خبرگزاری کار ایران

همچون رهام پیروانی در شنا کم نظیرند؛

مرادی: فدراسیون شنا منافع ملی را درنظر بگیرد / اقدام رهام ورزشکار سالاری نیست

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۴۱۴

اعمال و رفتار ما در معرض قضاوت مردم و افکار عمومی قرار دارد و مردم انتظار دارند ورزشکاران نخبه کشور که سرمایه های ملی تلقی می‌شوند، حفظ شوند و از آنها حمایت شود.

رئیس سابق فدراسیون شنا با بیان اینکه رهام پیروانی یک پدیده و استعداد ویِژه در شنای ایران است، گفت: زدن انگ بازیکن سالاری به این ورزشکار نخبه بی انصافی و سرمایه سوزی است.

وحید مرادی در گفتگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب، کسب رکورد ورودی A المپیک جوانان نانجینگ را افتخاری ارزشمند و بی سابقه برای شنای ایران عنوان کرد و افزود: رهام پیروانی تحت هر شرایطی و با هر امکانی که بوده و آنطور که در خبرها شنیده ام با هزینه شخصی و حمایت های مالی پدر محترم خود توانسته برای شنای کشور افتخار آفرین باشد و کسب این موفقیت باید قدر شناخته شود و مورد تقدیر قرار گیرد.

مرادی اضافه کرد: بنده نیز همچون سایر مدیران و مربیان دلسوز ورزش کشور، با پدیده بازیکن سالاری به مفهوم توهین به مربی، برخورد غیر اخلاقی و یا عدم تبعیت از دستورات مربی، به شدت مخالفم و قبلا نیز با نمونه هایی از این پدیده برخورد کرده ام، اما اینکه چون این شناگر جوان و با استعداد بصورت شخصی و با برنامه های تمرینی مربی خارجی خود تمرین می کند، دلیل بر بازیکن سالاری نیست و زدن چنین انگی به این ورزشکار ملی دور از انصاف و منطق است.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر معتقدم شرکت او به صورت مستقل در مسابقات انتخابی دبی ناشی از عدم مدیریت شرایط پیش آمده بوده است و گناهی متوجه ورزشکار نیست، چرا که ورزشکاری که با هزینه شخصی رنج تمرینات سخت و طاقت فرسای شنا را تحمل می کند، حق طبیعی اوست که بخواهد با سایر رقبای خود رقابت کند و نتیجه دست رنج خود و مربی اش را ببیند. توجه داشته باشید رهام پیروانی از خانواده ورزشی خوشنام و با اخلاق ورزش کشور است و چنین تعبیری در مورد او دور از انصاف است.

رئیس پیشین فدراسیون شنا یادآور شد: در تمام دنیا معمولا شناگران سطح بالا با مربیان خود تمرین می کنند و حتی با مربی اختصاصی خود به اردوی تیم ملی دعوت می شوند و سرمربی تیم ملی با علم و آگاهی از تآثیر گذاری برنامه های تمرینی آن شناگر از مربی وی برای ادامه تمرینات اختصاصی حمایت می کند و تنها کلیات برنامه تمرینی را ملاحظه و هماهنگ می کند و اگر نظری هم داشته باشد با مربی شناگر در میان می گذارد.

مرادی اضافه کرد: اساسا در دنیا هر شناگری در مواد مختلف برنامه تمرینی اختصاصی و جداگانه دارد و این طور نیست که شناگران یک تیم همه به یک روش تمرین کنند، اتفاقا سرمربی تیم ملی در کشورهای صاحب نام در شنا از برنامه تمرینات اختصاصی شناگران حمایت می کند چون می داند آن مربی از وضعیت بدنی، توانایی، سطح مهارت و نقاط ضعف و قوت شناگر خود و از همه مهمتر از پیشینه تمرینی آن شناگر بهتر از او اطلاع دارد، بنابر این از او نیز حمایت می کند و اگر عدم حضور رهام در اردوی تیم ملی شنا به دلیل پرهیز از تحمیل برنامه های تمرینی دیگری بوده، گناهی متوجه او نیست و او باید این مطلب را برای همه روشن کند. به هر صورت نگرانی شناگر از تغییر برنامه های تمرینی که زحمات چندین ساله او را ممکن است تحت الشعاع قرار دهد، نمی تواند نشانه بازیکن سالاری باشد و خودمحوری او تلقی شود.

رئیس پیشین فدراسیون شنا با ذکر این نمونه که اگر اقدام رهام پیروانی مصداق بازیکن سالاری است پس باید تصمیم و تمرینات احسان حدادی قهرمان ارزنده دو و میدانی ایران، آسیا و المپیک هم که در طول سال بصورت انفرادی و زیر نظر مربی شخصی خود تمرین می کند نیز، مورد انتقاد قرار می گرفت و بازیکن سالاری تلقی می شد!! حال آنکه حدادی همچون ستاره ای درخشان، در طول سال زیر نظر مربی اختصاصی خودش و در اردوهای مختلف تمرینات آماده سازی خود را دنبال می کند و تنها در زمان اعزام به تیم ملی ملحق می شود و در رشته خودش هم موفق است و برای کشور نیز مدال المپیک و افتخارات فراوانی کسب کرده است.

وی اضافه کرد: در رشته های انفرادی معمولا ورزشکار با مربی خود راحت تر کار می کند و اتفاقا این امر بیشتر در آماده سازی و تمرکز بر تمرینات وی اثرگذار است و نباید با بکار بردن تعابیری نظیر بازیکن سالاری، این ورزشکار ملی و پدیده شنای کشور را دلسرد کرد و روحیه او را برای میدان های بزرگ تضعیف نمود.

مرادی تاکید کرد: فدراسیون باید با موضع پدرانه و با نگاه به منافع ملی با این موضوع برخورد کند و از بکار بردن تعابیری که موجب دلسردی و آزرده خاطر شدن ورزشکار می گردد خوددرای کند چرا که اعمال و رفتار ما در معرض قضاوت افکار عمومی قرار دارد و مردم انتظار دارند ورزشکاران نخبه کشور که سرمایه های ملی تلقی می شوند، حفظ شوند و از آنها حمایت شود.

دبیرکل سابق کنفدراسیون شنای آسیا در خصوص اینکه گفته شده سهمیه رهام پیروانی مورد تایید فدراسیون شنا نیست، اظهار داشت: چنین حرفی منطق ندارد چرا که هر مسابقه رسمی که تحت نظر فینا و یا فدراسیون های قاره ای و یا حتی یک فدراسیون ملی برگزار شود، رکوردهای آن رسمی و قابل استناد است و کسی نمی تواند آن را تایید نکند. رهام یک ورزشکار ایرانی است با ملیت ایرانی و مسابقات دبی توسط فدراسیون شنای امارات متحده عربی و تحت نظر فینا برگزار شده و رهام پیروانی بعنوان شناگر ایرانی در آن مسابقات پذیرفته شده و لذا هم رکورد بدست آمده توسط او رکورد رسمی کشور تلقی می گردد و هم سهمیه بدست آمده متعلق به ایران است و شکی در آن نیست.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: همه ما در قبال حفظ سرمایه های ملی کشور مسئول هستیم و نباید با برخوردهای احساسی زحمات چندین ساله ورزشکاران کشور را بی ارزش کنیم بویژه در رشته شنا که شاید سالها طول بکشد تا پدیده ای نظیر رهام پیروانی در سطح ملی و بین المللی ظهور و بروز کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز