خبرگزاری کار ایران

حضور بخش‌خصوصی در ورزش ما نمود ندارد؛

شایسته: حاضریم با هزینه شخصی به اینچئون اعزام شویم / توقع داریم در جام دیویس صعود کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۳۹۹

توقع ما ابتدا از تنیسورهای کشورمان این است که بازی خوبی از خود به نمایش بگذارند چراکه در این مدت ملی‌پوشان و مربیان تلاش‌های زیادی کردند، البته این توقع وجود دارد که با توجه به میزبانی کشورمان تیم ایران از گروه خود صعود کند.

رئیس فدراسیون تنیس گفت: برای نخستین بار است که میزبانی مسابقات جام دیویس در دو گروه به ما واگذار شده و امیدواریم از این آزمون سربلند بیرون بیاییم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید شایسته در نشست خبری که درخصوص برگزاری مسابقات تنیس جام دیویس به میزبانی کشورمان امروز در محل فدراسیون تنیس برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: حضور ۱۸ تیم در این مسابقات کار بزرگی بود که با توجه به شاخص‌های خاص و سختگیری‌هایی که فدراسیون جهانی در زمینه برگزاری رقابت‌های بین‌المللی دارد این قضیه کار را سخت می‌کند و یک آزمون جدی برای تنیس کشورمان است.

وی در مورد بازی‌های این دوره از مسابقات جام دیویس گفت: ۱۸ تیم در گروه‌های ۳ و ۴ حضور دارند که از روز دوشنبه فردا رقابت‌های خود را آغاز می‌کنند.

شایسته افزود: توقع ما ابتدا از تنیسورهای کشورمان این است که بازی خوبی از خود به نمایش بگذارند چراکه در این مدت ملی‌پوشان و مربیان تلاش‌های زیادی کردند، البته این توقع وجود دارد که با توجه به میزبانی کشورمان تیم ایران از گروه خود صعود کند.

رئیس فدراسیون تنیس درباره همکاری بخش‌خصوصی در برگزاری این رقابت‌ها گفت: حضور بخش‌خصوصی باید در ورزش پر رنگ شود که متاسفانه این قضیه در ورزش کشور ما نمود چندانی ندارد، اما در تنیس خوشبختانه بخش خصوصی وارد شده که البته با مشکلات و سختی‌های خاص خود همراه است.

وی در مورد توجه مسئولان ورزش کشور به ورزش تنیس گفت: طبیعی است مسئولان ورزش کشور به رشته‌های مدال‌آور که در مسابقات آسیایی و المپیک پرچم کشورمان را بالا می‌برند نگاه ویژه‌ای داشته باشند که البته ورزش تنیس از این قضیه بهره‌مند نیست. به هر حال ما هم دست روی دست نگذاشتیم و از بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف‌مان استفاده کردیم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات جام فیوچرز که سال گذشته در کشور برگزار شد، گفت: در این مسابقات که سه هفته به طول انجامید مجموعا ۶۰ هزار دلار به نفرات برتر پرداخت شد که البته پرداخت این مبلغ در توان فدراسیون نبود، اما بخش‌خصوصی به ما کمک کرد و همین مسئله باعثشد تا فدراسیون جهانی نمرات بالایی برای فدراسیون ایران در نظر بگیرد و نهایتا میزبانی مسابقات جام دیویس در دو گروه به ما محول شود.

وی در مورد وضعیت تنیس در مدارس نیز گفت: خوشبختانه تنیس در مدارس جا افتاده، مثلا استان محرومی مثل ایلام ۷۰ مدرسه مینی‌تنیس دارد که این برای ما بسی افتخار است.

وی در مورد جوانگرایی در تیم ملی نیز گفت: من همچنان به جوانگرایی اعتقاد دارم، اما این به معنی کنار گذاشتن افراد قدیمی و با تجربه نیست. معتقدم جوانان باید بتوانند بر با تجربه‌ها غلبه کنند و به تیم ملی راه یابند.

وی در مورد احتمال حضور رشته تنیس از کشورمان در بازی‌های آسیایی اینچئون گفت: بنده امروز جلسه‌ای با آقای هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک دارم و پیگیر این قضیه هستم. درست است که در این‌گونه مسابقات صرف مدال‌آوری اهمیت دارد، اما برای اینکه تنیس ما رشد کند نیازمند حضور در مسابقات بین‌المللی و آسیایی هستیم، ضمن اینکه هزینه اعزام به این مسابقات را خودمان تقبل می‌کنیم.

وی در پایان در مورد حضور خود در انتخابات فدراسیون تنیس گفت: بنده مانند سایر کاندیداها در این انتخابات شرکت کردم و امیدوارم اعضای مجمع به بهترین گزینه رأی دهند. بنده قصد کناره‌گیری هم ندارم و انتخاب رئیس فدراسیون را به اعضای مجمع واگذار می‌کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز