خبرگزاری کار ایران

اوجاقی: کسی برای زنگ تفریح اعزام نمی‌‌شود؛

علی‌نژاد: فشاری برای کسب‌مدال روی فدراسیون‌ها نیست / فرآیندگرایی مهمتر از نتیجه‌گرایی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۶۰۲

ما اگر می‌خواهیم بازی‌های آسیایی را بررسی کنیم بایستی متغیر اقتصادی را نیز بررسی نمائیم.

نخستین نشست خبری فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی با حضور مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو و حسین اوجاقی سرمربی و مدیرفنی تیم‌های ملی صبح امروز در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این نشست مهدی علی‌نژاد اظهار داشت: ورزش متغیری است تابع متغیر اقتصاد، ۵ قدرت اصلی ورزش دنیا قدرت‌های برتر اقتصادی هستند. شرایط اقتصادی اثرش بر ورزش بسیار محسوس است. سال‌های منتهی به سال ۸۹ رشد اقتصادی ما بالای صفر و قابل ملاحظه بوده که نتایج بدست آمده نیز از همین حکایت دارد اما در در سال‌های ۹۱ و ۹۲ رشد اقتصادی به ترتیب ۶.۵ - و ۱.۵ - بوده. ما اگر می‌خواهیم بازی‌های آسیایی را بررسی کنیم بایستی متغیر اقتصادی را نیز بررسی نمائیم.

وی ادامه داد: البته مدیریت جهادی در ورزش سعی در برطرف کردن مشکلات اقتصادی حاکم بر آن را داشته و من اطمینان دارم که مجممع کاروان ایران در این دوره از بازی‌ها عملکرد خوبی خواهد داشت و هیچ فشاری برای کسب مدال از سوی کمیته و وزارت بر روی فدراسیون‌ها اعمال نمی‌شود، ولی همواره نظارت خوبی بر فعالیت‌ها وجود دارد.

علی نژاد تاکید کرد: ما از رسانه‌ها انتظار داریم ضمن حمایت از کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی و ایجاد فضای آرامش، مردم را با واقعیت‌ها آشنا و توقعات منطقی از ملی‌پوشان ایجاد کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه فضای آرامش خوبی بر ورزش حاکم است؛ ما برنامه‌های‌مان را مطابق با آنچه برنامه‌ریزی شده بود ادامه دادیم، از ۱۷ فروردین اردوها را بر اساس برنامه ریزی‌هایی که شده بود شروع کردیم، ۹ مرحله اردو پیش‌بینی شده بود که در پایان اردوی هفتم هستیم، دو مرحله باقی مانده هم تا زمان اعزام مطابق با زمانبندی انجام شده برگزار خواهد شد.

علی نژاد ادامه داد: ۳ بازی تدارکاتی برنامه‌ریزی شده که با برترین‌های هر قاره بود، تیم روسیه و چین(بهترین تیم استانی کشور چین) با حضور در ایران بازی تدارکاتی داشتند، ۹ شهریور هم بازی تدارکاتی با تیم ملی ووشو مصر به عنوان قهرمان آفریقا برگرار خواهد شد.

رئیس فدراسیون ووشو با تاکید بر اینکه تلاش شده تا ووشوکاران در بهترین شرایط تمرینات و رقابت‌های خود را تا بازی‌های آسیایی سپری کنند، گفت: ۴ فیزیوتراپ و ماساژور در کنار تیم هستند، اردوی جزیره کیش را برگزار کردیم، برنامه‌های فرهنگی که ۸ شهریور سفر به مشهد مقدس یکی از آنها همگی برای ایجاد شرایط خوب روحی و روانی برای ووشوکاران بوده است.

وی با اشاره به اینکه تمام تجارب ۸ ساله به کار گرفته شده، افزود: اگر این دوره را با دوره قبل مقایسه کنیم شرایط خیلی بهتر است، بهترین مربیان در کنار تیم هستند. اوجاقی که خود قهرمان این رشته است به عنوان سرمربی تیم را هدایت می‌کند. در این شرایط فقط بهترین‌های دنیا رقیب ما هستند. همچنین برای اولین بار ما در تالوی بانوان در بازی‌های آسیایی حضور خواهیم داشت.

علی‌نژاد خاطرنشان کرد: حمایت‌های خوب کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش از تیم ها قابل تقدیر است، هر چند که اعتبارات با تاخیر تزریق می شود ولی ما به این شرایط عادت داریم.

رئیس فدراسیون ووشو تاکید کرد: متاسفانه ما همیشه نتیجه‌گرا هستیم. امیدوارم رسانه‌ها با توجه بیشتر به فرایندگرایی مردم و افکار عمومی را به این سمت هدایت کنند که فرآیندگرایی مهمتر از نتیجه‌گرایی است. ووشو تاکنون در ۴ دوره از بازی‌های آسیایی حضور داشته و مجموعا ۴ مدال بدست آورده در سال‌های ۹۸ و ۲۰۰۶ هیچ مدالی کسب نکرده و در گوانگژو ۳ مدال طلا داشتیم، ما نمی توانیم یک دوره را ملاک قرار داده و توقعات را بر اساس آن تعیین کنیم. اگر میانگین مدال ها را در این ۴ دوره حضور بدست آوریم هر دوره یک مدال طلا می‌شود و بنابر این بایستی توقعات منطقی از این رشته داشته باشیم مضاف بر اینکه از ۱۰ تیم برتر دنیا در این رشته ۹ تای آنها آسیایی هستند و کمتر رشته مدال آوری است که تا این حد آسیایی باشد و این شرایط را برای مدال آوری ما سخت تر می کند علاوه بر آینها در بازیهای آسیایی در مقایسه با جهانی یک سوم توزیع مدال وجود دارد که این بازهم شرایط را سخت تر می کند.

وی در ادامه این نشست به اعزام ۱۰ ملی پوش در بازی‌های آسیایی اشاره و افزود: ۶ نفر در ساندا و ۴ نفر در تالو به این بازی‌ها اعزام می‌شوند. این ۱۰ نفر همگی امیدهای مدال‌آوری ما هستند، البته این بدین معنا نیست که ما ۱۰ مدال در این دوره از بازی ها بدست می‌آوریم به این معنی است که ما کسی را برای زنگ تفریح اعزام نمی‌کنیم.

سپس به سابقه برخی از ملی پوشان اعزامی اشاره و اظهار داشت از این ۱۰ نفر ۵ نفر سابقه حضور در بازیهای آسیای و بعضا مدال آوری دارند و این در حالی است که ما در دوره قبل تنها یک نفر از ۹ نفر را با این شرایط داشتیم، تجربه حضور در بازیهای آسیایی بدلیل نبودن این رشته در بازیهای المپیک بزرگترین میدان مبارزاتی می باشد که قطعا تجربه حضور اهمیت بسیاری دارد.
علی نژاد در بخش پایانی صحبت هایش افزود: ما امیدوراریم بتوانی شادی و نشاط آوری را که هدف ورزش است برای مردم به ارمغان بیاوریم. این را هم اضافه کنم که پیش بینی ما در گوانگژو ۳ مدال نبود ما ۲ مدال طلا پیش بینی کرده بودیم، آنچه که مهم است این است آینده را روشن می بینم ولی نباید فشار و توقع ایجاد کرد.

در ادامه این نشست حسین اجاقی مدیرفنی تیم‌های ملی ووشو با اجرایی شدن تمامی برنامه‌های پیش بینی شده سر زمان مقرر صحبت هایش را آغاز و ادامه داد: خوشبختانه تدارکات خوبی برای تیم ملی پیش بین و اجرایی شد، کلاس‌های مختلفی چون مدیریت بحران برای مربیان، کلاسهای تغذیه و مکمل های غذایی برای ملی پوشان، ماساژور و فیزیوتراپ در کنار تیم مجموعا موقعیت خوبی برای تیم ملی ووشو بوجود آورد. وی از آنجا که این رشته رکوردی نیست، پیش بین خیلی سخت است.

اوجاقی ادامه داد: رقیب اول ما همیشه چین بوده به خصوص به واسطه بانوانش در رشته تالو رقیب اول ماست، در دوره گذشته چین نفر اول این رشته و میزبان بود، ولی در این دوره کره نیز به دلیل میزبانی یکی از مدعیان اصلی این رشته است. البته ما آنالیز خوبی از تیم‌های صاحب نام در این رشته چون چین، کره و ویتنام داشته‌ایم و این ما را به هدف نزدیک تر می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز