خبرگزاری کار ایران

در نشست‌خبری آیین سوارکاری هنرمندان؛

افشار: ارتباط ورزش و هنر باید بیشتر شود / الله‌دادی: اسب با هنر و فرهنگ ما ارتباط تنگاتنگی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۱۳۷

وقتی این خبر را شنیدم، گفتم مگر سوارکاری هم هنر می‌خواهد. اما حالا می‌بینم به کمک دوستان می‌توان چنین کارهایی را انجام داد.

دبیر هنری آیین سوارکاری هنرمندان ایران گفت: اسب نجیب ترین حیوان است و این نجابت باعثانتقال فواید تربیت روحی و جسمی برای فعالان در این عرصه می شود.

به گزارش ایلنا، نخستین آیین سوارکاری هنرمندان ایران، روز جمعه ۲۳ اسفند ماه جاری در مجموعه دشت بهشت محمد شهر برگزار خواهد شد. به همین جهت مسئولان برگزاری این برنامه ورزشی – هنری، در نشستی خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران شدند.

ابتدا دکتر ضرابی مدیرعامل بیمه کارآفرین و حامی برگزاری این همایش، در خصوص سابقه فرهنگی مردم ایران زمین و ارتباط آن با اسلام صحبت کرد و عنوان داشت: تنها ملتی که در طول تاریخ توانست هویت فرهنگی خود را حفظ کند، ایران بود که البته در این رهگذر، اهالی شعر و ادب و هنر رسالت خود را به خوبی ایفاء کردند.

در ادامه، الله دادی مسئول کمیته فنی آیین سوارکاری هنرمندان ایران خاطر نشان کرد: اسب از دیرباز در زندگی بشر دخیل بوده که در این میان ورزش هم از حضور اسب بی نصیب نمانده است.

وی افزود: در حال حاضر و به دلیل زندگی ماشینی، اسب و منافعش برای زندگی انسان غریب مانده. با این حال، حرکت خوبی که روز جمعه شاهد آن خواهیم بود، باعثارتباط بیشتر بین سوارکاری و هنر خواهد شد.

الله‌دادی ادامه داد: اسب با هنر و فرهنگ ما ارتباط تنگاتنگی دارد و در فرهنگ ایران جا افتاده است. در این راستا، اگر مردم و جامعه ورزش ببینند هنرمندان به اسب و ورزش سوارکاری علاقه نشان می‌دهند، برای پرداختن به این ورزش سالم ترغیب خواهند شد.

مسئول کمیته فنی آیین سوارکاری هنرمندان ایران در مورد نحوه حضور شرکت‌کنندگان در این برنامه هنری – ورزشی اظهار داشت: با توجه به این که نخستین گردهمایی میان هنرمندان و جامعه ورزش در زمینه سوارکاری برگزار خواهد شد، قرار بر این شده شرکت کنندگان با بهترین ریتم در این مسابقه شرکت کنند که در پایان و با رای هیات داوران، نفرات برتر انتخاب خواهند شد.

در بخش دیگر این نشست خبری، مدیرعامل تعاونی هنرمندان معاصر پارسی در خصوص اهداف برگزاری آیین سوارکاری هنرمندان ایران گفت: ما تنها مجموعه‌ای هستیم که میان اقتصاد و هنر ارتباط برقرار کرده ایم و اگر به سراغ چنین برنامه هایی می رویم به این دلیل است که بین صاحبان صنایع و هنرمندان همنشینی ایجاد کنیم.

وی افزود: در آستانه سال جدید که سال اسب نیز است، آیین سوارکاری هنرمندان ایران را برگزار می کنیم که یکی از اهداف ما، راه اندازی کمپین حمایت از چوگان است که قرار است هنرمندان نقش اصلی را در این حرکت ملی ایفاء کنند.

نادعلی در مورد این که پیگیری مساله حمایت از چوگان، وظیفه میراثفرهنگی و سایر نهادهای دیگر کشور است، تصریح کرد: بله، اما آنچه وظیفه ماست ایجاد یک جریان و یک نهضت در جامعه است. به نظرم چنین اقداماتی باید از حالت دولتی خارج شده و به صورت خودجوش و مردمی اجرا شود.

در ادامه، مهناز افشار به عنوان دبیر هنری آیین سوارکاری هنرمندان ایران گفت: وقتی این خبر را شنیدم، گفتم مگر سوارکاری هم هنر می‌خواهد. اما حالا می‌بینم به کمک دوستان می‌توان چنین کارهایی را انجام داد.

بازیگر سینمای کشورمان افزود: اسب نجیب ترین حیوان است و هنگامی که انسان اوقات خود را با این حیوان می گذراند، این نجابت اسب منتقل می شود و در تربیت جسمی و روحی انسان اثر می گذارد.

وی با ذکر خاطره ای از اولین تجربه سوارکاری خود اظهار داشت: در یکی از فیلم های آقای حاتمی کیا، ایشان به من گفت که باید سوار اسب شوم، اما من هیچ آشنایی با سوارکاری نداشتم. به همین دلیل حدود ۲ هفته به آموزش سوارکاری مشغول شدم تا توانستم نقشم در آن سکانس را اجرا کنم.

افشار در پایان در مورد ارتباط هنر و ورزش یاد آور شد: متاسفانه یکی از اتفاقاتی که نباید در جامعه ما رخ دهد این است که هنرمندان و ورزشکاران ارتباط زیادی با هم ندارند. من ممکن است فوتبالی نباشم، اما عرق ملی که دارم. از این جهت باید اهالی هنر و جامعه ورزش بیش از اینها در کنار یکدیگر باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز