خبرگزاری کار ایران

نماینده پارلمانی بدترین شغل است؛

خادم: حق نمایندگان است از وزیر سئوال کنند / چند مدیر کل تغییر می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۷۱۰

در آینده‌ای نزدیک چند مدیرکل ورزش و جوانان برخی استان‌ها نیز دستخوش تغییر خواهند شد، از جمله خراسان شمالی بوشهر و مازندران.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: بحثخصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در وزارت ورزش انجام شده و از این پس وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی باید پاسخگوی مسائل مطرح شده باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر رضا خادم در نشست خبری خود با خبرنگاران که در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، ابتدا در مورد مسئولیتی که در وزارت ورزش و جوانان برعهده گرفته گفت: با توجه به اینکه بنده یک دوره در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم بودم معتقدم بدترین شغلی که یک مسئول می‌تواند آن را بر عهده بگیرد معاون پارلمانی است چرا که هم دستگاه مورد نظر انتظارات زیادی دارد و هم بالغ بر ۳۰۰ نماینده مجلس از معاون پارلمانی انتظار دارند بنابر این این معاونت از هر دو طرف تحت فشار است و به همین دلیل است که شاید عملکردش مورد تایید هیچ یک از دو طرف نباشد.

وی با بیان اینکه در تغییر مدیران اداره کل ورزش و جوانان استان‌ها نگاه سیاسی و سلیقه‌ای نداریم، خاطر نشان کرد: در این مدت ۱۷ نفر از مدیران ورزش و جوانان استان‌ها تغییر کرده‌اند، دو نفر بازنشسته شده‌اند و ۹ نفر به پایان دوره مدیریت خود رسیده اند و ۵ نفر دیگر به دلایل مختلف تغییر کرده‌اند.

وی ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک چند مدیر کل ورزش و جوانان برخی استان‌ها نیز دستخوش تغییر خواهند شد از جمله خراسان شمالی بوشهر و مازندران.

وی ادامه داد: عملکرد مدیران برکنار شده خوب بوده اما ما اعتقاد داریم مدیری که در استان فعالیت می‌کند باید همراهی و همکاری تنگاتنگی با استانداری، نمایندگان مجلس و فضای ورزش ان استان داشته باشند چرا که در غیر این صورت و با توجه به برخی مشکلات از جمله مشکلات مالی توفیقی برای ورزش آن استان حاصل نخواهد شد.

وی در مورد فعالیت‌های انجام شده در بخش مجلس وزارتخانه ورزش و جوانان نیز اظهار داشت: تاکنون ۲۸ سئوال از وزیر ورزش پرسیده شده که دو سئوال آن پس گرفته شده است. برای پاسخگویی به یک سئوال نیز به کمیسیون رفتیم با این حال این حق نمایندگان است که از وزیر سئوال کنند.

وی ادامه داد: خوشحالیم که برای نخستین بار نامه تقدیر و تشکر بیش از ۱۰۵ نماینده مجلس از فدراسیون فوتبال را دریافت کرده‌ایم.

وی در مورد بودجه معاونت تحت مدیریت خود گفت: با توجه به اینکه در آغاز کار دولت جدید سه وزیر ورزش رای نیاوردند فرصت جذب بودجه را از دست دادیم با این حال نسبت به لایحه ۱۲۰ درصد افزایش بودجه داشتیم که طی آن هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به وزارت ورزش و جوانان اختصاص یافت.

امیر رضا خادم همچنین در خصوص مباحثحقوقی این معاونت اظهار داشت: ما ۱۶۰ معاون حقیقی و حقوقی در ورزشگاه‌ها و اماکن ورزشی کشور داریم. در این ارتباط ۹۰ درصد از مشکلات پروژه‌های نیمه تمام و داشتن معارض در سه استان تهران اردبیل و فارس است. به این شکل که آن زمان که ورزشگاه‌های ملی و بزرگ کار احداثخود را آغاز کرد اسناد رسمی در سیستم ورزش کشور موجود نبود.

وی با اشاره به اینکه معارضان زیادی داریم که مبلغ مورد نظر آنها بالغ بر ۴هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: ما در حال حاضر ۳۵۰۰ طرح نیمه تمام داریم که برای تکمیل و تجهیز آنها قریب به ۸ هزار میلیارد تومان پول نیاز است. متاسفانه ما وارثچنین شرایطی هستیم اما باید آن را مدیریت کنیم.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در خصوص ورزشگاه تختی خاطر نشان کرد: بنیاد مستضعفان برای عملیات ۵۰ هکتار این ورزشگاه حکم قطعی گرفته بود که بنده در جلسه‌ای که با مدیریت جدید این بنیاد داشتم در نهایت موفق شدیم توقف اجرای حکم را اخذ کنیم. ضمن اینکه این بنیاد حساب‌های اداره ورزش و جوانان استان تهران را مسدود کرده بود.

ورزشگاه نقش جهان موضوع دیگری بود که خادم در مورد آن گفت: علیرغم اینکه ده سال از کار احداثاین مجموعه می‌گذرد اما هنوز این پروژه ملی به دلیل داشتن معارضان فراوان اتمام نرسیده است. در این میان حساب‌های مرتبط با این پروژه مسدود شده بود اما اخیرا طبق توافقی که با معارضین داشتیم این حساب‌ها مجددا باز شده‌اند. همچنین قرار است در چند روز آینده و طی سفر معاون اول رئیس جمهور به اصفهان تصمیمات نهایی برای این پروژه گرفته شود تا ان‌شاءالله ظرف دو سال آینده ورزشگاه نقش جهان تکمیل شود.

خادم در مورد واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: ما به حکم قانون بودجه ۹۳ موظف شدیم از طریق مزایده این دو باشگاه را واگذار کنیم که البته از همان ابتدا این مساله با مشکلات خاصی آغاز شد.

وی افزود: وظیفه وزارت ورزش در این خصوص انجام شده است و تمامی مسائل و موضوعاتی که باید به آنها پرداخته شود را از وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی بپرسید.

معاون وزیر ورزش همچنین در خصوص بدهی‌های استقلال و پرسپولیس خاطرنشان کرد: این دو باشگاه نزدیک به ۱۰۰میلیارد تومان بدهی دارند با این حال و برای اولین بار در طی بیست سال گذشته با بودجه‌ای که در اختیار داشتند تیم‌شان را بستند و دیگر خبری از اما و اگر نبود.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش حتی یک ریال به باشگاه استقلال و پرسپولیس کمک نکرده ادامه داد: پرسپولیس بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان و استقلال حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌اند که بخش اعظم آن از طریق اسپانسر تامین شده است.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از برخی رفتارها نسبت به حامیان و سرمایه‌گذاران در ورزش گفت: برخی از علاقه‌مندان به دلایل شخصی در ورزش سرمایه‌گذاری کردند که ما نباید در مورد علل این کار از آنها سئوال کنیم. متاسفانه رفتار با کسانی که در ورزش هزینه می‌کنند درست نیست. به همین خاطر صدها حامی ورزش را در این سال‌ها فراری داده‌ایم.

وی در مورد تامین بخشی از مبلغ قرارداد کارلوس کی‌روش از سوی وزارت ورزش گفت: من اصلا نمی‌دانم کی‌روش الان چه کار می‌کند چون وقت این کار را ندارم. من حتی در جلساتی که داریم یک بار هم اسم کی‌روش را بر زبان نمی‌آورم چون فقط مسئول دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هستم.

خادم در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص شکایت برخی اسپانسرهای استقلال و پرسپولیس از این دو باشگاه اظهار داشت: در این زمینه هیچ خبری ندارم اگر چنین چیزی هم باشد آنها باید از وزارت ورزش شکایت کنند.

وی در مورد حواشی فراوان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز گفت: اگر استقلال و پرسپولیس حاشیه نداشته باشند اصلا استقلال و پرسپولیس نیستند و شبیه مثلا یک کارخانه نساجی می‌شوند اساس این دو باشگاه هیجان و حاشیه است و خیلی هم بد نیست اما این نباید به معنای به هم ریختگی مالی و حقوقی باشد.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد سقف قراردادهای بازیکنان فوتبال یادآور شد: ما انتظار داریم که وقتی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ سقف را مشخص می‌ کنند بر اساس آن حرکت کرده و قانون مصوب خود را اجرایی کند متاسفانه در این سال‌ها قصور فدراسیون فوتبال کاملا مشخص است و کسی هم نمی‌تواند خود را کنار بکشد چرا که این انصاف نیست.

خادم در ادامه به مناظره روز گذشته خود با محمد دادگان اشاره کرد و گفت: من بیشتر از اینکه مطالبی که منعکس شد کامل نبود گله‌مندم. از سوی دیگر می‌گویم بنده اگر خلاف و یا اشتباهی دارم باید به صراحت گفته شود.

وی افزود: در شرایط کنونی ما انتخاب بد و بدتر داریم چون وضعیت خوبی در فوتبال ما حاکم نیست زیرا این را هم باید متذکر شوم اگر مدیریت‌های قبلی استفاده بهینه‌ای از بزرگان فوتبال و تمام ظرفیت‌های موجود می‌کردند و برای این دو باشگاه دلسوزی می‌کردند به قول آقای دادگان بنده غیرمتخصص و غیرفوتبالی مسئولیت را بر عهده نمی‌گرفتم.

خادم با بیان اینکه در دوره مدیریت رئیس اسبق فدراسیون فوتبال بسیاری از مشکلاتی که به مجلس کشیده شد را شخصا حل و فصل کردم ادامه داد: اهالی فوتبال به ما بگویند چه کار کنیم که خوب باشد. آیا این دوتیمی را که مردم با آنها زندگی می‌کنند باید متوقف کنیم؟ افراد منصف و دلسوز بیاییند بگویند ما در این شش ماه چه کار باید می‌کردیم که نکرده‌ایم؟

رئیسین پیشین فدراسیون کشتی همچنین درباره انتخابات فدراسیون بین‌المللی کشتی فیلا و احتمال عضویت ایران در هیات رئیسه فیلا اظهار داشت: در این راه تلاش های خوبی شده با این حال ارتباطات صمیمی نیز در این زمینه دیده می‌شود و توانمندی شخص و کشور گزینه آخر است. در این میان کشتی زنان و همچنین حضور اسرائیل حربه‌ای شده برای رقیبان ما به ویژه روسیه. از این رو در این دوره هم نمی‌توان به حضور در هیات رئیسه فیلا امیدوار بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز