خبرگزاری کار ایران

یک‌سال و نیم است جواب نامه ما را نمی‌دهند؛

ساوه: هیچ مدیری دوست ندارد برای مجموعه‌اش حوادثناگوار رخ دهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۴۵

هیچ مدیر یا مسئولی دوست ندارد برای مجموعه اش حوادثناگوار رخ دهد. الیته بنده معتقدم باید به سمت پیشگیری و ایجاد شرایط مطلوب برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی حرکت کنیم.

مدیر پیست بین المللی دربندسر گفت: ما از هیچ‌گونه کمک دولتی بهره مند نیستیم و تنها به خاطرعشق و علاقه به ورزش اسکی است که تاکنون توانسته ایم روی پایمان بایستیم.

حسین ساوه در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص اتفاق تلخ اخیر در پیست دیزین که منجر به فوت یکی از اسکی بازان جوان کشورمان شد، خاطر نشان کرد: ضمن تسلیت به خانواده نوید شاهسوندی، امیدوارم دیگر شاهد بروز چنین حوادثتلخی نباشیم. به هرحال در ورزش این مسائل وجود دارد و بنده مطمئنم مسئولان پیست دیزین در این خصوص کوتاهی نکرده اند.

وی افزود: هیچ مدیر یا مسئولی دوست ندارد برای مجموعه‌اش حوادثناگوار رخ دهد. الیته بنده معتقدم باید به سمت پیشگیری و ایجاد شرایط مطلوب برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی حرکت کنیم.

مدیر پیست دربندسر در پاسخ به این سوال که شرایط کنونی پیست های اسکی کشورمان از جمله پیست دربندسر، تا چه اندازه به استانداردهای جهانی نزدیک است، اظهار داشت: بنده در مورد پیست دربندسر صحبت می کنم. ببینید در تمامی کشورهای جهان، پیست های اسکی در اختیار بخش خصوصی است، اما دولت هم به مدیران پیست ها کمک می کند. اما در ایران قضیه متفاوت است. پیست دربندسر تنها پیست خصوصی کشور است که تحت عنوان شرکت سهامی خاص اداره می شود. با این حال ما از خدمات دولتی بی بهره هستیم.

وی ادامه داد: دخل و خرج اداره پیست اصلا با هم تناسب ندارد و ما تنها به خاطر عشق و علاقه به ورزش اسکی در خدمت مردم هستیم. بنابراین اگر می خواهیم به استانداردهای روز دنیا نزدیک شویم، دولت باید به ما کمک کند.

ساوه تصریح کرد: با این حال باید بگویم پیست بین المللی دربندسر به استانداردهای جهانی نزدیک است و برخورداری از برند بین المللی خود موید این واقعیت است.

مدیر پیست دربندسر در ادامه در خصوص برخی مشکلات این پیست از جمله قیمت بالای بلیت و همچنین نداشتن پارکینگ برای علاقه مندان اسکی گفت: ۵۰ هزار تومان پول بلیت برای سرویس دهی آن هم در پیستی که تمامی امکانات و شرایط رفاهی مناسب را دارد، مبلغ چندان بالایی نیست. در مورد پارکینگ هم باید بگویم بنده یک سال و نیم است تقاضای پروانه ساخت پارکینگ را به مسئولان داده ام، ولی تاکنون تلاش های بنده به نتیجه ای نرسیده است.

وی افزود: مسئولانی که در جریان فعالیت های ما در منطقه دربندسر هستند، به راحتی از کنار این موضوع می گذرند. آن وقت بنده و مجموعه ام چه طور می توانیم به مردم سرویس دهی کنیم؟

ساوه با بیان این که چرا مسئولان دردل های ما را گوش نمی کنند، یاد آور شد: شاید کوتاهی از ما بوده که مشکلات مان را به گوش مقامات نرسانده ایم. چرا یک سال و نیم است جواب یک نامه ما را نمی دهند؟

مدیر پیست بین المللی دربندسر همچنین در مورد شرایط ایمنی و رفاهی مجموعه تحت مدیریتش اظهار داشت: بنده می خواهم دراین باره کلی صحبت کنم. ببینید سرویس دهی پیست های اسکی حول سه موضوع مهم است: اول، ایمنی بالابرها و دستگاه های ماشینی که به دلیل این که این تجهیزات عموما در خارج از کشور طراحی و ساخته می شوند، وضعیت خوبی دارند. البته انجام امور مرتبط با آنها به متخصصان نیازمند است.

وی ادامه داد: مساله دوم، دستگاه هایی مانند تله سیژ و تله اسکی است که دارای موتور محرک هستند که آنها نیز در فواصل زمانی مشخص، احتیاج به سرویس دهی دارند که این مقوله ای بسیار مهم است و ما نسبت به آن بسیار حساسیت داریم. همچنین تست های مختلف فنی از کابل ها که این مورد نیز معمولا به صورت سالیانه انجام می شود. مثلا ما در پیست دربندسر با یک شرکت روسی قرارداد داریم.

ساوه به مورد سوم اشاره کرد و گفت: علاوه بر این دو موردی که ذکر شد، ما مجوزهای لازم را از فدراسیون اسکی در اختیار داریم که کارشناسان فدراسیون، این موارد را نظارت می کنند. یعنی پس از تایید این نکات است که به یک پیست مجوز فعالیت داده می شود.

مدیر پیست بین المللی دربندسر در پایان اظهار داشت: علی رغم تمامی این موارد، بنده معتقدم ممکن است خطاهایی داشته باشیم که البته این مساله با توجه به شرایط خاص ورزش اسکی، کاملا طبیعی و غیرقابل اجتناب است. با این حال تاکنون تنها چهار مورد مصدوم داشته ایم که هیچ کدام مشکل حاد جسمی پیدا نکردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز