خبرگزاری کار ایران

حیدری مطرح کرد:

عدم امکانات و تجهیزات نامناسب دلیل عمده ناکامی‌ تیراندازان ایران

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۵۱۲

زمانی که یک تیرانداز به نتیجه مطلوبی دست پیدا نمی‌کند، باید در حوزه تاکتیکی اقداماتی انجام داد، سلاح، مهمات مصرفی و شرایط اقلیمی میزبان و تطبیق تیرانداز با این شرایط، می‌تواند به موفقیت ورزشکار کمک کند.

مربی تیراندازی کشورمان درباره علل ناکامی‌های تیم ملی تیراندازی در مسابقات برون‌مرزی گفت: اشکال عمده ما در عدم امکانات مناسب و تجهیزات غیراستاندارد است.

به گزارش ایلنا، علی حیدری درباره عملکرد تیم ملی تفنگ کشورمان اظهار داشت: در نتایج ضعیف، معمولا افراد مطلع، روی مسائل تاکتیکی و تکنیکی کار می کنند. در بحثتکنیک با وجود مربی خوبی چون لازلو، مشکلی نداریم؛ اما در مقوله تاکتیک باید بررسی هایی انجام دهیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

این مربی افزود: زمانی که یک تیرانداز به نتیجه مطلوبی دست پیدا نمی‌کند، باید در حوزه تاکتیکی اقداماتی انجام داد، سلاح، مهمات مصرفی و شرایط اقلیمی میزبان و تطبیق تیرانداز با این شرایط، می تواند به رشد تیراندازی و موفقیت ورزشکار کمک کند.

حیدری با انتقاد از وضعیت سلاح و مهمات در کشور تاکید کرد: متاسفانه در بحثسلاح، با مشکل روبرو هستیم. قائده نگهداری سلاح این است که هر سال تعمیر اساسی و بعضی از قطعات سلاح تعویض شود، اما متاسفانه تیراندازان کشورمان به هر دلیل داخلی و خارجی از این امکانات بهره نمی‌برند و پس از مدتی سلاح تیرانداز دچار مشکل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تیم کشورمان از نظر تکنیکی مشکلی ندارد تصریح کرد: در رشته تفنگ، ۱۰ درصد تکنیک، ۴۰ درصد سلاح و مهمات و ۵۰ درصد بحثروحی و روانی در موفقیت یا عدم موفقیت تاثیر گذار است.

این کارشناس تیراندازی به رشته تپانچه نیز اشاره کرده و خاطرنشان کرد: در تپانچه سلاح و مهمات، به دلیل قطر بزرگ اهداف کمتر تاثیر دارد و آمادگی روانی و جسمانی در این رشته شرط اول است.

حیدری گفت: اگر بخواهیم همانند درصد بندی‌های تفنگ به تپانچه نیز بپردازیم، باید ۴۰ درصد موارد تکنیکی، ۳۰ درصد سلاح و مهمات و ۳۰ درصد مسائل روحی و روانی را تاثیرگذار دانست.

وی در پایان افزود: ما در بحثسخت‌افزاری مشکلی نداریم و امیدوارم با برطرف شدن مشکلات در زمینه سلاح و مهمات، بتوانیم شاهد موفقیت ملی‌پوشان در عرصه‌های بین المللی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز