خبرگزاری کار ایران

صدقی: هدفمان از حضور در بوسنی ماندن در دیویژن ۳ است/ جوانترین بازیکن تاریخ دیویژن ۳ را داریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۸۹۹

رئیس انجمن هاکی روی یخ کشورمان از اعزام تیم به بوسنی صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، کاوه صدقی رئیس انجمن هاکی روی یخ کشورمان که پیش از اعزام تیم به بوسنی نیز اعلام کرده بود هدفمان از حضور در این تورنمت جهانی ماندن در دیویژن ۳ و کسب آمادگی برای حضور در بازیهای آسیایی زمستانی هاربین چین است، پس از شکست تیم ملی کشورمان مقابل بوسنی و هرزگوین، در دفاع از عملکرد بازیکنانش گفت : سارایوو در هاکی قدمتی صد ساله دارد یعنی از همان زمان که نام کشورشان یوگسلاوی بود. در واقع آنها از سال ۱۹۳۰ با تیم ملی یوگوسلاوی در هاکی حضور داشتند و عناوین زیادی در اروپا بدست آوردند. تیمی اروپایی هستند که در المپیک سال ۱۹۸۴ (در همین پیست یخی که اکنون ما در آن مسابقه می‌دهیم)میزبان دیدارهای هاکی روی یخ بوده و به لحاظ فرهنگی و سطح هاکی در زمره تیم های خوب اروپایی قرار دارند.

 

وی ادامه داد: بوسنی تیمی بسیار توانمند است که بیشتر بازیکنانش در لیگ های اروپایی بازی می‌کنند. در نقطه مقابل ما سومین سالی است که در عرصه جهانی حضور پیدا کردیم و در اولین سال حضورمان توانستیم به دیویژن ۳ جهانی صعود کنیم.

 

روز گذشته تیم ملی کشورمان روند رو به رشد خودش را نشان داد، نتیجه ای که کسب کردیم کاملا گویاست؛ چرا که ما سال گذشته

با نتیجه ۹ بر دو نتیجه را به بوسنی واگذار کردیم اما امسال فقط سه گل خورده داشتیم.مطمئنم سال بعد از پس تیم هایی مثل بوسنی بر می آئیم.

 

کاوه صدقی در ادامه با اشاره به برنامه تیم برای حضور در این دوره از پیکارها تاکید کرد: هدف ما از حضور در این مسابقات ماندن در دیویژن ۳ است و امیدواریم این هدف محقق شود؛ ضمن این که سال آینده باید در بازیهای زمستانی آسیایی هاربین چین شرکت کنیم و از آنجایی که چهار تیم از اصلی ترین رقبای مان در تورنمنت جهانی بوسنی حضور دارند(کره شمالی،هنگ کنگ،فیلیپین و سنگاپور) این رقابت ها می تواند بازی های تدارکاتی خوبی برای تیم ما باشد .

 

امیدوارم هم برای بچه‌ها بازی‌های تدارکاتی خوبی باشد هم به هدفمان که ماندن در این دیویژن است برسیم و  هم اینکه بازیکنان 

جوانمان تجربه لازم را به دست بیاورند.

 

رئیس انجمن هاکی روی یخ کشورمان افزود: نکته حائز اهمیتی که باید به آن اشاره کنم این است که ۵۰ درصد تیممان بازیکنان جوانی هستند که به منظور کسب تجربه در فهرست نفرات اعزامی قرار گرفتند.

جوان‌ترین بازیکن تمام تاریخ مسابقات جهانی دیویژن ۳ الان در تیم ملی هاکی روی یخ ایران است. یونس ناقلی با پانزده سال سن که بازیکنی بسیار خوش آتیه است به همراه چهار بازیکن زیر هجده سال.. به طور کل باید بگویم با تیمی جوان شده به بوسنی آمدیم تا بچه ها تجربه لازم برای حضور در هاربن چین را به دست بیاورند.

 در پازل توسعه هاکی روی یخ در ایران ،این تورنمنت جهانی در این سطح،برای بچه های ما مسابقات بسیار مهمی است.

 

صدقی در پایان ضمن ابراز امیدواری به کسب پیروزی در دیدار امشب مقابل فیلیپین گفت: بسیار خوشبین هستم که بتوانیم در این بازی به پیروزی برسیم تا هم یکی از مهمترین اهدافمان برای حضور در این مسابقات که ماندن در این دیویژن است محقق شود  و هم روحیه به کاروان تیم ملی کشورمان باز گردد.

اگر چه فلیپین نیز تیم قدری است و از سال ۲۰۰۰ در مسابقات منطقه‌ای هاکی روی یخ هنگ کنگ فعالیتش در شرق آسیا را شروع کرد و در سال ۲۰۱۶ به عضویت فدراسیون جهانی هاکی درآمد.

ما امیدواریم امشب با پیروزی مقابل این تیم،ماندنمان در دیویژن ۳ را قطعی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز