خبرگزاری کار ایران

مگر می‌شود پیست به این بزرگی برانکارد نداشته باشد؟!

سولقانی: متاسفم از درون فدراسیون اظهارنظرهای غیرکارشناسی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۹۹

کسانی که تا به حال حتی یک بار هم از بالا تا پایین پیست را طی نکرده‌اند، کم لطفی کرده و عنوان کرده‌اند این اتفاق در مسیری خارج از مسیر پیست رخ داده که این حرف درستی نیست.

مدیر پیست اسکی دیزین گفت: ما مدعی نیستیم تمامی کارهای ما کاملا درست و بدون اشکال است، اما در هر ورزشی، خطر و صدمه وجود دارد و اسکی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

قربانعلی سولقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص حادثه پیش آمده برای نوید شاهسوندی اسکی باز جوان کشورمان تصریح کرد: ابتدا باید بگویم بابت بروز این حادثه بسیار متاسفم و امیدوارم این ورزشکار جوان به زودی سلامتی خود را بازیابد. درخصوص این حادثه باید عنوان کنم در تمامی ورزش ها احتمال بروز خطر و آسیب برای ورزشکاران وجود دارد که ورزش اسکی نیز به خاطر شرایط خاص خودش از این مساله مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه ما مدعی نیستیم کارمان اشکالی ندارد، افزود: بنده برخی مسائل و مشکلات را رد نمی‌کنم، اما برخی از دوستان که اتفاقا از درون فدراسیون نیز هستند با اظهارنظرهای غیرکارشناسانه خود اطلاعات نادرستی را در اختیار مردم و رسانه‌ها می‌گذارند که این کارعادلانه ای نیست.

سولقانی ادامه داد: کسانی که تا به حال حتی یک بار هم از بالا تا پایین پیست را طی نکرده‌اند، کم لطفی کرده و عنوان کرده‌اند این اتفاق در مسیری خارج از مسیر پیست رخ داده که این حرف درستی نیست.

مدیر پیست دیزین تصریح کرد: ابتدا باید علل و عوامل بروز این حادثه کارشناسی شده و مکانی که این اتفاق افتاده، مورد بازبینی و بررسی کارشناسان قرار بگیرد، سپس در خصوص مسائل دیگر صحبت کرد.

وی درخصوص اینکه گفته شده این اتفاق در خارج از مسیر تعیین شده برای نوید شاهسوندی رخ داده، گفت: پیست دیزین ۵۵۰ هکتار مساحت دارد، اما مسیری که مردم می‌توانند یا مجاز هستند در آن حرکت و یا اسکی کنند، ۲۳ مسیر است. این مسیرها توسط ماشین‌های برف کوب، کوبیده و آماده استفاده می‌شود. همچنین در مناطق خطرناک و لبه پرتگاه‌ها تابلوهایی نصب شده که هشدارهای لازم را به ورزشکاران می‌دهد.

سولقانی در توضیح اینکه در کنار ستون کابین‌های بالابر حفاظ وجود ندارد، تصریح کرد: فنس‌های کنار پایه‌ها که نارنجی‌رنگ است، در کنار تمامی پایه‌ها وجود دارد. این فنس ها به خاطر رنگ نارنجی، این امکان را به اسکی‌باز می‌دهد که حتی در بدترین شرایط آب و هوایی نیز با آنها برخورد نکند، ضمن اینکه در روز بروز این حادثه برای شاهسوندی، هوا کاملا آفتابی بود.

وی ادامه داد: البته جنس این فنس‌ها چندان سخت نیست چون در صورت برخورد اسکی باز به آنها باعثآسیب‌دیدگی ورزشکار می‌شود. اینها علائم هشدار دهنده هستند تا از بروز خطرات برای ورزشکار جلوگیری کند.

مدیر پیست اسکی دیزین همچنین نبودن امدادگر و پزشک در لحظه مصدومیت نوید شاهسوندی را رد کرد و اظهار داشت: این هم از آن مواردی است که دوستان کم لطفی کرده‌اند. ما با تکنسین‌های پزشکی قرارداد داریم و آنها تمام وقت در پیست حضور دارند. ضمن اینکه اورژانس نیز در همه حال در پیست مستقر است.

نداشتن برانکارد مخصوص حمل مصدومان اسکی مورد دیگری بود که سولقانی در این باره توضیح داد: مگر می‌شود پیست به این بزرگی برانکارد نداشته باشد؟ ما در هر ایستگاه حداقل ۲ برانکارد داریم که مثلا ۲ برانکارد در قله و سایر برانکاردها در مناطق دیگر وجود دارند.

وی در مورد مسیر طی شده توسط نوید شاهسوندی خاطرنشان کرد: وی از محل استارت تا مکان وقوع حادثه، مسافتی حدودا ۷۰ متری را طی کرده تا سرعت بگیرد. در این لحظه لبه پیست باعثشده تعادل وی برهم بخورد و دچار این حادثه شود.

مدیر پیست دیزین در پایان درخصوص اینکه آیا امکانات این پیست به طور مرتب تجهیز، بازدید و سرویس دهی می‌شوند، یادآور شد: مسائلی مانند پزشکی و درمانی به طور مرتب روز به روز می‌شوند. سایر تجهیزات نیز وضعیت خوبی دارند. شما می‌توانید در هر زمانی که بخواهید با حضور در پیست، از امکانات موجود بازدید کنید تا صحت گفته‌های بنده برای شما اثبات شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز