خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت ورزش روستایی استان اصفهان:

۱۰ خانه ورزش در روستاهای کاشان تا پایان امسال راه اندازی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۵۹۸

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان اصفهان از راه انداری ده خانه ورزش در روستاهای کاشان و ۱۰۰ خانه ورزش در روستاهای استان اصفهان تا پایان سال جاری خبرداد

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان اصفهان از راه انداری ده خانه ورزش در روستاهای کاشان و ۱۰۰ خانه ورزش در روستاهای استان اصفهان تا پایان سال جاری خبرداد.

«مهدی اسدی» در حاشیه راه اندازی خانه ورزش روستای چالقره از توابع بخش مرکزی کاشان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اعلام این خبر گفت: با راه اندازی خانه های ورزش روستایی بنا را براین گذاشتیم که ورزش همگانی را در روستاهای استان اصفهان تقویت کنیم.

اسدی وجود فرهنگ موجود در روستاها که اجازه نمی دهند خانم ها در فضای باز ورزش کنند را دلیل اصلی راه اندازی خانه ورزش روستایی عنوان کرد و گفت: از مدیرکل امور روستایی و امور اجتماعی استانداری اصفهان و مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان که موجبات تفاهم نامه ایجاد ۱۰۰ خانه ورزش در روستاهای استان اصفهان را فراهم نمودند تشکر می کنم.

رئیس هیئت ورزش روستایی استان اصفهان با تاکید براینکه تمام تلاشمان را در همگانی نمودن و رونق ورزش روستایی بکار خواهیم گرفت. تصریح کرد: براساس توصیه مقام معظم رهبری که در کنار توسعه، ورزش نیز باید وجود داشته باشد تصمیم داریم بازبهای بومی محلی و روستایی که در قدیم الایام در روستاها مرسوم بوده و هزینه ای ندارد را ترویج دهیم.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان اصفهان با بیان اینکه اگر بخواهیم یک زمین فوتبال را آماده کنیم خیلی هزینه می برد اما یک قل دوقل، لیلی، دارپلان و هفت سنگ که هزینه ای ندارد باید روستاها زنده و ترویج گردد. گفت: ترویح ورزش های سنتی روستایی، نشاط و شادابی را برای مردم آن روستا بوجود می آورد.

وی با تاکید بر اینکه فقط هزینه کردن در شهرها ملاک نیست. گفت: از مسئولین خواهش می کنم با توجه به اینکه ولی نعمتها و مردمان خوبی را در روستاها داریم بیاییم با ایجاد فضاهای ورزشی جلو مهاجرت روستائیان را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه بهترین ورزشکاران و قهرمانان کشورمان در روستاها هستند. گفت: با اجرای برنامه های ورزشی در روستاها گنج های نهفته ورزشی روستا کشف می شوند.

اسدی با بیان اینکه هزاران ورزشکار و قهرمان دونده والیبالیست کشورمان در روستاها هستند. گفت: کاپیتان تیم فوتبال ساحلی از روستا ی شهرستان تیران و کروند است.

وی افتتاح خانه ورزش روستای چالقره توسط فردی که نصف خانه خود را در اختیار خانه ورزش روستا گذاشته تا مردم ورزش کنند را در کشور بی نظیر دانست و گفت: در چه شهری سراغ دارید که ساختمانی را مردم رایگان دراختیار ورزش بگذارند که میز پینگ پنگ تا تونی شطرنج دارت و سرگزمی خوبی برای ۱۰۰ نفر در روستا فراهم شود تا جلو مهاجرت به شهر را بگیرد.

اسدی ضمن تشکر و فدردانی از سید محمد شریف رئیس اداره ورزش و جوانان کاشان و سید علی افراشی رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی کاشان در توسعه ورزش روستایی گفت: باعثافتخار است که هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی کاشان در سطح استان اصفهان مقام اول را کسب نموده است

شایان ذکراست عصر سه شنبه سوم تیرماه سومین خانه ورزش کاشان در روستای چالقره با حضور رئیس هیئت های ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان اصفهان و شهرستان کاشان، رئیس اداره ورزش و جوانان کاشان، معاون بخشدار مرکزی، نماینده دفتر مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، دهیار، مردم و اعضای شورای اسلامی روستای چالقره در خانه یکی از اهالی این روستا که با امکانات ورزشی تجهیز شده بود راه انداری شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز