خبرگزاری کار ایران

تکواندو قهرمانی نونهالان جهان - باکو؛

نونهالان دختر و پسر ایران قهرمان جهان شدند / اهدا جام قهرمانی به کودکان غزه

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۳۶۰

پس از کسب عنوان قهرمانی در هر دو بخش دختران و پسران، کادر فنی برای همدردی با مردم غزه و کودکان فلسطین ۱۲ مدال خود به همراه دو کاپ قهرمانی در مسابقات جهانی را به کودکان غزه اهدا کرد.

تکواندوکاران نونهال ایرانی در روز پایانی رقابت های قهرمانی جهان با کسب سه مدال طلا و دو نقره عنوان قهرمانی جهان را در هر دو بخش دختران و پسران به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایلنا، پرونده نخستین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی نونهالان جهان که از پنچشنبه دوم مردادماه با حضور ۵۷۶ تکواندوکار از ۶۳ کشور جهان به میزبانی آذربایجان در باکو آغاز شده بود عصر امروز یکشنبه با قهرمانی تیم ملی کشورمان در هر دو بخش دختران و پسران بسته شد.

تیم ملی کشورمان در این رقابت ها با تیمی کامل در هر دو بخش پسران و دختران شرکت کرده بود که در بخش دختران موفق به کسب ۴ مدال طلا و یک نقره شد و با ۷۴ امتیاز مقتدرانه بر سکوی قهرمانی ایستاد.

تیم ترکیه با ۲ طلا و ۵ برنز و کسب ۶۲ امتیاز نایب قهرمان شد و چین تایپه با ۴۹ امتیاز و کسب ۲ مدال طلا و ۲ برنز توانست عنوان سوم جهان را به خود اختصاص دهد. روسیه(۲نقره، ۴برنز و ۴۹ امتیاز) و چین تایپه(۲نقره، یک برنز و ۳۸ امتیاز) به ترتیب در رده های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

تیم پسران نیز با کسب ۳ مدال طلا، ۳ نقره و یک برنز و ۸۲ امتیاز، قهرمان جهان شد. تیم روسیه نیز با ۵۳ امتیاز و کسب یک مدال طلا و ۳ نقره نایب قهرمان شد و کره جنوبی با ۳ مدال طلا و ۴۵ امتیاز به عنوان سومی رسید. آمریکا با یک طلا و یک برنز(۴۱ امتیاز) و مکزیک با یک نقره و ۲ برنز(۳۶ امتیاز) به ترتیب در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفتند.

امروز در روز پایانی این مسابقات تیم ملی کشورمان پنج نماینده داشت که هر ۵ تکواندوکار راهی بازی پایانی شده و سه طلا و دو نقره کسب کرده و گام بلندی برای کسب عنوان قهرمانی تیم های کشورمان برداشتند.

مهرداد خزایی پول در وزن ۶۱ - کیلوگرم تیرون استابن از استرالیا را ۱۵ بر ۵ چی سین از چین تایپه را ۷ بر ۵ و حسین کارتال از ترکیه را ۱۰ بر ۴ شکست داده و راهی بازی نهایی شد و در این مرحله هم مقابل لوییس اسریو از مکزیک در راند طلایی پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

زهرا پوراسماعیل در وزن ۵۹ + کیلوگرم در فینال آناستازیا باکلانوا از روسیه را ۱۰ بر ۵ از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت. وی برای رسیدن به نشان طلای این مسابقات، مکزیک(۱۶-۶)، آلمان(۱۰-۴)، صربستان(۱۵-۲) و چین تایپه(۱۲-۸) را قبل از دیدار پایانی شکست داده بود.

تیم تکواندو پسران ایرانی قهرمان جهان
در وزن ۶۵ + کیلوگرم امیرحسین وقوعی آذر ابتدا برابر روسیه با نتیجه ۱۴ بر ۶ برنده شد، سپس کانادا را ۲۱ بر ۲ از پیش رو برداشت و در ادامه حریفی از اسپانیا به برتری رسید و در چهارمین پیکارش حریف ترکیه ای را ۱۴ بر ۷ شکست داده و راهی مبارزه پایانی شد. وی در این مرحله هم نارتای ارازبایف از قزاقستان را در یک مبارزه برتر ۳۲ بر ۷ پیروز شد و مدال طلای سنگین وزن را به خود اختصاص داد.

زهرا شجاعی راد تکواندوکار وزن ۵۹ - کیلوگرم کشورمان، در فینال رقابت های جهانی به مصاف کریستانا سرینا از کرواسی رفت و نتیجه را واگذار کرد و به مقام نایب قهرمانی دست یافت. وی با برتری مقابل فرانسه(۲۳-۱۴)، آلمان(۲۰-۵) و انگلیس(۱۰-۳) به دیدار پایانی رسیده بود.

محمد امین پولادی هم در وزن ۶۵ - کیلوگرم کشورمان دیدار پایانی را به گویان بین از کره جنوبی واگذار کرد و نقره گرفت. پولادی با شکست تکواندوکارانی از کشورهای فرانسه(۱۵-۷)، برزیل(۱۲ - صفر)، ترکیه(۳۳-۱۹) و مصر(راند طلایی) به فینال راه پیدا کرده بود.

بنابراین تیم ملی کشورمان در مجموع موفق به کسب هفت طلا، چهار نقره و یک برنز شدند. برای تیم دختران ایران مهلا مومن زاده، ستاره چابکی، دنیا محمدی و زهرا پوراسماعیل چهار مدال طلا و زهرا شجاعی یک نشان نقره شدند. مبینا نژاد، نفیسه رییسی، هانیه قلی زاده، هانیه بخشی و مبینا بابالو نیز موفق به کسب مدال نشدند.

امیرحسین کولیوند، مهرداد خزایی پول، امیرحسین وقوعی آذر برای تیم پسران کشورمان سه مدال طلا، شاهین شیاسی، ابراهیم صفری، محمدامین پولادی سه مدال نقره و محمدحسین زاهدی یک مدال برنز هم تیم کشورمان کسب کردند. محمد رستم نژاد، احمدرضا مختاری و احمدرضا درویشی نیز از کسب مدال بازماندند.

پس از کسب عنوان قهرمانی در هر دو بخش دختران و پسران، کادر فنی تیم ها ملی برای همدردی با مردم غزه و کودکان مظلوم فلسطین ۱۲ مدال خود به همراه دو کاپ قهرمانی در مسابقات جهانی را به کودکان غزه اهدا کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز