خبرگزاری کار ایران

در بازدید از فدراسیون جانبازان‌و‌معلولین؛

ربیعی: ورزش برای معلولان سرمایه‌اجتماعی است / به موفقیت ورزشکاران پاراآسیایی امیدوارم

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۳۰۶

همه دولتها از جمله دولت کنونی سعی کرده اند تلاش های این عزیزان را ارج نهند ما نیز علاوه بر مسائل مالی باید شرایط را برای پذیرفتن اجتماع و توجه به توانمندی های معلولان فراهم کنیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: پرداختن به نیازهای ورزشکاران جانباز و معلول به عنوان یک سرمایه اجتماعی باید جزو وظایف همه دستگاه‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ظهر امروز چهارشنبه علی ربیعی از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین بازدید کرد و از نحوه آماده‌سازی رشته‌های مختلف جهت حضور در بازی‌های پارا آسیایی اینچئون مطلع شد.

ربیعی در جریان بازدید از اردوهای ورزشکاران اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی اینچئون ابتدا از نحوه تمرینات شناگران کشورمان بازدید کرد. در این بازدید مربیان تیم ملی و یکی از قهرمان‌های شنای ایران و آسیا درخصوص شرایط اردوها توضیحاتی را به وزیر کار ارائه داد.

در ادامه ربیعی در سالن بدنسازی فدراسیون ورزش‌های جانبازان حضور یافت و با بانوان‌نابینای کشورمان که در رشته گلبال فعالیت دارند گفت‌وگو کرد و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.

در ادامه بازدید وزیر کار تعاون و رفاه‌اجتماعی از فدراسیون جانبازان‌ومعلولان از تمرینات تیم ملی والیبال‌نشسته بانوان نیز بازدید کرد و با مربیان و ملی‌پوشان این رشته به گفت‌وگو پرداخت.

در جریان بازدید ربیعی یکی از ملی‌پوشان تیم بانوان‌والیبال‌نشسته ایران درخصوص مشکلات ورزشکاران معلول جهت استخدام در مراکز دولتی گفت: در این زمینه ما قانون ۳ درصد را داریم، اما متاسفانه اجرا نمی‌شود با این حال وزارت‌کار این مسئله را پیگیری خواهد کرد. البته معلولانی که در زمینه خود اشتغالی و تعاونی‌ها تمایل به فعالیت دارند می‌توانند به ویژه در بخش تعاونی‌ها و در حوزه ورزش مشغول به کار شوند.

ربیعی با تقدیر از تلاش‌های ورزشکاران معلول کشورمان به ویژه ملی‌پوشان والیبال‌نشسته گفت: امیدوارم در بازی‌های پاراآسیایی به نشان طلا دست یابید، البته ما به مدال نقره هم راضی هستیم.

ربیعی همچنین از اردوی تیم‌های ملی بوچیا مردان وزنان کشورمان بازدید به عمل آورد و ورزشکاران دختر و پسر این رشته را مورد تشویق قرار داد.

ربیعی در مورد فعالیت های ورزشی معلولان کشورمان گفت: بین ورزش و فعالیت های اجتماعی ارتباط معنادار و گسترده ای وجود دارد چرا که ورزش باعثکاهش آسیب های اجتماعی و در نهایت ارتقای سطح سلامت جامعه می شود.

وزیر کار افزود: باید شرایطی فراهم شود که افرادی که دچار معلولیت هستند زندگی طبیعی و برخورداری از شرایط یکسان برای این عزیزان فراهم شود که این متاسفانه یکی از نارسایی های جامعه ماست.

وی افزود: ورزش علاوه بر اثرات جسمی و روحی که برای معلولان دارد باعثمی شود که آنها زندگی طبیعی خود را در اجتماع ادامه دهند و به صورت نماد و الگو مطرح شوند.

ربیعی خاطرنشان کرد: همه زندگی ما باید وقف عزیزان معلول به ویژه ورزشکاران افتخارآفرین باشد. زمانی فدراسیون ورزش‌های جانبازان بود، اما الان شرایط سنی جانبازان اجازه حضور آنها در ورزش قهرمانی را نمی‌دهد از این رو باید با نگاهی کلی تر ورزش معلولان را گسترش دهیم بر این اساس بخشی از وظایف ما پرداختن به مسائل و مشکلات آنهاست.

وی با بیان اینکه به ورزش معلولان تنها از نگاه ورزشی نگاه نمی‌کنند، گفت: ورزش برای معلولان در حقیقت ایجاد یک سرمایه اجتماعی است که پرداختن به آن باعثمی‌شود عزیزان معلول در جامعه بیشتر دیده شوند.

وی در مورد برنامه‌های دولت جهت حمایت از ورزشکاران معلول خاطرنشان کرد: همه دولت‌ها از جمله دولت کنونی سعی کرده‌اند تلاش‌های این عزیزان را ارج نهند ما نیز علاوه بر مسائل مالی باید شرایط را برای پذیرفتن اجتماع و توجه به توانمندی های معلولان فراهم کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز