خبرگزاری کار ایران

تنیس روی میز رشته خانوادگی است؛

زارع پور: جوان‌ترین تیم تاریخ پینگ‌پونگ‌ را داریم / در آموزش و مربیگری ۲۰سال عقب هستیم

کد خبر : ۲۰۰۶۶۸

اخیرا در مسابقات آسیایی بعد از ۱۷ سال موفق شدیم در بین ۸ تیم برتر آسیا قرار بگیریم، البته برنامه ما کسب یکی از عناوین پنجم تا هشتمی بود که نتوانستیم به اهداف مان دست پیدا کنیم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: بعد از بازی‌هایی آسیایی اینچئون قطعا از وجود سرمربی‌خارجی در تیم ملی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد زارع‌پور در نشست مطبوعاتی خود که ظهر امروز دوشنبه در سالن اجتماعات کمیته ملی المپیک برگزار شد، اظهار داشت: در تاریخ ۷۰ ساله این ورزش در ایران ما تنها دو مدال برنز در بازی‌هایی آسیایی ۱۹۵۶ و ۱۹۶۶ داریم و برای افزایش و ارتقای این مدال‌ها از ۵ سال پیش برای حضور قدرتمندانه در بازی‌های اینچئون برنامه‌ریزی کرده‌ایم، چراکه معتقدیم در صورت کسب مدال در این بازی‌ها نگاه آسیا و جهان به تنیس روی میز تغییر خواهد کرد.

وی افزود: اخیرا در مسابقات آسیایی بعد از ۱۷ سال موفق شدیم در بین ۸ تیم برتر آسیا قرار بگیریم، البته برنامه ما کسب یکی از عناوین پنجم تا هشتمی بود که متاسفانه به دلیل یک سری از اتفاقات نتوانستیم به اهداف‌مان دست پیدا کنیم.

زارع پور با بیان این که جوان ترین تیم تاریخ تنیس روی میز ایران را داریم ادامه داد: میانگین سنی تیم ملی ۲۱ سال است که در کنار نفرات اصلی ورزشکاران دوم و سوم نیز تمرین می کنند.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در مورد عدم اعزام نیما عالمیان به بازی های آسیایی اینچئون خاطر نشان کرد: نیما آینده درخشانی دارد و حتی می تواند بهتر از نوشاد هم باشد چرا که از جسارت بالایی برخوردار است با این حال ما افشین نوروزی را به این دلیل به بازی های آسیایی اعزام می کنیم که او تجربیات بین المللی بیشتری دارد.

وی همچنین در مورد اعزام رحمت عالمیان پدر نوشاد عالمیان به بازی های آسیایی گفت: همانگونه که در سال های گذشته خانواده احشتام زاده جایگاه خاصی در تنیس روی میز ایران داشتند، خانواده عالمیان نیز این شرایط را دارند در واقع تینس روی میز رشته خانوادگی است.

زارع پور ادامه داد: ‌ رحمت عالمیان هر روز تمرینات زیادی با فرزندان خود انجام می دهد و کاملا پیگیر آنهاست بنابر این حق اوست که به بازی های آسیایی اعزام شود.

زارع پور با بیان اینکه در بین مربیان تنیس روی میز اختلاف سلیقه های زیادی دیده می شود افزود: به دلیل این مسائل ما در زمینه آموزش و مربیگری بیست سال عقب هستیم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز همچنین در مورد مشکلات تیم بانوان کشورمان اظهار داشت: در تمامی کشورهای جهان حریفان تمرینی زنان مرد هستند اما در ایران با توجه مسائل شرعی و اسلامی بانوان ما اجازه تمرین با آقایان را ندارند. البته اخیرا خانم های کشورمان با ورزشکاران مجارستانی تمرین کرده اند که این در سطح فنی آنها تاثیرات بسزایی داشت.

زارع پور در پایان اظهار داشت: بعد از مسابقات آسیایی اینچئون سرمربی تیم های ملی زنان و مردان قطعا خارجی خواهند بود البته از مربیان سازنده و بازیکنان نیز در کنار مربیان خارجی استفاده خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز