خبرگزاری کار ایران

دومین دوره المپیک‌نوجوانان - چین؛

شهنازی: مدعیان برای کسب مدال آمده‌اند / ملی‌پوشان در آمادگی کامل قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۵۶۹

بچه‌های ما آماده بوده و از شرایط روحی خوبی برخوردار هستند. نمی‌خواهم از رشته و فرد خاصی نام ببرم، اما ورزشکارانی در کاروان هستند که می‌توانند به مدال رسیده و افتخار آفرین شوند.

سرپرست کاروان اعزامی به المپیک نوجوانان گفت: تیم‌های مدعی حاضر در دومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۱۴ نانجینگ به کسب مدال فکر می‌کنند.

به گزارش ایلنا، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی‌المپیک ایران که به عنوان سرپرست کاروان اعزامی کشورمان به دومین دوره المپیک نوجوانان در نانجینگ چین در کنار ورزشکاران حضور دارد اعلام کرد: هیچ‌گونه مشکلی در کاروان وجود ندارد و ورزشکاران با روحیه بالا به فکر کسب موفقیت در رقابت‌ها هستند. نه مصدومی داریم و نه ورزشکاری که مشکل خاصی داشته باشد. ورزشکاران در دهکده بازی‌ها مستقر هستند و تمرینات خود را در سالن تمرینات به خوبی انجام می‌دهند تا زمان برگزاری مسابقات برسد و به میدان بروند.

شهنازی در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد در المپیک نوجوانان بیشتر از کسب نتیجه مسائل فرهنگی مدنظر باشد، گفت: این درست اما کشورهای مدعی علاوه بر مسائل فرهنگی که مورد توجه است برای کسب مدال و حضور در جمع تیم‌های برتر راهی این بازی‌ها شده‌اند و در این میان تیم‌های کم توان که جایگاهی در جدول مدال‌ها نخواهند داشت سعی خواهند کرد حالا که مدالی کسب نمی‌کنند حداقل در بخش فرهنگی از سایر کشورها عقب نیفتند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ایران نیز تلاش خواهد کرد تا در مسائل فرهنگی توجهات را به خود جلب کند، گفت: هم اکنون غرفه های فرهنگی در اختیار کشورهای اروپایی است. مسئولان برگزاری بازی‌ها روزها را تفسیم کرده اند و قرار است قاره‌های مختلف به ترتیب در غرفه‌ها حاضر شده و به فعالیت فرهنگی بپردازند. بعد از اروپایی‌ها نوبت به کشورهای قاره آمریکا خواهد رسید و بعد از آن نوبت آفریقایی‌هاست و بعد از آن نوبت به ما و دیگر کشورهای آسیایی و چین که میزبان مسابقات است می رسد.

شهنازی در واکنش به این سوال که فکر می کنید کاروان اعزامی چه نتیجه ای کسب کند و در چه رشته های به مدال برسد گفت: بچه های ما آماده بوده و از شرایط روحی خوبی برخوردار هستند. نمی‌خواهم از رشته و فرد خاصی نام ببرم؛ اما ورزشکارانی در کاروان هستند که می توانند به مدال رسیده و افتخار آفرین شوند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد این موضوع که چرا ورزشکاران در مراسم افتتاحیه حضور نخواهند داشت و تنها پرچمداران در این مراسم شرکت خواهند کرد، گفت: این موضوع با اعتراض کشورهای شرکت کنند مواجه شد؛ اما مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک و برگزاری مسابقات تصمیم گرفته‌اند که مراسم معارفه به این صورت برگزار شود تا مراسم افتتاحیه در زمانی کوتاه برگزار شود. اگر قرار بود کشورها با نفرات شرکت‌کننده خود در بازی‌ها در مراسم افتتاحیه حاضر شوند، همچون بازی‌های المپیک بزرگسالان حدود ۳ ساعت مراسم معارفه و افتتاحیه به طول می‌انجامید؛ اما به نظر می‌رسد مسوولان در نظر گرفته‌اند در یک ساعت مراسم افتتاحیه را برگزار کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز