خبرگزاری کار ایران

با اعلام فدراسیون جهانی؛

نوجوانان تکواندوکار ۳۹ کشور سهمیه المپیک گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۲۰۰

رقابت های تکواندو در بازی‌های المپیک نوجوانان در وزن دختران و پسران برگزار می‌شود که هر کشور می‌تواند در هر بخش تنها سه سهیمه کسب کند.

رقابت های تکواندو انتخابی المپیک ۲۰۱۴ نانجینگ در حالی به پایان رسید که ۷۴ تکواندوکار از ۳۹ کشور موفق به کسب سهمیه شدند.

به گزارش ایلنا، در این دوره از مسابقات ۳۶۴ تکواندوکار دختر و پسر به مدت دو روز به رقابت پرداختند که در نهایت نفرات اول تا هشتم اوزان مختلف موفق شدند جواز حضور در المپیک را کسب کنند که تکواندوکاران کشور میزبان با ۵ سهمیه عملکرد بهتری نسبت به سایر کشورها داشتند.

همچنین ۵ کشور مصر، آذربایجان، روسیه، مکزیک و بلژیک موفق به کسب چهار سهمیه شدند و کشورهای هلند، آلمان، ترکیه و اوکراین هم سه سهمیه را به خود اختصاص دادند. هفت کشور ایران، فرانسه، کلمبیا، کرواسی، تایلند، انگلستان، ایتالیا و برزیل هم دو سهمیه کسب کردند.

کانادا، مراکش، اسلوونی، رومانی، لهستان، سوئد، قزاقستان، آرژانتین، مالزی، اسپانیا، کره‌جنوبی، اکوادور، شیلی، ویتنام، اردن، سنگاپور، چک، اتریش، ازبکستان، آمریکا و پورتوریکو هم ۲۱ کشوری هستند که تنها یک سهمیه را توسط تکواندوکاران خود کسب کردند.

از کشورمان شش تکواندوکار در این مسابقات حضور داشتند که مهسا جدی و محمد اصلانی دو تکواندوکاری بودند که جواز حضور در بازی‌های المپیک تابستانی را به خود اختصاص دادند.

رقابت های تکواندو در بازی‌های المپیک نوجوانان در وزن دختران و پسران برگزار می‌شود که هر کشور می‌تواند در هر بخش تنها سه سهیمه کسب کند. با توجه به نتایج کسب شده هیچ کشوری از رقابت های انتخابی موفق نشد حداکثر سهمیه را کسب کند. کره‌جنوبی به عنوان قهرمان سنتی رقابت های تکواندو در این دوره تنها یک سهمیه کسب کرد.

مسابقات تکواندو در بازی‌های المپیک تابستانی نوجوانان در ۵ وزن دختران و ۵ وزن پسران و با حضور ۱۰ تکواندوکار در هر وزن ودر مجموع با حضور۱۰۰ تکواندو کار برگزار خواهد شد که هشت تکواندوکار در هر وزن و در مجموع ۷۴ هوگوپوش از طریق مسابقات انتخابی که پنج شنبه و جمعه گذشته در چین تایپه برگزار شد، کسب سهمیه کردند.

در کنار این ۷۴ تکواندوکار، ۲۶ تکواندوکار دیگر در این رقابت ها حضور خواهند داشت. ۶ تکواندوکار از چین به عنوان کشور میزبان المپیک، در این مسابقات شرکت می‌کند و ۱۰ تکواندوکار در بخش مردان و ۱۰ تکواندوکار هم در بخش پسران به صورت وایت کارت به مسابقات دعوت می‌شوند.

فدراسیون جهانی تکواندو تکلیف سهمیه‌های کارت سفید را نیز مشخص کرد. در قسمت پسران ساحل عاج، گابن، گینه استوایی، موریتانی، نیجریه، مونته نگرو، سورینام، عربستان، لیبی و یمن و در قسمت دختران کامرون، جمهوری دموکراتیک کنگو، مالی، سنگال، سوئیس، افغانستان، بوتان، اردن و بوسنی و هرزگوین تکواندوکاران خود را راهی نانجینگ خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز