خبرگزاری کار ایران

شرایط مثل قبل باشد برنمی‌گردم؛

غفوری: باید فاتحه واترپلو را خواند / مولر مربی ضعیفی بود / فدراسیون باید قوی‌تر عمل می‌کرد

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۳۶۱

اگر رضوانی نتواند مدیریت مناسبی را در فدراسیون اعمال کند و با کمک افراد موجه و دلسوز این رشته را در مسیر پیشرفت قرار دهد، پرونده ورزشی ها در مدیریت فدراسیون شنا بسته خواهد شد.

رئیس پیشین کمیته فنی واترپلو با بیان اینکه نتایج تیم جوانان در مسابقات جهانی قابل دفاع نیست، تاکید کرد: شکست‌های تیم جوانان نشان داد مولر در کوچینگ مربی ضعیفی است و واترپلوی ما با او به جایی نمی‌رسد.

نادر غفوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب در مورد کسب عنوان هجدهمی تیم واترپلوی جوانان در رقابت‌های جهانی ترکیه اظهار داشت: نتایج تیم جوانان نسبت به دوره‌های قبل ضعیف‌تر بود و حتی برابر ژاپن همان نتیجه فینال قهرمانی آسیا را تکرار کردیم و یا مقابل آرژانتین باید پیروز می‌شدیم که به دلیل اشکالات فنی نتیجه را از دست دادیم و این برای تیمی که در دور قبل عنوان دوازدهمی‌جهان را بدست آورده یک عقب‌گرد محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فاصله ما با واترپلوی دنیا همین است و در سال‌های گذشته نتوانستیم با استعدادیابی مناسب و بهره‌گیری از مربیان سطح بالا به رشد واترپلو کمک کنیم، تصریح کرد: شاید مولر در برنامه‌ریزی تمرینات مربی خوبی باشد، اما نتایج مسابقات ترکیه نشان داد او در بازی‌خوانی و اتخاذ تاکتیک‌های مناسب در جریان بازی مربی توانمندی نیست و نتوانسته تیم ما را به سطح فنی بالاتری برساند.

داور بین‌المللی واترپلو با بیان اینکه تصمیم به جایگزینی مربی بدون کارنامه ای نظیر مولر به جای مربی طراز اولی نظیر پائولو مالارا از ابتدا یک اشتباه محاسباتی بود و نسنجیده صورت گرفت، تاکید کرد: واترپلوی ما با مربی سرشناسی نظیر پائولو مالارا روند رو به رشدی را طی می‌کرد و می‌توانم بگویم او از نظر فنی در سطح بسیار بالایی قرار داشت و می‌توانم کار او را به سطح دانشگاه تشبیه کنم، ولی به یک‌باره مسئولان فدراسیون لوتوس مولر را می‌آورند که به اعتقاد من کارنامه قوی نداشت و سطح او ابتدایی هم نبود.

رئیس اسبق کمیته فنی واترپلو یادآور شد: من و اکثر اعضای کمیته فنی از همان ابتدا با حضور مولر در تیم ملی مخالف بودیم و بعد از رفتن من از کمیته فنی بود که مسئولان فدراسیون تصمیم گرفتند مسئولیت تیم جوانان را هم به او بدهند که این اتفاق شروع مشکلات تیمی بود که داشت با وحید رضایی خوب و موفق عمل می‌کرد.

غفوری یادآور شد: کنار گذاشتن رضایی آن هم بدون هیچ‌گونه دلیل منطقی در آن مقطع تصمیم درستی نبود و انسجام تیم را برهم زد و یک مربی جوان را از کسب تجربه جهانی بازداشت و بازیکنان را از نظر ذهنی و تمرکز بر روی تمرینات دچار آشفتگی کرد.

وی با بیان اینکه فدراسیون نباید به این سادگی مربیان جوان و آینده دار خود را از دست بدهد و انگیزه آنها را برای کار و خدمت بیشتر از بین ببرد، گفت: شاید اگر وحید رضایی هم سرمربی جوانان بود همین نتایج با یکی - دو گل کمتر یا بیشتر اتفاق می افتاد اما این را در نظر بگیریم که با کنار گذاشتن رضایی فرصت تجربه یک میدان جهانی را از یک مربی ایرانی جوان و آیندنه دار گرفتیم که می‌توانست برای آینده واترپلو یک ذخیره ارزشمند باشد.

داور بین‌المللی واترپلو تاکید کرد: اینگونه تصمیمات سلیقه‌ای بدون در نظر گرفتن نظرات کمیته فنی به واترپلوی کشور آسیب می‌زند و مانع از پیشرفت و رشد واقعی آن می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حذف رشته واترپلو از فهرست تیم‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی اشاره کرد و گفت: به نظرم با این تصمیم واترپلوی‌ ایران نابود شد و حداقل ۴ سال عقب افتاد و یک نسل خوب از واترپلوئیست‌های مستعد را از دست دادیم و فدراسیون در این زمینه باید قوی‌تر عمل می‌کرد و اجازه نمی‌داد این فرصت ارزشمند برای واترپلو از دست برود.

غفوری ادامه داد: واترپلو دومین دوره‌ای است که به بازی‌های آسیایی اعزام نمی‌شود و تیم ما در گوانگژو هم حضور نداشت و با این شرایط باید فاتحه واترپلو را خواند!

مشاور عالی رئیس فدراسیون شنا تاکید کرد: با اعزام نشدن واترپلو، لیگ هم از رونق خواهد افتاد و دیگر بازیکنان انگیزه‌ای برای بهتر شدن و رسیدن به تیم ملی نخواهند داشت.

وی درخصوص استعفای داودرضا سلطانی از کمیته فنی واترپلو و احتمال بازگشت وی به این کمیته اظهار داشت: به هر حال من عاشق این ورزش هستم و جوانی‌ام را برای آن گذاشته‌ام، اما با هر شرایطی حاضر نیستم در فدراسیون مسئولیت بگیرم. اگر شرایط مثل گذشته باشد و مسئولان فدراسیون به کمیته فنی نگاه تشریفاتی داشته باشند هرگز با فدراسیون همکاری نخواهم کرد.

غفوری درخصوص اظهارات سلطانی که گفته بود این فاجعه بزرگی برای شنا، شیرجه و واترپلوست که مدیرانی از جنس این ورزش نتوانند این رشته را به سامان برسانند، گفت: به نظرم اگر رضوانی نتواند مدیریت مناسبی را در فدراسیون اعمال کند و با کمک افراد موجه و دلسوز این رشته را در مسیر پیشرفت قرار دهد، پرونده ورزشی‌ها در مدیریت فدراسیون شنا برای همیشه بسته خواهد شد و دیگر مسئولان ارشد وزارت‌ ورزش به اینگونه مدیران برای ایجاد فضایی مناسب و سازنده اعتماد نخواهند کرد و این زنگ‌خطری برای ورزش پایه شنا محسوب می‌شود و امیدوارم تصمیم گیرندگان فدراسیون تا دیر نشده فکری برای عملکرد نامناسب خود داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز