خبرگزاری کار ایران

کار تیم ملی در کره دشوار خواهد بود؛

مجلسی: جودو در اینچئون یک مدال می گیرد، اما نه خوشرنگ!

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۵۶۴

به نظر من فضا برای کار و کمک به این رشته المپیکی وجود دارد، اما کافی نیست که بر این اساس مسئولان فدراسیون بایستی این شرایط را بیشتر مهیا کنند.

مربی بین المللی جودوی ایران گفت: نتایج ملی پوشان کشورمان در تورنمنت باکو، یک بار دیگر ثابت کرد جودوی ما نیاز به تحول و بازنگری در بخش های مختلف به خصوص حوزه تیم ملی دارد.

محمد حسن مجلسی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ابتدا به تشریح عملکرد نمایندگان ایران در گرند اسلم باکو اشاره کرد و اظهار داشت: در وزن ۶۶ - کیلوگرم، بهزاد محرمی روی تاتامی رفت که در دور نخست به نماینده ترکمنستان باخت که این جودوکار ترکمنستانی مقابل ورزشکاری از قزاقستان شکست خورد و جالب اینکه جودوکار قزاق در پایان رقابت های این وزن مدال نیز کسب نکرد.

وی افزود: در وزن ۷۳ - کیلوگرم، ما دو نماینده داشتیم. امید تیزتک در دور نخست جودوکار ترکیه ای را برد، اما در دور دوم مقابل نماینده فرانسه باخت و حذف شد. دیگر نماینده ایران در این وزن، سعید مولایی بود که بهترین عملکرد را در بین تیم اعزامی از خود بر جای گذاشت. مولایی در مرحله اول، حریف چینی و سپس جودوکار روس را از پیش رو برداشت، اما در دور سوم مقابل نماینده امارات شکست خورد که البته این جودوکار اماراتی، اصالتا اهل کشور اسلوونی است. در مرحله بعدی، مولایی مقابل حریفی از آذربایجان قرار گرفت و به او باخت. با این حال کارنامه مولایی در مقایسه با دیگر نفرات تیم کشورمان، بهتر بود.

سرمربی سابق تیم های جودوی استان تهران به وزن ۱۰۰ - کیلوگرم نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این وزن بهترین جودوکار حال حاضر ایران، یعنی جواد محجوب حضور داشت که متاسفانه با شکست مقابل جودوکار قزاقستان از گردونه رقابت ها کنار رفت. جالب اینکه حریف قزاقستانی محجوب به نماینده سوئیس باخت و نهایتا از رسیدن به مدال بازماند. ضمن اینکه یک جودوکار قزاق دیگر در این وزن صاحب مدال طلا شد و حتی نفرات سوم مشترک نیز از کشور ازبکستان بودند.

مجلسی در ادامه تصریح کرد: در وزن ۱۰۰ + کیلوگرم، جعفر پهلوانی در بازی نخست خود مقابل نماینده روسیه مغلوب شد که این جودوکار روس آن هم در ۲۷ ثانیه در مرحله بعد به حریف آذربایجانی خود باخت و از رسیدن به مدال محروم شد.

وی یاد آور شد: با توجه به اینکه ملی پوشان ما در تورنمنت باکو مقابل حریفان آسیایی باختند، باید گفت کار جودوکاران ما در بازی های آسیایی اینچئون بسیار دشوار خواهد بود. از این رو به نظرم از آنجایی که کمیته فنی فدراسیون جودو متشکل از افراد آگاه و خبره است، باید نظارت بیشتری بر نحوه برنامه ریزی و آماده سازی تیم ملی انجام می شد تا نتایجی بهتر از این به دست می آمد.

مربی بین المللی جودوی کشورمان در پاسخ به این سوال که بالاخره دوران تک مدالی جودوی ایران در تورنمنت های نه چندان معتبر چه زمانی به پایان می رسد، گفت: برای حل این مشکل و رفع سایر معضلات جودوی کشور، می بایست تمامی اعضای خانواده بزرگ جودو با یکدیگر هم اندیشی کنند. برای این مهم نیز خوب است از تمامی مربیان و مسئولان، چه در گذشته و چه در حال حاضر، نظرخواهی شود.

کارشناس و مربی بین المللی کوراش ایران در خصوص این موضوع که بسیاری از اهالی جودو از بی مهری ها و نبودن فضای مناسب جهت کمک به این رشته ورزشی گلایه دارند، خاطر نشان کرد: به نظر من فضا برای کار و کمک به این رشته المپیکی وجود دارد، اما کافی نیست که بر این اساس مسئولان فدراسیون بایستی این شرایط را بیشتر مهیا کنند.

کمیته ملی المپیک در جدیدترین تقسیم بندی خود درخصوص شانس مدال آوری رشته های اعزامی به بازی های آسیایی اینچئون، جودو را در گروهی قرار دارد که احتمال کسب مدال طلا در آن چندان زیاد نیست. مدیر فنی تیم گاز فجر جم که در سال ۹۰ عنوان قهرمانی لیگ برتر جودو را کسب کرد، در این باره اظهار داشت: بنده به عنوان یکی از اعضای خانواده جودو، بسیار راغب بودم که جودو در گروه اول یعنی رشته هایی که شانس کسب مدال طلا دارند، قرار می گرفت. به هر حال حتما مشکلاتی در برنامه های اعلام شده و همچنین آمادگی ملی پوشان بوده که کمیته ملی المپیک چنین کاری انجام داده است.

مربی بین المللی جودوی ایران در پایان در مورد احتمال کسب مدال توسط جودوکاران کشورمان در بازی های آسیایی یاد آور شد: در خوش بینانه ترین حالت، یک مدال کسب می کنیم که احتمالا خوشرنگ نیز نخواهد بود. البته بنده امیدوارم مدال های بیشتر آن هم با رنگ بهتری برای جودوی کشورمان به دست آید، اما من بر اساس واقعیات کنونی جودوی ایران این صحبت ها را مطرح می کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز