خبرگزاری کار ایران

گزارش سایت FIVB از بازی ایران؛

شروع پرهیجان فینال لیگ جهانی در فلورانس

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۲۲۳

در حالیکه بازی در ست پنجم ۵-۱ به سود ایران بود و به نظر می رسید روسیه مغلوب ایران شود، روسیه تسلطش را بازیابی کرد و توانست خصوصاً با آبشارهای اسپریدونوف سطح بازی خود را به نمایش بگذارد.

فدراسیون جهانی والیبال در گزارش خود از بازی ایران و روسیه که با پیروزی سه بر دو روسیه به پایان رسید، نوشت این دیدار آغازی پرهیجان برای مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۴ بود.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت فدراسیون جهانی والیبال، ست اول این دیدار در شرایط مساوی آغاز شد و دو تیم در مقابل دیدگان هواداران پرانرژی ایرانی، مشغول جمع آوری امتیازات بودند. ایران به تدریج از حریف پیش افتاد و با بهره گیری از دفاع خوب خود و اشتباهات روس ها امتیازات را به ۱۳-۱۰ رساند. بازی تا امتیاز ۱۳-۱۵ همچنان نزدیک دنبال می شد، اما پس از آن ایران با هوشمندی و هماهنگی پاسور خود توانست ست اول را ۲۵-۱۸ از آن خود کند. در این ست خصوصاً آبشارها و سرویس های غفور موثر بود.

غفور و معروف در ست دوم نیز بازی خوب خود را ادامه دادند اما در نهایت روسیه با سرویس ها و آبشارهای قدرتمند موزرسکی احیاء شد. دو طرف تا امتیاز ۸ با هم برابر بودند که روس ها با امتیازگیری‎های موزرسکی و نیکولای پاولوف موفق شدند ۱۷-۱۳ پیش بیفتند. در ادامه سرگی ساوین نیز در امتیازگیری به این دو اضافه شد و در نهایت روسیه این ست را ۲۵-۱۸ برد تا بازی یک بر یک مساوی شود.

این ست نیز در شرایط برابری بود، جایی که آرتم ولویچ و عادل غلامی با حملات جالبی پا به زمین گذاشتند. دو تیم تا امتیاز ۱۴ با هم برابر بودند، اما روس ها به یکباره کیفیت خود را نشان دادند. موزرسکی، ساوین، ولویچ و الکسی اسپیریدونوف، با آبشارهای سهمگین خود و با امتیاز ۲۵-۲۱، نتیجه را ۲ بر یک نمودند.

بار دیگر در ست چهارم، بازیکنان ایران ثابت کردند توانایی رقابت با کشورهای صاحب عنوان در لیگ جهانی را دارند. آنها در حالی که روسیه کمی در امتیازات از آنها پیش بود، امتیازات را نزدیک به هم نگه داشتند اما موسوی عراقی، غفور و غلامی، با آبشارهای قدرتمند خود، ایران را ۱۶-۱۵ پیش انداختند. دو تیم به قدری نزدیک بودند که به سادگی نمیشد بین آنها تیمی را برتر ارزیابی کرد. به نحوی که دو تیم تا امتیاز ۳۵ - ۳۵ پیش رفتند. اما در نهایت این ایران بود که با ۱۴ امتیازی که غفور در این ست کسب کرد، ۳۷-۳۵ موفق شد بازی را در مجموع دو بر دو مساوی کند.

در حالیکه بازی در ست پنجم ۵-۱ به سود ایران بود و به نظر می رسید روسیه مغلوب ایران شود، روسیه تسلطش را بازیابی کرد و توانست خصوصاً با آبشارهای اسپریدونوف سطح بازی خود را به نمایش بگذارد و در نهایت این ست را ۱۵-۸ به سود خود به پایان رساند. غفور از تیم ملی ایران با کسب ۳۰ امتیاز و موزرسکی با کسب ۲۰ امتیاز، امتیازآورترین بازیکنان مسابقه بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز