خبرگزاری کار ایران

مولر در حد و اندازه واترپلوی ایران نیست؛

سلطانی: ضعیف ترین نتایج تاریخ واترپلو را گرفتیم / نگاه رضوانی به کمیته فنی تشریفاتی است!

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۸۸۶

زمانی که دیدم مسئولان فدراسیون نسبت به برنامه های کمیته فنی توجهی ندارند، ترجیح دادم با نوشتن نامه ای مشکلات و انتقادات خود را به اطلاع رئیس فدراسیون برسانم و از سمت خود کناره گیری کنم!

رئیس مستعفی کمیته فنی واترپلو با بیان اینکه مسئولان فدراسیون برنامه ای برای پیشرفت این رشته ندارند و به برنامه های پیشنهادی کمیته فنی هم توجهی نمی کردند، گفت: آبرو و سابقه ام را بیشتر از واترپلو دوست دارم و با کناره گیری از کمیته فنی نمی خواستم بیش از این از اعتبارم برای مسئولیتی که داشتم هزینه کنم.

داود رضا سلطانی که دومین رئیس مستعفی کمیته فنی واترپلو ظرف حدود ۶ ماه گذشته محسوب می شود، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با انتقاد از عملکرد مسئولان فدراسیون شنا و بی توجهی به برنامه های کمیته فنی گفت: در چند ماه گذشته که مسئولیت کمیته فنی واترپلو را برعهده داشتم، اتفاقاتی در فدراسیون شنا رخ داد که باورش برای من آسان نیست. اینکه چطور یک مدیر فدراسیون که ادعا می کند از جنس این رشته است می تواند نسبت به نظرات، برنامه ها و طرح هایی که اعضای کمیته فنی به عنوان خبرگان این رشته ارائه می کنند، تا این حد بی توجه باشد و با بی تفاوتی نسبت به آن برخورد کند.

سلطانی به استخدام لوتوس مولر آلمانی برای هدایت تیم ملی بزرگسالان و سپس تیم واترپلوی جوانان اشاره کرد و افزود: از همان ابتدا حضور این مربی در ایران جای ابهام داشت. اینکه چطور مسئولان واترپلویی فدراسیون که خودشان سال ها زیر نظر مربیان اروپای شرقی نظیر ناکیج، کواکوویچ و پلاچیک کار کردند و می دانند بهترین مربیان دنیا از اروپای شرقی هستند، حاضر می شوند یک مربی آلمانی که جایگاهی در واترپلوی دنیا ندارد را بدون داشتن کارنامه و سوابق روشن به ایران بیاورند جای سئوال و ابهام دارد!

رئیس مستعفی کمیته فنی واترپلو اضافه کرد: سئوال من این است آقایان مولر را با کدام کارنامه کاری به ایران آوردند؟ اگر نگویم تمام اعضای کمیته فنی، ولی تقریبا اکثر نفرات با حضور این مربی در تیم ملی مخالف بودند و این موضوع را به اطلاع رئیس فدراسیون و نایب رئیس فدراسیون هم رساندند، ولی نه تنها تاثیری نداشت، بلکه هدایت تیم واترپلوی جوانان را هم به او واگذار کردند و با این کار وحید رضایی که یکی از مربیان آینده دار واترپلوی ایران است را بدون هیچ دلیل روشن و موجهی کنار گذاشتند تا یکی از سرمایه های واترپلوی ایران به دلیل سوء مدیریت مسئولان فدراسیون فرصت حضور در رقابت های جهانی ترکیه و کسب تجربه از این رویداد مهم جهانی را از دست بدهد و سوخت شود!

مربی اسبق تیم ملی واترپلو یادآور شد: بنده از همان ابتدا با آوردن مولر مخالف بودم، چون او را در حد و اندازه واترپلوی ایران نمی دانستم. آقایان، پائولو مالارا که جزو ۱۰ مربی برتر دنیا بود را کنار گذاشتند و باید یک مربی در سطح او را جایگزین می کردند، ولی نمی دانم چه مسائل و روابطی در میان بود که مولر بدون کارنامه ای مشخص و تنها بواسطه اینکه آلمانی است سر از تیم ملی واترپلوی ایران سر در می آورد.

سلطانی تصریح کرد: مسئولان فدراسیون توجیه شان این بود که آلمانی ها مربیان با نظم و دیسیپلینی هستند و جالب اینکه قهرمانی در جام جهانی فوتبال را هم دلیل درستی تصمیم شان عنوان می کردند، ولی مولر نه تنها به لحاظ فنی و بلکه از نظر کارنامه کاری در حد و اندازه های واترپلوی ایران نبود؛ مثل این بود که ما با مالارا به سطح دانشگاه رسیده باشیم و آن وقت با آوردن مولر یک مربی در سطح ابتدایی را در تیم ملی بکار بگیریم!

وی ادامه داد: بنده یک دوره سرمربی تیم ملی بزرگسالان و ۳ دوره مربی تیم ملی جوانان بوده ام و سال ها در کنار مربیان بزرگ و مطرح دنیا کار کرده ام و با شیوه کار مربیان خارجی آشنایی دارم، ولی مولر را از نظر برنامه های تمرینی و تاکتیک ها و تمرینات بدنسازی بسیار ضعیف دیدم و حتی می توانم بگویم او با اصول اولیه تمرینات آماده سازی و بدنسازی هم آشنایی ندارد!

سرمربی اسبق تیم ملی یادآور شد: من شنیده ام او در آلمان دفتر انتشاراتی دارد و نزدیک به ۱۲ سال از واترپلو دور بوده و اینکه چطور به یک باره از ایران سر در می آورد و سرمربی تیم ملی واترپلوی ایران می شود، اتفاق عجیب و غریبی است که هنوز پاسخی برای آن پیدا نکردم!

سلطانی به نتایج اخیر تیم واترپلوی جوانان ایران در دومین دوره رقابت های قهرمانی جهان اشاره کرد و افزود: هر مربی را با کارنامه و نتایجی که بدست می آورد، می سنجند و ارزیابی می کنند. تیم جوانان واترپلو دو سال پیش که اتفاقا بنده سرمربی آن تیم بودم در شهر پرتس استرالیا عنوان دوازدهم جهان را بدست آورد و در حالیکه با تیم های ازبکستان، رومانی، ترینیداد و توباگو و همین تیم قدرتمند مونته نگرو همگروه بود به ۲ پیروزی دست یافت و در گروه خود سوم شد و خانبانان با ۱۷ گل زده به عنوان سومین گلزن برتر رقابت های جهانی معرفی شد، ولی امروز کار تیم جوانان به جایی کشیده که ۴ شکست سنگین را در مرحله مقدماتی متحمل شده و برای رده های آخر مسابقات بازی می کند و بدترین نتایج تاریخ واترپلو را کسب کرده و مسئولان فدراسیون باید در این زمینه پاسخگو باشند که چرا مولر را آوردند و باعثشدند تا اینگونه سرمایه های جوان واترپلو با شکست های سنگین تحقیر شوند؟

رئیس مستعفی کمیته فنی واترپلو اضافه کرد: برای یادآوری آقایان خاطرنشان می کنم که پیش از آن هم جوانان ایران در سال ۲۰۱۰ با هدایت پائولو مالارا در مسابقات جهانی یونان به مقام درخور دهمی جهان دست یافت؛ ولی مسئولان فعلی فداسیون همان زمان هم از عملکرد تیم انتقاد می کردند و می گفتند گروه بندی مسابقات به نفع ایران دستکاری شده بود!

سلطانی تاکید کرد: امروز هم آقایان در توجیه شکست های تیم جوانان در ترکیه عنوان می کنند که ما کم تجربه بودیم! مگر بازیکنان سایر تیم ها باتجربه بودند یا بازیکنان بزرگسال بودند که از تیم ما تجربه بیشتری داشته باشند؟ تیم ما مشکل فنی داشته و درست هدایت نشده که چنین نتایجی گرفتیم. به اعتقاد من این ضعیف ترین نتایج تاریخ واترپلوی ایران در مسابقات جوانان جهان بود که باید مسئولان فدراسیون نسبت به آن پاسخگو باشند.

وی با پرده برداشتن از برخی اتفاقات و حواشی تیم واترپلوی جوانان در مسابقات جهانی ترکیه اظهار داشت: همین آقای مولر که به او لقب تئوریسین واترپلو را هم داده اند، پیش از شروع مسابقات جهانی و در حالیکه تیم جوانان برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی چنر روزی زودتر راهی ترکیه شده بود یک هفته تیم را رها می کند و به آلمان می رود و آب هم از آب تکان نمی خورد. یا مخیلفی کمک مربی خوزستانی تیم که یکی از مربیان زحمتکش و آینده دار است و از دو سال گذشته در تمام اردوها کنار تیم حضور داشته به یکباره در جریان مسابقات مجبورش می کنند تیم را رها کند و به ایران برگردد بدون اینکه نظر کمیته فنی را بپرسند! نکته جالب دیگر حضور دو سرپرست همراه تیم اعزامی است که ابتدا حمید شب انگیز مسئولیت سرپرستی را بر عهده دارد و سپس سیروس طاهریان جایگزین او می شود. اینها همه از ضعف آقایان است که حتی نمی توانند یک تیم ۱۵ نفره را مدیریت کنند!

سلطانی با بیان اینکه زمانی که دیدم مسئولان فدراسیون نسبت به برنامه هایی که ارائه می کنم بی توجهی می کنند و عملکردم بازخورد مثبتی ندارد، ترجیح دادم با نوشتن نامه ای مشکلات را به اطلاع رئیس فدراسیون برسانم و از سمت خود کناره گیری کنم. البته بنده در مصاحبه ای رادیویی تمامی مشکلات واترپلو را خیلی صریح بیان کردم که گویا این موضوع زیاد به مذاق آقایان فدراسیون خوش نیامد و از همان جا در مقابل من موضع منفی گرفتند.

وی ادامه داد: خواستم همان موقع از کمیته فنی کناره گیری کنم، ولی مسئولان فدراسیون گفتند ممکن است این شائبه پیش بیاید که به خاطر پسرم(علیرضا سلطانی) که همان موقع تازه از تیم ملی کنار گذاشته شده بود این تصمیم را گرفته ام، در حالیکه این دو موضوع ارتباطی به یکدیگر نداشت و کارنامه و عملکرد پسرم در تیم ملی روشن بود و ارتباطی با موضوع استعفای من نداشت.

سرمربی اسبق تیم ملی واترپلو با بیان اینکه ۴ سال بود که با فدراسیون همکاری نداشتم و پس از این مدت طولانی تنها به خاطر عشق و علاقه ای که به این رشته داشتم حاضر شدم مسئولیت کمیته فنی را بپذیرم، یادآور شد: زمانی که دیدم به تصمیمات کمیته فنی توجهی نمی شود و اجحاف هایی مثل آوردن مولر و کنار گذاشتن وحید رضایی اتفاق می افتد و یا یک مربی که ۱۲ سال در انگلیس زندگی می کرده و بدون هیچ گونه ضابطه ای به یکباره سر از تیم ملی بزرگسالان در می آورد و دستیار مولر می شود یا بی توجهی که نسبت به پایگاه های قهرمانی و استعدادیابی صورت می گرفت، عطای کار را به لقایش بخشیدم و در تاریخ ۱۹ تیرماه استعفای کتبی ام را تحویل رئیس و نایب رئیس فدراسیون دادم و نخواستم بیش از این از اعتبارم برای مسئولیتی که دارم هزینه کنم!

سلطانی درخصوص عملکرد محسن رضوانی ظرف یکسال گذشته در رأس فدراسیون شنا یادآورد شد: به نظر من مدیریت فدراسیون شنا یک کار جمعی است و عملکرد رضوانی را باید با اطرافیانش ارزیابی کرد که به نظر من برنامه و مدیریت خاصی از این گروه ندیدم و رئیس فدراسیون نتوانسته افرادی کارآمد، قوی و توانمند را اطراف خود جمع کند. رضوانی با وجود اینکه از خانواده واترپلوست، ولی تاکنون نتوانسته مدیریت موفقی را در فدراسیون اعمال کند و در واقع فدراسیون برنامه و پلانی برای پیشرفت ندارد! حتی برخی اعمال سلیقه ها باعثشده تا حق و حقوق بازیکنان شهرستانی تضییع شود که بطور نمونه می توانم به تیم های اهواز و زنجان اشاره کنم که بدون تسویه حساب با بازیکنان فصل گذشته مجددا با اعمال نفوذ آقایان امسال در لیگ واترپلو شرکت داده شدند!

وی در مورد احتمال بازگشت نادر غفوری به جای او در کمیته فنی واترپلو اظهار داشت: این به شخصیت افراد بستگی دارد، ولی به اعتقاد من تا زمانی که حضور کمیته فنی و تصمیماتش از نظر رئیس فدراسیون جنبه دکوری و تشریفاتی دارد، تصور نمی کنم کسی حاضر شود با رضوانی کار کند، چون خانواده واترپلو ارزیابی مثبتی از عملکرد رضوانی طی دو سالی که او سرپرست و رئیس فدراسیون بوده، ندارند! و امیدوارم این مسئله از چشم مسئولان وزارت ورزش و کارشناسان و ناظران فدراسیون پنهان نماند.

رئیس مستعفی کمیته فنی واترپلو با بیان اینکه با وجود اوضاع نابسامان تیم ملی و تمرینات پراکنده و نامنظمی که این تیم داشته آرزو دارم تیم ملی واترپلو به بازی های آسیایی اینچئون اعزام شود تا عیار این مربی آلمانی مشخص شود، اظهار داشت: تیم ملی نزدیک به دو سال است در هیچ رویداد مهم قاره ای شرکت نکرده و اساسا برنامه ای برای رسیدن به رده های بالای آسیا وجود ندارد. علاوه بر این مولر مربی نیست که بشود با او در بازی های آسیایی نتیجه گرفت و حضور در بازی های آسیایی و رویارویی با تیم هایی نظیر چین، قزاقستان، کره، ژاپن و… جز اینکه به اعتبار واترپلوی ایران لطمه بزند و شکست های دیگری را نصیب تیم ملی کند، دستاورد دیگری برای واترپلوی ایران نخواهد داشت.

سلطانی در پایان گفت: امیدوارم رضوانی به خودش بیاید و تا دیر نشده تغییر رویه بدهد و با استفاده از افراد واجد صلاحیت و موجه در کنار خود و استفاده از خرد جمعی که تاکنون نشان داده اعتقادی به آن ندارد به اصلاح اوضاع آشفته فدراسیون و وضعیت نامساعد شنا، شیرجه و واترپلو بپردازد چراکه در غیر این صورت برای شنا فاجعه بزرگی است که یک نفر از جنس این رشته نتواند این فدراسیون را در مسیر واقعی خود قرار دهد و دچار مشکلات مدیریتی و روزمرگی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز