خبرگزاری کار ایران

بدهی فدراسیون کشتی ۵ / ۲ میلیارد شد؛

سجادی: رئیس‌جمهور و وزیر ورزش بر حضور شایسته تیم ملی در جام‌جهانی تاکید دارند

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۴۶۳

با برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های اتومبیلرانی و سوارکاری پرونده مجامع انتخاباتی درسال ۹۲ بسته می‌شود و سایر مجامع نظیر بوکس، قایقرانی، تیراندازی و… اواخر فروردین آغاز خواهد شد.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش ایران بواسطه رویدادهای مهمی چون مسابقات جام جهانی و بازی‌های آسیایی سال استثنایی را پیش‌رو دارد، گفت: موفقیت ورزش کشور در سال آینده حمایت همه جانبه مجلس، دولت و وحدت ملی را می‌طلبد.

نصرالله سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: با توجه به حضور تیم‌های ملی فوتبال و کشتی در جام‌جهانی و بازی‌های آسیایی کره‌جنوبی که باید از عنوان چهارمی دوره گذشته دفاع کنیم و سایر رویدادهای مهم قاره‌ای و بین‌المللی، سال استثنایی پیش روی ورزش ایران قرار دارد و بر همین اساس امیدوارم حمایت‌های دولت و مجلس در تامین منابع مالی نیز متناسب با اهمیت و حساسیت این رویدادهای مهم جهانی و آسیایی باشد.

سجادی درخصوص تامین اعتبارات لازم برای حضور قدرتمند در رویدادهای جهانی و آسیایی اظهار داشت: خوشبختانه نمایندگان مجلس با شناخت خوبی که از ورزش دارند حساسیت حضور افتخارآمیز ورزشکاران کشور در صحنه‌های بین‌المللی را درک می‌کنند و از همین رو در بودجه سال ۹۳ اعتبارات جاری و عمرانی نسبتا خوبی را به بخش ورزش اختصاص داده‌اند ولی تصور می‌کنم با توجه به گستردگی کار ورزش باید این حمایت‌ها تقویت شود.

وی درخصوص تخصیص اعتبارات لازم به فدراسیون‌های ورزشی اظهار داشت: به تازگی بخشی از بودجه سال ۹۲ وزارت ورزش به این وزارتخانه تخصیص یافت و در اسرع وقت این اعتبارات متناسب با برنامه‌ها و اردوهای فدراسیون‌های ورزشی به آنها اختصاص خواهد یافت. البته همچنان برخی از فدراسیون‌ها اعتبارات کامل خود را دریافت نکرده‌اند که امیدوارم در اوایل سال آینده این امر انجام شود.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد ادامه برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی اظهار داشت: طبق وعده‌ای که داده بودیم تاکنون مجامع ۱۲ فدراسیون ورزشی برگزار شده و این روزها مجامع سالیانه فدراسیون‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و با برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های اتومبیلرانی و سوارکاری پرونده مجامع انتخاباتی درسال ۹۲ بسته می‌شود و سایر مجامع نظیر بوکس، قایقرانی، تیراندازی و… اواخر فروردین آغاز خواهد شد.

وی در مورد وضعیت ریاست فدراسیون تیراندازی با کمان و دلیل تاخیر در کناره‌گیری شجاعی از ریاست این فدراسیون با توجه به انتخابش به عنوان خزانه‌دار کمیته ملی المپیک گفت: وی موظف به اجرای قانون است و به زودی این مسئولیت را واگذار خواهد کرد. کناره‌گیری وی در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نبود ولی تصور می‌کنم مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد و به زودی سرپرست فدراسیون تیراندازی با کمان هم مشخص خواهد شد.

سجادی در مورد عملکرد فدراسیون کشتی در مدت حضور چند ماهه رسول خادم تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به اینکه خادم از جنس کشتی است کاملا بر مسائل و مشکلات این رشته احاطه دارد و در حال حاضر با وجود تمامی دشواری‌ها کارهای مدیریتی و فنی تیم ملی را زیر نظر دارد و توانسته شخصیت خوبی به این رشته مدال‌آور ببخشد.

وی در مورد وضعیت بدهی‌های فدراسیون کشتی گفت: در بدو حضور رسول خادم این فدراسیون با ۵ / ۷ میلیارد تومان بدهی روبرو بود اما با کمک‌های وزارت ورزش و حمایت‌های جانبی توانستیم این مقدار را به ۵ / ۲ میلیارد کاهش دهیم تا مدیریت جدید فدراسیون بتواند با آرامش فکری بیشتری برای مسابقات جهانی و آسیایی برنامه‌ریزی کند. البته تلاش داریم تا باقی‌مانده مطالبات فدراسیون کشتی را نیز از طریق اسپانسر و حامیان مالی علاقه‌مند تامین کنیم.

وی درخصوص برگزاری نشست‌های حمایتی با مسئولان فدراسیون فوتبال تصریح کرد: تاکنون ۵ جلسه کاری با مسئولان فدراسیون و حتی کادر فنی برگزار کردیم و وزارت ورزش حمایت‌های همه جانبه‌ای از تیم ملی فوتبال داشته و امیدواریم با کمک‌های ویژه‌ای که داشته‌ایم برنامه‌های فدراسیون در سال ۹۳ به طور کامل اجرایی شود.

سجادی در پایان یادآور شد: حضور شایسته تیم ملی در مسابقات جام‌جهانی مورد تاکید رئیس جمهور و وزیر ورزش قرار دارد و از همین رو حمایت‌های لازم از برنامه‌های تیم ملی در برنامه کاری وزارت ورزش قرار دارد تا این رشته پرطرفدار بتواند حضور افتخارآمیزی در جام جهانی فوتبال داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز