خبرگزاری کار ایران

مصلایی پور: ما با جدیت در داوری کشتی جوان‌گرایی کرده و با کمک بزرگترها برنامه‌های خوبی را برای آینده داوری در نظر گرفتیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۷۰۰

برنامه داورانه این هفته به بررسی موضوع داوری شهرآورد و تاثیر حضور داوران کشتی در عرصه‌های بین‌المللی کشتی با حضور دو چهره برجسته داوری ایران، اسماعیل صفیری داور فوتبال و محمد مصلایی‌پور داور کشتی اجرا شد.

به گزارش ایلنا، محمد مصلایی‌پور درباره روی کار آمدن علیرضا دبیر و کسب جایگاه از دست رفته داوری کشتی اظهار داشت: با حمایت‌های صورت گرفته توانستم عضو کمیسیون داوران کشتی جهان شوم. این جایگاه مهم متعلق به کشتی ایران است و شخصی نیست. ما با جدیت در داوری کشتی جوان‌گرایی کرده و با کمک بزرگترها برنامه‌های خوبی را برای آینده داوری در نظر گرفتیم.

وی با تاکید بر حفظ اینگونه کرسی‌ها با استفاده از پشتوانه‌سازی افزود: حضور داوران ما در عرصه‌های بین‌المللی بسیار تأثیرگذار است. نقش جایگاه‌های داوری در عرصه‌های جهانی در چنین مواردی نمود پیدا می‌کند. متاسفانه ما در چنین مواردی بارها آسیب دیده و در تلاش هستیم با حضوری موثر از این اتفاق جلوگیری کنیم.

اسماعیل صفیری در ادامه از سطح پایین آموزش در داوری گفت: ما خیلی در بخش آموزشی فعال نبوده و این سطح از آموزش پاسخگوی نیازها نیست. انتخاب داور شهرآورد شرایط خاص خود را دارد. این کار حتما باید با تشکیل کارگروهی انجام شود. عملکرد افراد در طول فصل و توانایی مدیریتی داوران و شجاعت آنها در این خصوص بسیار مهم است.

صفیری ادامه داد: فیفا به جوان‌گرایی در داوری توصیه کرده است. و منعی برای این که از داوران در بالای سن چهل سالگی استفاده شود، وجود ندارد. قوانین فوتبال طی سال‌های اخیر با وجود شفاف‌سازی‌های صورت گرفته بسیار متفاوت شده است. در خصوص آفساید و گرفتن پنالتی با کمک وی ای آر شرایط خوبی را داریم. غیرمنصفانه است که این همه تهمت به سمت داوری روانه کنیم. هر کس اگر ادعایی در خصوص فساد در داوری دارد باید با سند ثابت کند که در این صورت ما هم با آن همراه خواهیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز