خبرگزاری کار ایران

شطرنج انفرادی‌ترین ورزش جهان است؛

وجدانی: عملکرد شطرنج‌بازان خراسانی در امارات راضی‌کننده بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۸۲

علاوه بر مسائل تکنیکی و فنی، مسایل روحی روانی نیز در شطرنج بسیار با اهمیت است که باید در این زمینه بیشتر بر روی ملی پوشان کار شود.

سرپرست هیات شطرنج خراسان رضوی گفت: شطرنج‌بازان زیر ۱۶ سال استان بهترین نتیجه سال‌های اخیر خود را در رقابت‌های جهانی العین کسب کردند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا وجدانی اظهار کرد: رقابت‌های شطرنج قهرمانی نوجوانان جهان که از ۲۸ آذرماه با شرکت شطرنج‌بازان ۱۲۱ کشور دنیا در العین‌امارات آغاز شده بود دیروز پس از برگزاری ۱۱ دور به پایان رسید.

وی با اشاره به حضور مسعود مصدق‌پور و مرصاد خداشناس شطرنج‌بازان ملی‌پوش زیر ۱۶ سال استان در این رقابت‌ها، گفت: ۳۸ شطرنج‌باز از ایران در این رقابت‌ها حضور داشتند که نمایندگان استان در میان آنها نتایج راضی کننده ای را بدست آوردند.

رییس هیات شطرنج خراسان رضوی ادامه داد: مسعود مصدق‌پور که تا دور نهم جزو ۶ نفر برتر این مسابقات بود، کار خود را با قرار گرفتن در رده ۱۷ جهان به پایان رساند. مرصاد خداشناس نیز در دور نخست خیلی خوب عمل کرد اما در ادامه نتیجه ای بدست نیاورد.

وجدانی با بیان اینکه شطرنج انفرادی‌ترین ورزش جهان است، افزود: قطعا علاوه بر مسائل تکنیکی و فنی، مسایل روحی روانی نیز در شطرنج بسیار با اهمیت است که باید در این زمینه بیشتر بر روی ملی پوشان کار شود.

رییس هیات شطرنج خراسان رضوی همچنین از برگزاری چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج فردوسی و خیام در مشهد خبر داد و افزود: این رقابت‌ها روزهای ۱۰ تا ۱۸ بهمن ماه با حضور شطرنج‌بازانی از کشورهای آذربایجان، عراق، ترکمنستان و کشورهای اروپایی برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز