خبرگزاری کار ایران

۲۸۳ نمونه دوپینگ گرفتیم؛

پورکاظمی: کاروان ایران پاک به اینچئون می‌رود / هیچ ورزشکاری حق همراهی مکمل را ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۳۴۲

پورکاظمی به ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون توصیه کرد که با کادر پزشکی و مربیان همکاری کنند و اگر داروی خاصی را مصرف می کنند حتما اطلاع دهند.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: در طول پنج ماه گذشته از ۲۸۳ ورزشکار در اردوها و رقابت های انتخابی تست دوپینگ گرفته شد که تاکنون هیچ یک از نمونه ها مثبت نبوده و همه اعضای کاروان اعزامی ایران به بازیهای آسیایی در سلامت کامل هستند و پاک به اینچئون اعزام می‌شوند.

به گزارش ایلنا، لطفعلی پورکاظمی روز یکشنبه در نشست خبری فدراسیون های اعزامی به بازی های آسیایی در مورد احتمال مثبت اعلام شدن دوپینگ ورزشکاران در فاصله باقی مانده تا آغاز بازیها افزود: در این صورت بلافاصله برای حذف ورزشکار اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به فرهنگ‌سازی و آموزش‌هایی که برای افزایش سطح دانش ورزشکاران در زمینه دوپینگ و استفاده از داروهای غیرمجاز و مکمل‌های ممنوع انجام شده، سطح آگاهی ورزشکاران بسیار مطلوب است.

پورکاظمی یادآور شد که فهرست ۳۰ مکمل مجاز اعلام شده و ورزشکاران می‌توانند مکمل‌های مجاز را با ذکر شرکت دارویی از داروخانه‌ها تهیه کنند و این در حالی است که فهرست مکمل‌های مجاز اعلام شده برای بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن ۲۷ و بازیهای آسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو چین هم ۱۸ مکمل بود.

وی ادامه داد: مکمل های اعلام شده در آزمایشگاه کاملا آنالیز شده و مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد مبارزه با دوپینگ و فدراسیون پزشکی ورزشی است.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: از ۴ ماه گذشته معاینات پزشکی ۳۴۸ ورزشکار اصلی و ذخیره اعزامی به بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی انجام شده و این معاینات به صورت تخصصی و فوق تخصصی شامل ارتوپدی، توانبخشی، اکو قلب، سونوگرافی، روانپزشکی ورزشی، آزمایش خون و دندانپزشکی بود که با توجه به نتایج این آزمایش ها، همه ورزشکاران ایرانی در سلامت کامل بودند و هیچ یک ممنوع الاعزام نشدند.

پورکاظمی خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه بازی‌های داخل سالن سال گذشته در اینچئون برای بازی‌های آسیایی آمادگی کامل را داریم. در طول برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن هم به گفته سایر تیم‌ها یکی از موفقترین و مجربترین کادر پزشکی در اختیار کاروان ایران بود.

پورکاظمی افزود: شرایط اعزام ۲۲ پزشک و ۲۲ فیزیوتراپ برای ۲۲ تیم اعزامی وجود ندارد و چاره‌ای جز انتخاب افرادی که در چهار سال گذشته با ما همکاری کردند، نداشتیم.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد اعزام روانشناس به همراه کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی هم گفت: تلاش داریم یک روانشناس را به بازی‌های آسیایی اعزام کنیم. اگر چه روانشناس قبل از اعزام تیم کار اصلی خود را انجام داده است زیرا اگر اضطراب، استرس و تنش‌های ورزشکاران در اردوها کنترل شود به طور یقین در حین مسابقات هم قابل کنترل است.

پورکاظمی در پایان به ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون توصیه کرد که با کادر پزشکی و مربیان همکاری کنند و اگر داروی خاصی را مصرف می‌کنند حتما اطلاع دهند.

وی گفت که ورزشکاران به هیچ‌وجه حق ندارند داروی مکمل و آمپولی را با خود به دهکده ببرند چراکه این کار جرم محسوب می‌شود مگر اینکه گزارش پزشکی را همراه داشته باشند.

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ از ۲۸ شهریور تا ۱۲ مهرماه در شهر اینچئون کره جنوبی برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز