خبرگزاری کار ایران

خیلی‌ها در موی‌تای ادعای ژنرالی دارند؛

میرزایی: وقتی بزرگان نیستند تیم ملی دست بی کارنامه‌ها می‌افتد

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۵۳۴

شرایط موی‌تای اصلا خوب نیست. من ۱۳ سال است در این ورزش مربیگری می‌کنم و حتی حاضرم تدارکاتچی موی‌تای کشورم باشم، اما رئیس انجمن فقط در فکر کنار گذاشتن و حذف بنده و دیگر بزرگان این رشته است.

کارشناس موی‌تای کشورمان گفت: در حال حاضر خیلی‌ها در موی‌تای ادعای ژنرالی دارند و کسی خود را سرباز ورزش ایران نمی‌داند.

جمشید میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص شرایط کنونی موی‌تای کشور و حاشیه‌هایی که این ورزش را در بر گرفته و همچنین وضعیت مدیریت این رشته ورزش صحبت‌هایی را مطرح کرده که در ادامه می‌خوانید:

شما مدت‌ها پیش از عدم پرداخت پاداش مسابقات جام ریاست جمهوری به قهرمانان شهر سقز که خود اهل این شهرید، انتقاد داشتید اما گویا بعد از گذشت ۲ سال، پاداش وعده داده شده تعلق نگرفته، درست است؟

- بله، ۳ هزار دلاری که اعلام کرده بودند را هنوز پس از گذشت ۲ سال به بچه‌ها نداده‌اند. البته این مشکل فقط مربوط به قهرمانان سقز نیست. هنوز بسیاری از مدال‌آوران رقابت‌های جام ریاست جمهوری پاداش‌های خود را نگرفته‌اند.

انتقادات شما از این موضوع باعثشد برای فعالیت در موی‌تای، مشکلاتی به وجود آید، مثلا از اعزام قهرمانان سقز به مسابقات بین‌المللی تایلند جلوگیری شد.

- بنده با جان و دل به قهرمانان شهرم که مورد بی‌مهری مسئولان انجمن قرار گرفته بودند، خدمت می‌کردم. برای آنها تمامی امکانات از جمله سالن اختصاصی تمرین و استخر آن هم با هزینه شخصی در نظر گرفتم، حتی به آنها حقوق ماهیانه نیز دادم، اما هنگام اعزام تیم به تایلند جلوی این کار را گرفتند.

چرا؟ مگر شما بدون هماهنگی می‌خواستید تیم را اعزام کنید؟

- خیر، ما هیچ کاری را بدون تایید و هماهنگی‌های لازم انجام نمی‌دهیم، اما رئیس انجمن از طریق عوامل خود در موی‌تای سقز که به وی اطلاعات غلط می‌دهند، جلوی این اعزام را گرفت. رئیس انجمن با این کار خود قهرمانان را ضایع کرد و البته خیلی از مدال‌آوران را به نابودی کشانده است.

چرا مسئول موی‌تای سقز با شما که از قهرمانان شهرتان حمایت می‌کنید، چنین رفتار می‌کند؟

- چون این آقا حتی بلد نیست از یک تا ۱۰ ورزش موی‌تای را بشمارد. این شخص اخبار نادرست و غیر واقعی را به رئیس انجمن منتقل می‌کند، آن هم در حالی‌که بنده حمایت‌های خوبی از موی‌تای شهرم داشته‌ام و حتی به همین آقا مبالغی را نیز کمک کرده‌ام.

یعنی به مسئول موی‌تای سقز پول داده‌اید؟

- بله، یک مورد ۴ میلیون تومان و در چند مرتبه نیز مبالغی بین ۲۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کرده‌ام. با این حال، صحبت من مسائل مالی نیست. سوال من این است که به چه دلیل مسئول موی‌تای سقز از قهرمانان شایسته‌ای همچون کاوه سلیمانی و یا مربیان بزرگی مثل بهنام بابامیری و فلاح حمایت نمی‌کند؟

مسئولان انجمن موی‌تای می‌گویند شما برای دریافت حکم مربیگری و به خصوص خان ۱۲ مراحل مورد نظر را طی نکرده‌اید. آیا این ادعا درست است؟

- اولا این‌که بنده ۱۵ سال است در موی‌تای فعال هستم و خان ۱۲ را نیز استاد توحیدی به عنوان بنیانگذار موی‌تای ایران به من داد. ثانیا، دوستان اگر چنین ادعایی دارند، آن را ثابت کنند. آنهایی که مربی موی‌تای شده‌اند، سابقه‌شان یک چهارم من هم نیست. این را هم باید اضافه کنم که جمشید میرزایی عاشق موی‌تای است و به حکم و خان و تقدیر و تشکر دیگران هم هیچ احتیاجی ندارد. ضمنا بنده از زمانی که جواد نصیری رئیس انجمن موی‌تای شده، در هیچ‌یک از دوره‌های مربیگری شرکت نکرده و البته نخواهم کرد. چون سیستم فعلی را قبول ندارم.

در این سال‌ها شما به عنوان یکی از حامیان موی‌تای از قهرمانان و مربیان این ورزش حمایت کرده‌اید، اما شما را نیز مثل سایر حامیان موی‌تای از این ورزش دور کردند. علت این نوع رفتارها را چه می‌دانید؟

- الان خیلی از بزرگان و دلسوزان موی‌تای کجا هستند؟ شنیده‌ام دفتر انجمن را به خاطر ۳۸ میلیون تومان پلمپ کرده‌اند. اگر آقایان در حق من بدی نمی‌کردند، همین حالا این پول را پرداخت می‌کردم.

با این وضعیت فکر می‌کنید موی‌تای ما به کجا می‌رود؟

- شرایط موی‌تای اصلا خوب نیست. من ۱۳ سال است در این ورزش مربیگری می‌کنم و حتی حاضرم تدارکاتچی موی‌تای کشورم باشم، اما رئیس انجمن فقط در فکر کنار گذاشتن و حذف بنده و دیگر بزرگان این رشته است. من کتابی در مورد موی‌تای نوشته‌ام که برای چاپ آن باید رئیس انجمن موافقت و نامه مربوطه را امضا کند، اما این کار را انجام نمی‌دهد. به همین دلیل است که موی‌تای در حال حاضر از آدم‌های بزرگ و دلسوز خالی شده است.

پس در واقع شما هم نسبت به اقدامات رئیس انجمن انتقاد دارید؟

- بله، وی قبل از اینکه رئیس انجمن شود، سابقه‌ قابل ملاحظه‌ای در این ورزش نداشت، اما یک شبه رئیس شد. معتقدم وی باید از خانواده موی‌تای عذرخواهی کند و استعفا دهد.

یعنی فکر می‌کنید با رفتن وی وضعیت موی‌تای کشور بهبود خواهد یافت؟

- صد درصد، آقایان موی‌تای را ملک شخصی خود کرده‌اند. الان کسی مربی تیم ملی جوانان شده که از این ورزش هیچ چیزی نمی‌داند، وقتی امثال انجدانی‌ها و صابریان‌ها در موی‌تای نباشند، این‌ها به مسئولیت می‌رسند و مربی تیم ملی می‌شوند.

پیش‌بینی شما از عملکرد تیم ملی در مسابقات جهانی مالزی چیست؟

- تیم ملی کدام قهرمان را در اختیار دارد؟ عیسی علمدار که در حال حاضر در تایلند بازی می‌کند، مجید فلاح را دعوت نکردند، مددی و کاوه سلیمانی هم که نیستند. تیم ملی با کدام پشتوانه می‌خواهد در رقابت‌های جهانی حضور پیدا کند؟ زمانی در انتخابی‌ها ۴۰۰ مدعی شرکت می‌کردند، اما الان بین ۵۰ نفر انتخابی می‌گذارند و دست آخر هم ورزشکاران مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.

صحبت پایانی…

- ببینید من اگر حرفی می‌زنم، به خاطر عشق به موی‌تای است. اگر موی‌تای می‌خواهد پیشرفت کند، باید کسی در رأس آن باشد که خدمتگزار، خادم و دلسوز این ورزش باشد و افتخارات قهرمانان و زحمات مربیان را فراموش نکند. رئیس انجمن موی‌تای باید کارکشته بوده و مدیریت قوی داشته باشد که متاسفانه رئیس فعلی انجمن این شرایط را ندارد. در پایان باید این واقعیت را هم بگویم که متاسفانه در جامعه موی‌تای کسانی هستند که ادعای ژنرالی دارند و خود را سرباز کشور و نظام نمی‌دانند. این تفکر باید از این ورزش پرافتخار پاک شود.

گفت‌وگو: جواد منتخبی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز