خبرگزاری کار ایران

باید بررسی کنم چرا تستی گرفته نشده؛

پورکاظمی: فدراسیون جودو باید برای حضور افسران دوپینگ تقاضا بدهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۵۰

در یک‌سال گذشته افسران دوپینگ در سالن برگزاری رقابت‌ها حضور نداشته و هیچ نمونه‌گیری از جودوکاران انجام نشده است.

علی‌رغم برگزاری چند دوره مسابقات کشوری و همچنین لیگ در رده‌های سنی مختلف در رشته جودو، در یک‌سال گذشته افسران دوپینگ فدراسیون پزشکی - ورزشی در سالن برگزاری رقابت‌ها حضور نداشته و هیچ نمونه‌گیری از جودوکاران انجام نشده است.

به گزارش ایلنا، حضور در سالن‌های برگزاری مسابقات ورزشی و نمونه‌گیری از ورزشکاران، یکی از وظایف مهم فدراسیون پزشکی - ورزشی است که این کار را افسران دوپینگ این فدراسیون انجام می‌دهند، اما در طول حدود یک‌سال گذشته، این قضیه در مورد فدراسیون جودو در رقابت‌های مختلف داخلی صدق نمی‌کند.

لطفعلی پورکاظمی رئیس فدراسیون پزشکی‌ - ورزشی در این خصوص به خبرنگار ایلنا گفت: ما به دو شکل اصلی تست دوپینگ می‌گیریم. یکی در زمان برگزاری اردو در هر رشته ورزشی که پس از تقاضای فدراسیون مربوطه، افسران ما در محل اردو حضور می‌یابند و از ورزشکاران حاضر در اردو آزمایش دوپینگ می‌گیرند. یکی هم در انتخابی‌های تیم ملی است که آن هم با درخواست فدراسیون صورت می‌گیرد. البته افسران ما به صورت سر زده نیز در اردوها و یا سالن‌های برگزاری رقابت‌های مختلف حاضر شده و نسبت به گرفتن تست دوپینگ اقدام می‌کنند.

وی افزود: در مورد فدراسیون جودو نیز این قضیه صادق است و فدراسیون باید جهت حضور افسران ما در سالن مسابقات تقاضا بدهد.

پورکاظمی در پاسخ به این سوال که به چه علت ماموران دوپینگ فدراسیون پزشکی ورزشی در این یک‌سال گذشته حتی به صورت سرزده نیز از جودوکاران تست دوپینگ نگرفته‌اند، خاطرنشان کرد: باید بررسی کنم چرا چنین اتفاقی افتاده و به چه دلیل افسران دوپینگ ما به محل برگزاری مسابقات جودو نرفته‌اند.

جودو رشته‌ای قدرتی است و احتمال دوپینگ در آن زیاد است. به همین جهت تست خون از ورزشکاران این رشته اهمیت خاصی دارد. رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در این باره اظهار داشت: گرفتن تست خون از سوی وادا اختیاری است و هنوز اجباری نشده، البته ما اخیرا از ۳ ورزشکار تست خون گرفته‌ایم. در مورد جودو نیز هم می‌توانیم آزمایش ادرار بگیریم و هم تست خون.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز