خبرگزاری کار ایران

فعالیت‌های ما ۱۰ برابر شده؛

مهرعلیزاده: رئیس فدراسیون بین‌المللی زورخانه‌ای برای همیشه ایرانی خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۰۱۶

فعالیت‌های کمی و کیفی ما در ۵ ماهه نخست سال‌جاری به مراتب بهتر از اقدامات انجام شده در سال گذشته بود.

رئیس فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای گفت: فعالیت‌های کمی و کیفی ما در ۵ ماهه نخست سال‌جاری به مراتب بهتر از اقدامات انجام شده در سال گذشته بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن مهرعلیزاده در نشست خبری خود با خبرنگاران درمورد اقدامات انجام شده در سال‌جاری در فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای تصریح کرد: در این ۵ ماه اخیر ۵ رویداد بزرگ داشتیم. ابتدا نشست هیات اجرایی در تاجیکستان بودکه طی آن ۲۲تصمیم اتخاذ شد همچنین در این نشست بعد از گذشت ۱۰ سال از تاسیس فدراسیون آیین‌نامه انضباطی با رای اعضا مجمع به تصویب رسید.

وی افزود: دومین رویداد ما برگزاری دومین دوره مسابقات کشتی پهلوانی اروپا به میزبانی کشور لیتوانی(لاتویا) بود که با حضور ۱۶ کشور برگزار شد از نکات جالب این رقابت‌های این بود که کشتی‌گیران کشورهایی که با آداب و رسوم کشتی پهلوانی و اعتقادات خاص آن آشنایی نداشتند با دعا ویاد خدا واردرقابت می شدند.

مهرعلیزاده ادامه داد: بعد از این دو فعالیت ما یک دوره آموزشی در تهران برگزار شد که شرکت کنندگانی از ترکیه وبلاروس درکلاس های تئوری وعملی حضور یافتند. این گروهها در ۱۵ روز اقامت خود درتهران از چند زورخانه نیز بازدید به عمل آوردند

رئیس بین‌المللی فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای درخصوص چهارمین فعالیت این فدراسیون در سال‌جاری خاطرنشان کرد: چهارمین دوره مسابقات زورخانه‌ای اروپا با حضور ۱۸ کشوردر شهر مینسک بلاروس برگزار شد و از نظر کمی و کیفی با دوره‌های قبل تفاوت‌های عمده‌ای داشت در این دوره از رقابت‌ها تمامی ۱۸ تیم در بخش پهلوانی و ۸ تیم در بخش زورخانه‌ای با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان تیم‌های برتر با فاصله اندک در سکوی اول تا سوم ایستادند.

وی در ادامه درخصوص برگزاری دوره آموزشی با حضور نمایندگان ۱۲ کشور آمریکای جنوبی به میزبانی کشورمان اشاره کرد و افزود: پنجمین رویداد ما در این ۵ ماه اخیر سال ۹۳ حضور نمایندگان ۱۲کشور آمریکای‌جنوبی در ایران بود که در کلاس‌های تئوری و عملی شرکت کردند. در این کلاس‌ها مواردی همچون تاریخچه ورزش‌های زورخانه‌ای در ایران، اثرات پزشکی این ورزش، ارتباط ورزش‌های باستانی با سایر تمدن‌ها و اثرات آن برسلامت جسمانی ورزشکاران مطرح و تدریس شد.

وی افزود: نمایندگان این ۱۲ کشور می‌باید رأس ۳ ماه آینده۵ شاگرد تربیت کنند و حتی فیلم تمریناتشان را برای ما بفرستند در این کشورها یک نفر به عنوان مربی و نفر دیگر به عنوان مسئول توسعه و امور اداری می‌باید درخصوص تربیت ورزشکاران و گسترش این ورزش در قاره آمریکا فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فدراسیون به خصوص در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی قابل مقایسه با دوره گذشته نیست، اظهار داشت: این کلاس‌ها تنها با ۲۰درصد هزینه‌هایی که قبلا انجام می‌شد برگزار شده و نسبت به دوره‌های گذشته بهره‌وری بسیار بالایی داشتند.

مهرعلیزاده در ادامه درخصوص ابعاد برکناری سید امیر حسینی از دبیر کلی فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای گفت: بنده تمایل چندانی به ادامه این موضوع ندارم، فقط این را می‌گویم که اعضای مجمع به اساسنامه واقف و پایبند هستند و اختیارات و مسئولیت‌ها را به رئیس فدراسیون تفویض کرده‌اند تا در جهت منافع فدراسیون حرکت کند.

وی افزود: در ورزشی اصیل همچون ورزش‌های زورخانه‌ای چنین کارها و اقداماتی اصلا زیبا نیست، به هر حال هر کسی دورانی دارد و دوران حضور دبیرکل سابق در فدراسیون نیز به پایان رسیده بود. خوشبختانه فضا مطلوب شده و فعالیت‌های ما نسبت به گذشته ۱۰ برابر بیشتر شده است.

ارتباط با فدراسیون ملی ورزش‌های پهلوانی موضوع دیگری بود که مهرعلیزاده درمورد آن گفت: خوشبختانه فدراسیون ملی نسبت به اختیارات خود آگاهی کرده ودر همان حوزه اختیارات خود عمل می‌کند فدراسیون بین المللی همچون فیفا وفیلا عمل می‌کند اما در امور داخلی فدراسیون‌های ملی سایر کشورها دخالتی نمی‌کند.

رئیس فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بودجه این فدراسیون چقدر است، خاطر نشان کرد: بودجه ما بسیار بسیار اندک است به گونه‌ای که سال‌گذشته تنها ۱۰ درصد از بودجه مورد نظر به ما تعلق گرفت. ما تقاضای ۲۰میلیارد تومان بودجه را داده بودیم، اما تنها ۲میلیارد تومان به ما اختصاص یافت با این حال اعتراضی نداریم چراکه معتقدیم بودجه برنامه‌های یک تشکیلات را عملی نمی‌کند بلکه مهم مدیریت صحیح بر آن تشکیلات است، ضمن اینکه بودجه بالا بعضی اوقات مدیران را تنبل بار می‌آورد.

مهر علیزاده در پایان گفت: مقر دائمی فدراسیون در تهران است و رئیس دائمی آن هم ایرانی است چراکه اساسا این ورزش متعلق به ایران است. ما این موارد را در یونسکو ثبت کرده‌ایم و به همین جهت به برخی اظهارنظرها و اقدامات نادرست دیگران توجهی نمی‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز