خبرگزاری کار ایران

دیدگاه‌های گذشته را باید تغییر دهیم؛

هاشمی‌جواهری: باید علمی کردن ورزش را به یک باور تبدیل کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۳۲

این موضوع اتفاق نمی‌افتد مگر آنکه پیش نیازهای آن یعنی برداشتن گام‌های اساسی و استوارتر توسط خود افراد علمی و از درون برنامه‌ریزی فعالیت‌های ورزش دانشگاهی فراهم شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: می‌توانیم با تغییر دیدگاه‌های گذشته و بهره‌مندی از توانایی علمی جامعه دانشگاهی، بهره‌وری در ورزش را افزایش دهیم.

به گزارش ایلنا، سید علی‌اکبر هاشمی‌جواهری با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به اینکه بخشی از بدنه جامعه ورزشی ما که در فضای علمی مشغول به فعالیت هستند به دلیل درگیر بودن با مباحثدانشگاهی و پژوهشی از فضای عملیاتی ورزش به دور هستند، بنابراین ورود به عرصه ورزش توسط افراد تحصیلکرده تربیت بدنی باید با تمهیدات خاصی صورت پذیرد.

وی با تاکید بر استفاده از این ظرفیت‌ها در اقدامات این اداره کل اظهار داشت: جامعه ورزش استان نیازمند بهره‌گیری از تجربیات کارکنان اداره‌های ورزش و جوانان در کنار نیروهای دانشگاهی و علمی این حوزه است و این اداره‌کل نیز به عنوان متولی ورزش خراسان‌رضوی از هر گونه همکاری در این بخش استقبال می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: البته نباید فراموش کرد در ابتدا و پیش از هر گونه اقدامی باید علمی کردن ورزش را به یک باور تبدیل کنیم و این موضوع اتفاق نمی‌افتد مگر آنکه پیش نیازهای آن یعنی برداشتن گام‌های اساسی و استوارتر توسط خود افراد علمی و از درون برنامه‌ریزی فعالیت‌های ورزش دانشگاهی فراهم شود.

هاشمی‌جواهری تصریح کرد: متاسفانه علیرغم توانایی‌ها و دانش فراوانی که در کشور داریم این موضوع تا حدودی مورد غفلت واقع شده، ولی می‌توانیم با تغییر دیدگاه‌های گذشته و بهره‌مندی از توانایی علمی جامعه دانشگاهی، بهره‌وری در ورزش و به دنبال آن اخلاق محوری، توجه به سلامت جسمانی جامعه، همگانی‌کردن ورزش و در نهایت مدال‌آوری را نیز افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: این موضوع امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا مورد توجه قرار گرفته، در حال حاضر هم با توجه به شرایطی که در وزارت ورزش و جوانان وجود دارد توجه به این موضوع یکی از اولویت‌های جامعه ورزش کشور است که می‌توانیم از آن بهره ببریم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در پایان تاکید کرد: بنده به عنوان مدیری که از بدنه ورزش دانشگاهی به عرصه مدیریتی ورزش استان وارد شده‌ام تاکید زیادی بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در بخش دانشگاهی و علمی دارم و جامعه دانشگاهی یقین داشته باشند این اداره کل پذیرای پژوهش‌ها و تحقیقات علمی و کاربردی کردن آنها در ورزش جامعه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز