۲۰۲۴ هدف گذاری کنیم باید برای هر مدال ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کنیم. باید دید چقدر مجلس و دولت به این ورزش کمک می کنند. آن که کار قهرمانی می کند فقط باید حمایت شود. همه چیز در سبد فرهنگی خانواده قرار گرفته اما ورزش هنوز در بسته فرهنگی خانواده نیست.

گایینی همچنین درباره مدیریت فدراسیون گفت: ما در برنامه ریزی و استعدادیابی هیچ مشکلی نداریم. اما برای استعدادیابی هر یک نفر حدود یک میلیارد تومان هم هزینه می خواهد. حالا ببینید که رضوانی چگونه با این بودجه محدود ۴۰ شناگر را استعدادیابی کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز