خبرگزاری کار ایران

اعزام ۳ داور به بازی‌های آسیایی؛

درویش‌زاده: در اینچئون ۲ فینالیست خواهیم داشت / سطح ژیمناستیک آسیا، جهانی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۵۲۸

در مسابقات قهرمانی آسیا دو فینالیست داشتیم. ۵۰ درصد این تیم ملی که به بازی‌های اینچئون اعزام می‌شود همان تیم دو سال قبل است از این رو امیدوارم دو فینالیست در بازی‌های آسیایی داشته باشیم.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: تمامی تلاش ما این است که در بازی‌های آسیایی اینچوان حداقل ۲ فینالیست داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر درویش‌زاده در نشست خبری خود با خبرنگاران که صبح امروز در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: ما برای حضور قدرتمندانه در بازی‌های آسیایی حدود ۵ ماه است که اردوهای مان را تشکیل داده‌ایم و تاکنون هشت مرحله از اردوها را پشت سر گذاشته‌ایم. اردوها با ۱۸ ورزشکار از سراسر کشور آغاز شده‌ که تاکنون تعدادی از آنها از اردو حذف شده‌اند.

وی در مورد شرایط آمادگی تیم ملی خاطرنشان کرد: از نظر مهارتی ملی‌پوشان وضعیت خوبی دارند و از نظر بدنی نیز شرایط ملی‌پوشان مساعد است و در مجموع تیم ملی با آمادگی کامل به مسابقات آسیایی اینچوان اعزام خواهد شد.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در مورد حضور سه داور از ایران در بازی‌های آسیایی خاطر نشان کرد: طبق رایزنی‌های انجام شده برای اولین بار سه داور از ایران در بازی‌های آسیایی حضور خواهند داشت. سیدطاهر علوی و ناصر گلچین از طرف فدراسیون جهانی دعوت شدند و سید حمیدرضا هاشمی نیز از سوی فدراسیون ژیمناستیک کشورمان به ستاد برگزاری بازی‌های آسیایی معرفی شده است.

وی در مورد رقبای ایران در بازی‌های آسیایی گفت: سطح مسابقات اینچوان از رقابت های آسیای کمتر نیست چون آسیا قطب ژیمناستیک دنیاست. چین که همواره چه به لحاظ انفرادی و چه تیمی سکان‌دار است. ژاپن، کره شمالی، کره جنوبی و کشورهای آسیای میانه نیز حریفان ما در این مسابقات هستند و حتی ویتنام نیز شانس بالایی برای کسب مدال دارد.

درویش زاده در مورد احتمال مدال‌آوری ملی‌پوشان ایران در بازی‌های آسیایی تصریح کرد: دو سال قبل که تیم ملی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شد دو فینالیست داشتیم. ۵۰ درصد این تیم ملی که به بازی‌های اینچوان اعزام می‌شود همان تیم دو سال قبل است. از این رو انشاالله دو فینالیست در بازی‌های آسیایی خواهیم داشت.

وی در مورد ارتقاء چایگاه ایران نسبت به دوره گذشته بازی‌های آسیایی اظهار داشت: در بازی‌های آسیایی گوانگجو ما هشتم شدیم اما در مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان ششمی دست یافتیم. با این حال چون بازی‌های آسیایی اهمیت خاصی برای تمامی کشورهای آسیایی دارد و سرمایه‌گذاری و تمرکز زیادی برای این بازی‌ها انجام می شود شاهد رقابت قهرمانان جهان در بازی‌ های آسیای خواهیم بود.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در پاسخ به اینکه چه زمانی مدال آوری ژیمناستیک ایران در آسیا و جهان آغاز خواهد شد گفت: ما در برخی شاخه‌های ژیمناستیک مثل ژیمناستیک - ایروبیک در آسیا مدال گرفته‌ایم اما در ژیمناستیک هنری بالای دو هزار حرکت در ۶ وسیله دارد این در حالی است که در رشته‌ای مثل کشتی حدود ۲۰۰ فن وجود دارد. ژیمناستیک رشته‌ای دیربازده است. همچنین این نکته را نیز باید توجه داشت که تمامی قدرت‌های جهان در قاره آسیا حضور دارند. در مورد امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری نیز باید بگویم ژیمناستیک ورزشی وارداتی است و به همین دلیل تمامی امکانات آن از خارج از کشور وارد می‌شود.

درویش زاده افزود: با این حال بسیاری از قهرمانان رشته‌های دیگر از خانواده ژیمناستیک هستند و این نشان می‌دهد که ورزش ژیمناستیک در خدمت رشته‌های دیگر نیز هست.

در ادامه این نشست محمد آذرپی سرمربی تیم ملی ژیمناستیک در مورد نتایج احتمالی ملی‌پوشان ایران در بازی‌های آسیایی گفت: در قسمت تیمی احتمال فینالیست شدن سه نفر از ملی‌پوشان بسیار زیاد است. سعید کیخا در خرک حلقه، محمد رمضان پور در پرش خرک و حندانی‌نژاد در دار حلقه اگر طبق برنامه ما عمل کنند احتمال کسب مدال را دارند.

وی در مورد آغاز دیرهنگام اردوهای تیم ملی افزود: ما باید اردوهای مان را زودتر شروع می‌کردیم اما به دلیل کمبود بودجه این امر میسر نشد. با این حال برنامه‌های مان را طوری تنظیم کردیم که به اهداف آماده‌سازی ملی‌پوشان دست یافتیم. این در حالی بود که هیچ یک از ملی‌پوشان در هشت، نه ماه گذشته هیچ گونه تمرینی نداشتند.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک در پایان گفت: بنده هم از موفقیت‌های والیبال خوشحالم اما اگر یک چهارم بودجه والیبال را به ما بدهند در مسابقات جهانی آینده و بازی‌‌های آسیایی دور بعد حداقل دو مدال می‌گیریم. در دوره قبلی بودجه فدراسیون خوب بود اما مدیریت مطلوبی در فدراسیون حاکم نبود اما در حال حاضر مدیریت خوبی بر فدراسیون دیده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز