خبرگزاری کار ایران

در دیدار با المپیکی‌های اسکی؛

گودرزی: رسانه‌ها برای ورزشکارانی تبلیغ می‌کنند که سطح بالا نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۰۲

من قصد تخطئه کسی را ندارم اما رسانه‌ها برای ورزشکارانی تبلیغ می‌کنند که خیلی هم در سطح بالایی نیستند. این حق نیست.

وزیر ورزش و جوانان از اسکی‌بازانی که قرار است در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی شرکت کنند، تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان، ظهر امروز اسکی‌بازانی که به المپیک می‌روند، با حضور در دفتر وزیر ورزش و جوانان با او دیدار کردند.

محمود گودرزی از تغییر نگاه وزارت ورزش به رشته‌های ورزشی خبر داد: همه فعالیت‌هایی که وزارت ورزش و رسانه‌ها انجام می‌دهند، همه به این ختم می‌شود که رکوردی زده شود و مسابقه‌ای انجام شود و پیروزی به دست بیاید. البته باخت هم جزو طبیعت ورزش است. اما بعضی از رشته‌ها در سایه یکی - دو رشته قرار می‌گیرند و این باعثمی‌شود نگاه مدیران به سمت و سوی خاصی جهت بگیرد که این ظلم است. این ظلم را مدیران و رسانه‌ها مرتکب می‌شوند. در حالیکه در سایر رشته‌ها پتانسیل‌های قوی وجود دارد و اگر یک دهم نگاهی که به آن ها می‌شود، به بقیه داشته باشیم، قطعا در المپیک‌ها و مسابقات جهانی به موفقیت می‌رسیم. ما این تجربه‌ها را در بعضی از رشته‌ها داشته‌ایم، رشته‌هایی که به سطوح بالا رسیده‌اند و نتایج شگفتی گرفته‌اند. امیدوارم این نگاه حداقل در زمانی که من اینجا هستم تغییر کند.

وزیر ورزش و جوانان از اینکه المپیکی‌ها کمتر در رسانه‌ها مطرح شده‌اند، گلایه کرد: ما ۲ اسکی‌باز دختر و ۳ اسکی‌باز پسر در المپیک داریم، اما رسانه‌ها کمترین پوشش خبری را از آنها داشته‌اند. از من مدیر تا رسانه‌ها توجهی به این المپیکی‌ها نداشته‌ایم. در حالیکه در یکی - دو رشته کوچکترین اخبار هم در رسانه‌ها منتشر می‌شود. من قصد تخطئه کسی را ندارم اما رسانه‌ها برای ورزشکارانی تبلیغ می‌کنند که خیلی هم در سطح بالایی نیستند. این حق نیست. شاید گفته شود رسانه‌ها ورزش‌های پرطرفدار را پوشش می‌دهند اما هرچیزی طرفدار داشته باشد، به این معنی نیست که همه نگاه‌ها باید روی آن متمرکز شود. ما به رشته‌ای توجه داریم که خروجی‌اش محدود است و این توجه حتی تیم‌های ملی را هم تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

دکتر گودری تاکید کرد که اولویت وزارت ورزش و جوانان تیم‌های ملی همه رشته‌ها است: «بعضی‌ها از من سوال می‌کنند که چرا می‌گویید تیم ملی. من که نباید یک تیم باشگاهی را در اولولیت بگذارم. اولویت ما تیم‌های ملی همه رشته‌هاست. در حال حاضر اولویت ما تیم ملی اسکی است که سهیمه المپیک دارد. المپیک زمستانی هم با المپیک تابستانی تفاوتی ندارد. باید ببینم این اسکی‌بازانی که به المپیک می‌روند، چه سختی‌ها و چه تلاش‌هایی کرده‌اند و چه آسیب‌هایی دیده‌اند تا سدی را بشکنند و به المپیک برسند. این درحالی است که بعضی از رشته‌ها از دهه ۷۰ میلیادی تا به امروز یک پله بالاتر نرفته‌اند اما ۱۰۰ درصد توجه را به خودشان جلب کرده‌اند.» ‌

وزیر ورزش و جوانان به اسکی‌بازان اطمینان داد که تلاش‌هایشان از نگاه وزارت ورزش پنهان نمانده است و وزارت ورزش و جوانان به موقع از‌ آن ها تشکر و قدردانی می‌کند.

در این ملاقات بعد از معرفی المپین‌ها، ناصر طالبی، سرپرست فدراسیون اسکی گزارشی از وضعیت اعزام تیم داد. خبر خوشی که طالبی برای اسکی‌بازان داشت این بود که فدراسیون برای اولین بار برای آنها ۵ سکه بهار آزادی درنظر گرفته است و ارزی هم که آنها برای سوچی می‌گیرند دو تا سه برابر ارزی است که دوره‌های قبل پراخت شده بود.

ورزشکاران المپیکی هم در جمله‌های کوتاه از وزیر ورزش و جوانان و فدراسیون به خاطر حمایت‌هایی که از آنها شده، تشکر کردند. محمد کیادربندی سری که تجربه شاگردی دکتر گودرزی در دانشگاه را داشته، اظهار امیدواری کرد که چهار سال دیگر هم در همین موقعیت دیداری با وزیر ورزش و جوانان داشته باشد. حسین ساوه‌شمشکی هم از نگاهی که وزارت ورزش و جوانان به اسکی دارد، تشکر کرد.

موسی‌ ساوه‌شمشکی، مدیر تیم‌های ملی هم که در این دیدار حضور داشت، از مشکلات اسکی گفت از اینکه فدراسیون پیست اختصاصی ندارد. دکتر گودرزی از او خواست در جلسه‌ای با حضور خود او، نمایندگان فدراسیون و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی مشکل حل شود.

تیم ملی اسکی فردا به سوچی می‌رود. در حال حاضر سید ستار صید در صحرانوردی به همراه مصطفی میرهاشمی، مربی اش در جام جهانی ایتالیا شرکت کرده و از آنجا به سوچی اعزام می‌شود. فردا هم محمد کیادربندسری، حسین ساوه شمشکی و فروغ عباسی در اسکی آلپاین به همراه علیداد ساوه شمشکی مربی‌شان به سوچی می‌روند. فرزانه رضا سلطانی هم با تیم اسکی آلپاین راهی سوچی می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان در پایان این دیدار به همه اسکی‌بازان و مربیانشان مبلغ پنج میلیون تومان پاداش داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز