خبرگزاری کار ایران

تفاوت کاراته اروپا با ایران در آرامش است

جعفری: خستگی و محیط تکراری برای قهرمانان مشکل‌ساز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۷۳

کاراته ایران باید خود را با شرایط روز جهان وقف داده تا به سطح فرهنگ کاراته اروپا برسیم.

یک مربی کاراته با تاکید بر اینکه فرهنگ کاراته در اروپا و ایران متفاوت است، گفت: آرامش مهمترین مساله برای رسیدن به موفقیت است که در کاراته ایران بنابر دلایلی خاص این آرامش، به ندرت دیده شده است.

به گزارش ایلنا، داریوش جعفری از کاراته‌کاهای سال‌های گذشته کشورمان که هم اکنون در دانمارک به عنوان دکتر داروساز حضور دارد و در کنار آن مربیگری شیتوکای را در این کشور دنبال می‌کند اظهار کرد: در دانمارک و به طور کلی کشورهای اسکاندیناوی توجه زیادی به ورزش های رزمی نمی شود. در دانمارک ورزش نخست هندبال و در ادامه اسکی مورد علاقه جوانان و مردم است ولی طی این سال‌ها تلاش کرده‌ام تا کاراته‌کاهای خوبی را در باشگاه آماده کرده و تحویل کاراته دانمارک بدهم.

جعفری با اشاره به اینکه شور و اشتیاق جوانان ایران برای حضور در کاراته را نمی‌توان با کشورهای اروپایی مقایسه کرد، گفت: ایران پتانسیل بالایی دارد و این صحبت تمام بزرگان کاراته است ولی کاراته ایران باید خود را با شرایط روز جهان وقف داده تا به سطح فرهنگ کاراته اروپا برسیم.

این مربی در پاسخ به این سوال که چرا کاراته ایران در چند سال گذشته از سطح اول جهان عقب مانده؟ اظهار کرد: دلیل اصلی آن کاملا مشخص است. زمانی‌که آرامش وجود نداشته باشد، نمی‌توان برنامه‌های خود را در فدراسیون و تیم ملی عملی کرد و این مساله ناخواسته تاثیر منفی بر روند حرکتی هر ورزشی خواهد گذاشت.

جعفری تصریح کرد: هرچند در دانمارک زندگی می‌کنم اما اخبار کاراته ایران را به دقت دنبال کرده و تمامی مسابقات جهانی را از نزدیک تماشا می‌کنم. باید آرامش و ثبات وجود داشته باشد تا بتوان در مسیر موفقیت گام برداشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اردوهای طولانی مدت اشاره کرد و گفت: هرچند در این اردوها، کادر فنی ورزشکار را در اختیار دارد اما خستگی و محیط تکراری نیز برای قهرمانان از نظر روحی مشکل‌ساز می‌شود. معتقدم باید در هر تیمی یک روانشناس ورزشی وجود داشته باشد.

این مربی عنوان کرد: البته در میادین بزرگ نقش داوران و نفوذ آنان نیز بسیار تاثیر گذار است و هرکشوری توان بیشتری در داوری جهانی داشته باشد اطمینان کنید که بهتر از توان خود نتیجه می گیرد.

جعفری در پاسخ به این سوال که تیم ایران چگونه می تواند به خوبی آماده حضور در پیکارهای جهانی شود، گفت: تیم ایران باید در کاراته وان به میدان برود. مسابقاتی که در هلند و آلمان برگزار می شود از سطح فنی بسیار خوبی برخوردار است و تمامی نفرات مطرح در آن حضور دارند.

این مربی ادامه داد: زمانیکه کاراته کاها در این رویدادهای معتبر شرکت کرده و چهره آنان برای داوران شناخته شود، در مسابقات جهانی به آنان راحت تر امتیاز و پرچم داده می شود.

وی افزود: به طور مثال فرید حقیقی کاتای خوبی اجرا می کند اما به دلیل اینکه کمتر در کاراته وان ها به روی تاتامی می رود به وی پرچم داده نمی شود. باید بیشتر در مسابقات معتبر باشیم چراکه معتقدم این رویدادها از اردو و تمرین فایده بیشتری دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز