خبرگزاری کار ایران

والیبال‌ مردان‌ جهان - لهستان؛

بلژیک هم مقابل بلندقامتان ایران زانو زد / شاگردان کواچ تاریخ ساز شدند

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۱۱۹

تیم ملی والیبال کشورمان با برتری بر بلژیک برای نخستین بار در تاریخ ۴۴ ساله حضور در مسابقات قهرمانی مردان جهان به مرحله دوم صعود کرد.

تیم ملی والیبال کشورمان با برتری بر بلژیک برای نخستین بار در تاریخ ۴۴ ساله حضور در مسابقات قهرمانی مردان جهان به مرحله دوم صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایران که در چهارمین بازی مرحله اول خود به مصاف بلژیک رفته بود موفق شد با نتیجه ۳ بر یک و امتیازهای ۲۵ – ۲۳،۲۵ – ۱۵،۲۱ - ۲۵ و ۲۵ – ۲۰ حریف اروپایی خود را شکست دهد و با این پیروزی ۳ امتیار کامل این مسابقه را کسب کند. به این ترتیب، ایران با ۸ امتیاز بدون نیاز به نتیجه بازی فردا مقابل پورتوریکو صعود خود به مرحله دوم مسابقات قهرمانی جهان را قطعی کرده و پس از انجام بازی های روز یکشنبه و مشخص شدن رده بندی نهایی گروه، برنامه دیدارهایش در مرحله دوم مشخص خواهد شد. مرحله دوم رقابت های قهرمانی جهان در گروهی که ایران در آن قرار خواهد گرفت، طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه همین هفته و همچنین شنبه و یکشنبه هفته آینده در دو شهر غوچ و بیدگوشچ لهستان برگزار خواهد شد.

تیم ایران در ابن دیدار با ترکیب میرزاجانپور، موسوی، غلامی، غفور، معروف، قائمی و ظریف(لیبرو) به میدان رفت و شکست سه بر یک را به حریف خود تحمیل کرد. در این دیدار گیم اول را بلژیکی ها پابه پای ایران پیش آمدند و حتی دو تیم در امتیاز ۲۲ با هم مساوی شدند اما بازیکنان باتجربه کشورمان و دفاع خوب روی تور باعثشد این گیم ۲۵ بر ۲۳ با برتری شاگردان کواچ به پایان برسد.

در گیم دوم بازهم برتری از آن ملی پوشان کشورمان بود و دفاع روی تور ایران اجازه خودنمایی به بازیکنان جوان بلژیک را نداد تا این گیم نیز با فاصله و با نتیجه ۲۵ بر ۱۵ به سود ایران خاتمه یابد.

در گیم سوم با برتری دو گیم قبل تاحدودی بازیکنان ایران کار را تمام شده دانستند و کم انگیزه نشان دادند و این شرایط فرصت را به بلژیکی ها داد تا از کندی دفاع ما استفاده کنند و امتیازهای بیشتری بگیرند. سرعت کمتر تیم ما در حمله و دفاع خوب بلژیکی ها کار را برای تیم ایران سخت کرد و بازی پراشتباه تیم کشورمان باعثشد این گیم را ۲۵ به ۲۱ به بلژیک واگذار کنند تا کار به گیم چهارم کشیده شود.

در گیم چهارم بازیکنان ایران به خودشان آمدند و با دفاع خوب روی تور و ضربات دقیق در حمله به مرور از حریف اروپایی خود فاصله گرفتند. سرویس های خوب، کارهای ترکیبی و سرعتی روی تور و تک دفاع های موسوی ایران را در گیم چهارم برتر از حریف نشان داد و در نهایت ایران این گیم را با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ حریف خود را شکست دهد.

به این ترتیب تیم ملی والیبال ایران با کسب ۳ پیروزی مقابل تیم های ایتالیا، آمریکا و بلژیک ۸ امتیازی شد و برای نخستین بار بعد از ۴۴ سال به دور بعد رقابت های والیبال مردان جهان صعود کرد.

تیم ملی فرانسه نیز امروز موفق شد شگفتی ساز رقابت های جهانی شود و تیم آمریکا را ۳ بر یک شکست دهد تا ۳ امتیاز ارزشمند مقابل قهرمان لیگ جهانی ۲۰۱۴ کسب کند. فرانسوی‌ها ست نخست را ۲۵ بر ۱۹ واگذار کردند اما سه ست متوالی دیگر را به ترتیب ۲۵ بر ۱۷،۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۲۱ برنده شدند. این تیم روز پنجشنبه نیز برابر ایران، تیم چهارم لیگ جهانی ۲۰۱۴ برنده شده بود. فرانسه بعد از برگزاری چهار بازی با کسب ۱۰ امتیاز صدرنشین گروه D است. تیم ایران نیز با ۸ امتیاز به رده دوم جدول صعود کرد.

تیم ملی والیبال کشورمان فردا یکشنبه در آخرین دیدار مرحله مقدماتی از ساعت ۱۹ به مصاف پورتوریکو خواهد رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز