خبرگزاری کار ایران

مربی مجاری با سه طلای متوالی المپیک؛

آشنایی با دنیس کمنی مرد طلایی واترپلوی جهان

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۹۳۲

در بین مجارها این نکته مشهور است که او دست به هرچیزی بزند تبدیل به طلا می‌شود. او در یک رکورد فوق‌العاده توانست سه طلای المپیک متوالی را برای تیم ملی مجارستان کسب کند.

دنیس کمنی مجارستانی از تاریخ ۱۰ شهریور به ایران می‌آید تا تجربیات و دانسته های بی‌نظیر خود در واترپلو را با مربیان ایرانی به اشتراک گذارد، به همین منظور آشنایی با کارنامه او به عنوان یکی از شاخص ترین چهره های واترپلو جهان خالی از لطف نیست.

به گزارش ایلنا، دکتر دنیس کمنی ۶۰ ساله سرمربی سابق تیم ملی واترپلو مجارستان، عضو کمیته ۱۲ نفره مربیان فینا است. بر اساس هماهنگی های فدراسیون شنا ایران و فدراسیون جهانی شنا(فینا) این مربی بلندآوازه برای برگزاری یک دوره مربیگری پیشرفته واترپلو به ایران سفر می‌کند.

دنیس کمنی متولد سال ۱۹۵۴ شهر بوداپست مجارستان است. او از سن شش سالگی به ورزش واترپلو رو آورد و تا ۲۷ سالگی به طور حرفه ای به بازی کردن در این رشته ادامه داد. او بین سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۶ عضو تیم ملی واترپلو مجارستان بود و در بیش از ۱۷ رقابت بین‌المللی برای کشورش به آب زد. اما سال‌های طولانی بازیگری او تنها مرحله آماده‌سازی برای اتفاقات مهم پیش رو بود. در کشوری که واترپلو ورزش ملی است، کمنی برای تبدیل شدن به بزرگترین مربی تاریخ واترپلو مجارستان آماده می‌شد.

کمنی بزرگ دکترای دامپزشکی دارد. وی پس از فارغ‌التحصیلی به سراغ گرفتن مدرک مربیگری سطح حرفه ای رفت و در سال ۱۹۹۸ موفق به کسب این مدرک شد. او بلافاصله پس از دوران بازیگریش به فکر سرمربیگری تیم ملی مجارستان افتاد. تیمی که از ۱۲ المپیک بین سال‌های ۱۹۲۸ تا ۱۹۸۰ تنها یک نشان طلا گرفته بود و نزدیک به ۲۰ سال هم(۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰) هیچ مدالی در این رشته در رقابت های معتبر المپیک کسب نکره بود.

کمنی تمام این معادلات را بر هم زد. پس از گذشت دو سال کوتاه از دوران مربیگریش در مجارستان او تیم ملی این کشور را به یکی از قطب‌های اصلی جهان واترپلو تبدیل کرد. در بین مجارها این نکته مشهور است که او دست به هرچیزی بزند تبدیل به طلا می‌شود. او در یک رکورد فوق‌العاده توانست سه طلای المپیک متوالی را برای تیم ملی مجارستان کسب کند.

رقابت‌های المپیک ۲۰۰۰،۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ سه دوره‌ای بود که تیم مجارستان تحت هدایت این مربی به مقام نخست دست یافت. طلای مسابقات جهانی، اروپایی، لیگ جهانی و بسیاری عناوین دیگر گوشه ای از افتخارات این مربی است. تیم مجارستان در دوران مربیگری او پنج بار به عنوان بهترین تیم ورزشی مجارستان انتخاب شد تا کمنی در سال‌های ۱۹۹۹،۲۰۰۰، ۲۰۰۳،۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ به عنوان رئیس برتر ورزشی در مراسم بهترین های ورزشی سال مجارستان معرفی شود.
دکتر دنیس کمنی از طرف فدراسیون جهانی شنا(فینا) بین روزهای ۱۰ تا ۱۴ شهریور به منظور برپایی کلاس مربیگری پیشرفته واترپلو به ایران سفر می‌کند.

نگاهی به سوابق مربیگری دنیس کمنی:
رقابت‌های المپیک:
مدال طلا - ۲۰۰۰ سیدنی
مدال طلا - ۲۰۰۴ آتن
مدال طلا - ۲۰۰۸ بجینگ

مسابقات جهانی فینا:
مدال طلا - ۲۰۰۳ بارسلونا
مدال نقره - ۱۹۹۸ پرث
مدال نقره - ۲۰۰۵ مونترئال
مدال نقره - ۲۰۰۷ ملبورن

رقابت های اروپایی:
مدال طلا - ۱۹۹۷ سویل
مدال طلا - ۱۹۹۹ بلگراد
یک نقره و چهار برنز بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۲

لیگ جهانی واترپلو:
مدال طلا - ۲۰۰۳ نیویورک
مدال طلا - ۲۰۰۴ لانگ بیچ
سه نقره بین سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷

جام جهانی فینا:
مدال طلا - ۱۹۹۹ سیدنی
دو نقره و یک برنز در سال های ۱۹۹۷-۲۰۰۲ و ۲۰۰۶

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز