خبرگزاری کار ایران

فوتبالدستی " ورزش و سرگرمی " است نه سرگرمی صرف؛

غریبلو: نگاه جامعه به این ورزش باید تغییر کند / تاسیس آکادمی فوتبالدستی ضروری است

کد خبر : ۱۵۲۰۳۴

فوتبالدستی یک سرگرمی صرف نیست بلکه " ورزش و سرگرمی " است و این مهم قطب نمای حرکت ما در دوره تازه حیات این انجمن به شمار می رود.

سرپرست جدید انجمن فوتبالدستی با تاکید بر اینکه اصلاح نگاه جامعه به این رشته در اولویت برنامه‌های این انجمن است، اظهار داشت: فوتبالدستی یک سرگرمی صرف نیست بلکه " ورزش و سرگرمی " است و این مهم قطب نمای حرکت ما در دوره تازه حیات این انجمن به شمار می رود.

به گزارش ایلنا، امیر غریبلو افزود: متاسفانه بسیاری از افراد جامعه این رشته را صرفا سرگرمی می پندارند و این نگاه سنتی باعثشده تا فوتبالدستی نتواند آنطور که باید و شاید در آیتم " همگانی " و همچنین " قهرمانی " حرکت رو به جلو داشته باشد.

وی در ادامه گفت: در تلاش هستیم طوری طر احی و مهندسی کنیم که این نگاه تغییر کند و رویکرد تازه ما بتواند فوتبالدستی را به سمت و سوی اعتلا سوق دهد. البته برنامه های راهبردی انجمن فوتبالدستی نیاز به حمایت مسوولان و رسانه ها دارد تا بتوانیم با اصلاح نگاه مردم، انگیزه علاقه مندان بویژه جوانان مستعد را مضاعف کنیم.

غریبلو در خصوص اهم برنامه های پیش روی این انجمن اظهار داشت: راه اندازی مسابقات لیگ بصورت منطقه ای از دیگر برنامه هاست که ما نگاه ویژه ای به آن داریم. زیرا لیگ باعثرونق بیشتر فوتبالدستی می شود و از دل این رقابتها می توانیم هم ورزشکاران مناطق مختلف کشور را به جنب و جوش واداریم و هم اینکه چهره های آتیه دار و بهترین ها را شناسایی نماییم.

از اینها گذشته بحثهمگانی کردن فوتبالدستی و گرایش نسل بالنده جوان، گروه‌های آموزشگاهی، دانشگاهی و کارگری به این رشته، از دیگر اهداف ما به شمار می‌رود و بدون هیچ ادعایی منتظر کمک فکری و عملی کلیه فعالان و دست اندرکاران این رشته در کشور بوده تا این مهم را به اجرادر آوریم.

سرپرست جدید انجمن فوتبالدستی اضافه کرد: برای ایجاد ساختار در ابعاد فنی باید بحثتشکیل " آکادمی " فوتبالدستی را جدی بگیریم زیرا آکادمی وظیفه ایجاد زیر ساخت علمی، عملی، فنی و استانداردسازی را برعهده داشته و بدون آنکه بخواهیم شعار بدهیم، این کار را با قدرت انجام دهیم.

غریبلو با تاکید براینکه فوتبالدستی در زمره رشته هایی است که بیماران پیوندی اعضا، بیماران خاص و جانبازان و معلولین می‌توانند همزمان با دیگر ورزشکاران در رقابت‌های مختلف شرکت کنند، به سایت انجمن‌ گفت: توجه انجمن فوتبالدستی به این عزیزان و ایجاد امیدآفرینی به آنان از دیگر برنامه ها قرار دارد.

سرپرست جدید انجمن فوتبادستی در پایان درخصوص حضور در عرصه مسابقات مهم برون‌مرزی اظهار داشت: شرکت در مسابقات کم اهمیت که " رنکنیگ " در آن نقش نداشته باشد، تحت هیچ شرایطی منطقی نیست و حضور و موفقیت در این نوع رقابت‌های " سطح پایین " به نوعی فریب دادن خودمان خواهد بود. لذا برای حضوری موفق در مسابقات رسمی بین‌المللی که سطح رنکینگ ملی و ملی پوشان را ارتقاء بخشد در اولویت تقویم برنامه‌های انجمن خواهد بود، همچنین یکی از اهداف ما حضور قوی فوتبالدستی ایران در مسابقات جهانی نانت فرانسه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز