خبرگزاری کار ایران

خارجی‌ها بیشتر از داخلی‌ها استقبال می‌کنند؛

موذن: برخی دوست ندارند کشتی با چوخه مستقل شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۹۲

متاسفانه برخی در داخل دوست ندارند فدراسیون کشتی با چوخه مستقل شود، در حالی‌که کشورهای دیگر از این ورزش بومی و سنتی ما بسیار استقبال می‌کنند.

رئیس فدراسیون بین المللی کشتی باچوخه گفت: اگر منابع مالی تامین شود، مسابقات جهانی را به میزبانی کشورمان برگزار خواهیم کرد.

محمد هادی موذن در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: بزرگ ترین مشکل ما در حال حاضر بی پولی است. اگر این مشکل حل شود، به طور قطع رقابت های جهانی کشتی باچوخه را برگزار می‌کنیم. اگر بتوانیم منابع مالی مورد نظرمان را تامین کنیم، مسابقات جهانی را سال آینده و احتمالا با همکاری فدراسیون ورزش‌های پهلوانی برگزار خواهیم کرد.

موذن حل معضلات کنونی وهمچنین اجرای برنامه‌های آتی این ورزش را در گرو تاسیس فدراسیون مستقل کشتی با چوخه دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به علاقه‌مندان بسیار فراوان این ورزش در داخل کشور و همچنین استقبال سایر کشورها به خصوص اروپایی‌ها، تنها راه گسترش کشتی با چوخه درعرصه‌های داخلی و جهانی، راه اندازی فدراسیون مستقل این رشته است تا بتوانیم در سطح آسیا و خاورمیانه گام‌های بلندی برای اشاعه این ورزش بومی و سنتی کشورمان برداریم.

رئیس فدراسیون بین المللی کشتی با چوخه با اشاره به مشکلات فدراسیون بین‌المللی کشتی باچوخه در داخل ایران خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی در داخل دوست ندارند فدراسیون کشتی با چوخه مستقل شود، در حالی‌که کشورهای دیگر از این ورزش بومی و سنتی ما بسیار استقبال می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر در داخل ایران با راه‌اندازی فدراسیون مستقل کشتی باچوخه مخالفت می‌شود پس چرا نسبت به تاسیس فدراسیون بین‌المللی این رشته اقدام کردید، اظهار داشت: با توجه به زیبایی‌های منحصر به فرد این ورزش از جمله برخورداری از ۱۰۰ فن جالب و دیدنی و متمایز بودن آن نسبت به تمامی کشتی های رایج در کشورهای دنیا، مهر ماه سال ۹۰ بود که با پیگیری های دوستان، موضوع به اطلاع آقای " گنتس " رئیس کمیته بازی‌های سنتی فدراسیون بین‌المللی کشتی(فیلا) رسید که وی با همکاری معاون خود کلچنکو، نظر مساعد مسئولان فیلا برای ثبت این رشته را جلب کرد و به این ترتیب کشتی باچوخه در فهرست ورزش‌های تحت نظارت فیلا قرار گرفت.

موذن همچنین درخصوص همکاری با وزارت ورزش و جوانان گفت: پیش از این در زمان مسئولیت مدیران سابق وزارت ورزش، چند بار با معاون فنی وزارت ورزش وقت و همچنین رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری، نشست‌هایی را برگزار کردیم که آنها قول مساعد برای حمایت از ورزش کشتی باچوخه را به ما دادند، اما در عمل هیچ نتیجه‌ای در بر نداشت.

رئیس فدراسیون بین المللی کشتی باچوخه ادامه داد: در سایر کشورها از جمله روسیه، شخص ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور، از کشتی سامبو حمایت می‌کند، اما مسئولان ورزش کشورمان به رشته‌ای که در دنیا ثبت شده و بسیاری از کشورها به خصوص اروپایی‌ها از آن استقبال می‌کنند، بی توجه هستند. از این رو امیدوارم وزارت ورزش و سایر دست‌اندرکاران، نسبت به این ورزش حساسیت به خرج دهند.

موذن در پایان در مورد اینکه نایب رئیس فدراسیون بین‌المللی از نمایندگان مجلس است و می‌تواند به پیشبرد اهداف این فدراسیون کمک کند، اظهار داشت: مجلس یک بار محبت کرد و فدراسیون کشتی باچوخه را در جدول ۱۲ بودجه قرار داد که البته این قضیه اجرایی نشد و در نتیجه برنامه‌های ما به هم خورد. به هر حال ما همچنان به دنبال تحقق اهداف‌مان هستیم و در خیلی از موارد حتی از جیب نیز خرج کرده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز